پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
تکنولوژی

میراث انفجاری بوم ضدعفونی کننده دست همه گیر

چند هفته پس از اینکه محققان در کارسون گزارش خود را منتشر کردند، FDA مقررات ضدعفونی کننده دست قبل از همه گیری خود را بازگرداند. آژانس گفت اکنون که عرضه با تقاضا همگام شده است، قوانین آرام دیگر مناسب نیستند. از مارس 2022، تولیدکنندگان دیگر اجازه فروش یا اهدای ضدعفونی‌کننده‌های تولید شده بر اساس قوانین را نخواهند داشت و باید راهی برای از بین بردن آنها بیابند.

در حالی که این اقدام آژانس مطمئناً منجر به ورود بطری های کمتری از مواد ضدعفونی کننده آلوده به بازار شد، اما مشکل جدیدی ایجاد کرد. ضدعفونی‌کننده‌های دور ریخته شده باید از بطری‌های پلاستیکی جدا شده و به‌عنوان زباله‌های خطرناک رفتار شوند. یک گروه تجاری، انجمن ملی توزیع کنندگان مواد شیمیایی، به FDA شکایت کرد که این فرآیند “ناکارآمد”، “گران” و “زمان‌گیر” است. این گروه همچنین ادعا کرد که “دفع محصول گران تر از تحویل دادن آن است.” این ادعا نمی تواند به مسائل ایمنی متعددی که در مورد ضدعفونی کننده های همه گیر با آن مواجه می شود، رسیدگی کند.

صرف نظر از این، چندین منطقه مدرسه ده ها هزار دلار به عنوان کمک های ضدعفونی کننده دست در سال گذشته دریافت کردند که مطابق با مقررات بیماری همه گیر است. در ژوئن 2022، FDA یک ضدعفونی کننده دست همه گیر از برند Healing Solutions مستقر در آریزونا را به لیست ضدعفونی کننده هایی که مصرف کنندگان نباید به دلیل مشکلات تولید نامشخص استفاده کنند، اضافه کرد. بر اساس سوابق اهدایی به دست آمده توسط WIRED، Copa Health، یک مرکز درمان رفتاری در مسا، آریزونا، 68000 دلار ضدعفونی کننده دست Healing Solutions به مدارس دولتی مسا، بزرگترین منطقه در ایالت اهدا کرد. در ماه اکتبر، پس از درخواست نظر، ناحیه مدرسه نامه ای به مدارس خود ارسال کرد و از آنها خواست که بطری ها را دور بریزند. سخنگوی منطقه از طریق ایمیل نوشت: «مدارس دولتی Mesa از طرف FDA یا فروشنده اطلاعی دریافت نکرده اند که ضدعفونی کننده دست در لیست عدم استفاده FDA قرار دارد. لیندا تورکلسون، مدیر بازاریابی کوپا هلث، برای اظهار نظر تماس گرفت و نوشت: “از اینکه با ما تماس گرفتید متشکریم، اما ما علاقه ای به آن نداریم.” (نه او و نه سایر مدیران کپی هلث به پیام های بعدی پاسخ ندادند).

افرادی که در صنعت دفع زباله کار می کنند می گویند که به طور مرتب از افرادی که سعی می کنند از شر ضدعفونی کننده دست خلاص شوند تماس دریافت می کنند. تونی اورلاندو، رئیس یک شرکت مدیریت پسماندهای خطرناک کالیفرنیا، گفت: «این برای شرکت‌های بزرگی که با آنها صحبت کردیم بسیار گران بود، بنابراین آنها با ما همراه نشدند.

در سال گذشته، آتش‌سوزی‌های متعددی شامل مقادیر زیادی ضدعفونی‌کننده دست غیرقابل فروش در سراسر کشور از دالاس تا مرکز شهر لس‌آنجلس رخ داده است. در الجین، ایلینوی، جعبه‌های ضدعفونی‌کننده دست در مقابل یک ساختمان متروکه روبروی یک دبیرستان آتش گرفت. در آگوست 2022، آنچه که اداره پلیس محلی به عنوان “مقدار زیادی ضد عفونی کننده دست” توصیف کرد، در وارتون، تگزاس آتش گرفت و دستور پناهگاه اضطراری موقت را صادر کرد. در نزدیکی مرز در براونزویل، تگزاس، انباری که پالت‌های ضدعفونی‌کننده دست را ذخیره می‌کرد، در همان ماه آتش گرفت و سپس دو بار دیگر آتش گرفت.

در خارج از اوکلاهاما سیتی، آتش سوزی در کارخانه ها و انبارهایی که با مواد ضدعفونی کننده دست سوخت در اوت و اکتبر 2022 شروع شد. طبق گزارش‌ها، این سایت‌ها توسط توسعه‌دهنده Brannan Bordwine اداره می‌شوند که شرکت او به دلیل ریختن و دفن مواد ضدعفونی‌کننده دست در معدن روباز و برای آتش‌سوزی‌ها با جریمه 6.6 میلیون دلاری مواجه است، که یکی از آن‌ها ممکن است عمدی یک آتش‌نشان اعلام کرده باشد. Bordwine به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. در 3 آوریل 2023، آتش‌نشانان در دره مورنو، کالیفرنیا، آتش‌سوزی را که بین پالت‌های ضدعفونی‌کننده دست که به مدت سه هفته بیرون مانده بودند، خاموش کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *