شنبه, آوریل 20, 2024
اخبار

احمقانه ترین مبارزه انجمن مودبانه از یک فیلم ترسناک گروتسک الهام گرفته شده است

ریا (پریا کانسارا)، بدلکار نوجوان در حال ظهور، ستاره جامعه مودبوقتی خانواده‌اش بین خواهر بزرگ‌تر محبوبش لنا (ریتو آریا) و مردی لوس ترتیب ازدواج می‌دهند، او واکنشی منطقی نشان می‌دهد: ریا قصد دارد نامزدی را خنثی کند و آن مرد را کتک بزند.

این ممکن است واکنشی بیش از حد به دردهای فزاینده به نظر برسد، زیرا ریا ترس از دست دادن لنا را به بهانه ای برای دعواهای سبک ماتریکس تبدیل می کند. اما نامزد مرموز لنا، سلیم (آکشای خانا) و مادر با ابهت او راحیل (نیمرا بوچا) به نظر می رسد که دست به چیز بدی می زنند، زیرا ریا و دوستان وفادارش تنها کسانی هستند که می توانند لنا را از سقوط او نجات دهند. ندای منظور، کارگردان، همه این‌ها را در یک کمدی اکشن می‌پیوندد که به همان اندازه که در مورد تغییرات بزرگ زندگی است، درباره‌ی لگد زدن است.

یکی از وحشیانه ترین دعواها در کل فیلم نه بین ریا و دشمنانش بلکه بین ریا و خواهرش است. این رویارویی به عنوان یک بحث ساده بین خواهر و برادرها آغاز می شود، اما در نهایت به این منجر می شود که خواهران یکدیگر را به دیوار می کوبند و تمام مسیر را از دری که در اثر ضربه متلاشی می شود، ادامه می دهد. کثیف، ترسناک، غیرقابل عذرخواهی وحشیانه، و کاملاً بیش از حد است. (در همین حال، والدین ریا و لنا که در طبقه پایین آویزان هستند، فقط آه می کشند و به آنها می گویند که زباله هایی را که پشت سر گذاشته اند تمیز کنند.)

عکس: پریسا تقی زاده/فوکوس ویژگی ها

منظور به Polygon می گوید: «این یکی از صحنه های مورد علاقه من در هنگام فیلمبرداری بود. نوشتن همه چیز با این دو خواهر به طرز باورنکردنی لذت بخش بود.

اشیاء تصادفی در اتاق لنا به سلاح‌های غیرمنتظره در جنگ تبدیل می‌شوند، از قاب عکس گرفته تا اتوی موی گرم شده. اتاق کودک لنا به اندازه دو دختر که برای منظور اهمیت ویژه ای داشت، بخشی از طرح صحنه است.

منظور می گوید: «من از فیلم های جکی چان نیز بسیار الهام گرفتم. “و کاری که او انجام می دهد این است که واقعاً از محیط خود در یک دعوا استفاده می کند. صحنه مبارزه را بومی سازی و پایه گذاری می کند زیرا او از قطعاتی از مجموعه استفاده می کند. به همین دلیل می خواستم اتو مو را همراه خودم داشته باشم. من می خواستم یک قاب عکس با آن دو در آنجا داشته باشم [turned into a weapon]، و از در استفاده کنید. این به من الهام بخشید که مبارزه را در حقیقت آن استوار کنم.»

برای همه دعواها در جامعه مودبمنظور، به سکانس های فیلم اکشن مورد علاقه اش نگاه کرد. یکی از صحنه هایی که او مدام به آن برمی گشت دعوای بین آنها بود مورفیوس و نئو در دهه 1999 را ماتریسصحنه ای که او می گوید او را با نبرد با طراح رقص وو پینگ یوئن و دنیای سینمای هنگ کنگ آشنا کرد. او همچنین از رویارویی داریل هانا و اوما تورمن در بازی یاد می کند بیل را بکش جلد 2جایی که آنها یک تریلر را در حالی که سعی می کنند یکدیگر را بیرون ببرند و یک صحنه در داخل آن را نابود می کنند یونجه جایی که دعوای جینا کارانو و مایکل فاسبندر یک اتاق هتل را پاره می کند.

“[Carano] دارای یک فیزیکال واقعی است که وقتی زنان به عنوان قهرمانان اکشن انتخاب می شوند، اغلب آن را نمی بینیم. منظور می‌گوید: «آن‌ها همیشه احساس نمی‌کنند که قدرت بدنی برای انجام کارهایی که انجام می‌دهند را دارند. این به من الهام بخشید. می‌خواستم بازیگرانم تا آنجا که ممکن است بدلکاری را خودشان انجام دهند. من می‌خواستم آن‌ها به طور کامل آن سکانس‌های مبارزه را تجسم کنند و به اجراکننده احساس واقعی کنند. این برای من مهم بود.»

اما مبارزه ای که واقعاً جرقه اکشن خواهر در برابر خواهر برای منظور را زد، از درام ترسناک آدمخوار جولیا دوکورنائو بود. خام. از نظر ژانر، فیلم ترسناک بدن بسیار متفاوت از حالات کمدی-اکشن دوران بلوغ است. جامعه مودباما هر دو فیلم در مورد یک جفت خواهر و وحشیگری درون هستند خامدعوای خواهری واقعاً با منظور طنین انداز شد.

او می گوید: «یک دعوای درخشان خواهری در جریان است. «این یک نوع ترسناک از آن است، اما آنها یکدیگر را گاز می گیرند – آنها خونریزی می کنند و قطعات را جدا می کنند. و من یادم میاد اینطوری بودم وای، من واقعاً احساس می کنم در این مبارزه شدید دیوانه کننده دیده شده ام. این باعث شد که احساس کنم می‌توانم با خواهرم به جنگ ادامه دهم.»

جامعه مودب اکنون در سینماها است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *