شنبه, آوریل 20, 2024
PlayStation

نقد و بررسی بازی Street Fighter 6 (PS5)

کپکام به شکایات شما در مورد Street Fighter 5 توجه کرده و جانشین آشکارا برتر را به جای آن قرار داده است. Street Fighter 6 یک بازی خدماتی زنده است که در طول نسل رشد و گسترش خواهد یافت، اما کسانی که پس از انتشار انتظار تلاشی سبک و بی دریغ دارند، یکی از قوی‌ترین و پر ویژگی‌ترین جنگنده‌های تاریخ را خواهند یافت. این یک بسته استثنایی است که حتی برای سوار شدن به تازه‌واردها زمان می‌برد، و در حالی که چند سکسکه جزئی مانع از کامل شدن غیرمنتظره آن می‌شود، همان‌طور که طرفداران می‌توانستند به آن امیدوار باشند، به یک برد بی‌عیب نزدیک می‌شود.

با این حال، اول و مهمتر از همه، دنباله بدون یک سیستم گیم پلی قوی برای بستن کمربند کاراته آن چیزی نخواهد بود – و اینجاست که Drive Impact وارد عرصه می شود. این حمله ویژه قدرتمند و آغشته به رنگ می تواند توسط همه 18 کاراکتر فهرست در روز پرتاب استفاده شود و بلوک ها را می شکند و حداکثر چهار ضد حمله را انجام می دهد، اما بخشی از گیج موتور را مصرف می کند. این می تواند به ویژه برای تنبیه حریفانی که در گوشه گیر افتاده اند مورد استفاده قرار گیرد، و در صورت موفقیت، رقیب شما را در معرض سنگین ترین مجازات قرار می دهد – البته به شرطی که ترکیب های شخصیت انتخابی خود را حفظ کرده باشید.

نقد و بررسی Street Fighter 6 - اسکرین شات 2 از 5

گفته می‌شود، با یک پرتاب ساده یا با Drive Parry که به نوبه خود از گیج Drive استفاده می‌کند، به راحتی مقابله می‌شود، اما اگر زمان‌بندی کاملی داشته باشد، در واقع مقداری از منابع بسیار مهم را دوباره پر می‌کند. پاری‌ها را می‌توان با راش‌های درایو یا معکوس‌های درایو دنبال کرد، به شما این امکان را می‌دهد که در صورت موفقیت در پیش‌بینی حملات حریفان، به طور مؤثری جدول را بر روی حریفان خود تغییر دهید، و به بازی‌های ذهنی اضافه کنید که در حال حاضر این سری را بسیار جذاب کرده‌اند. به عنوان مثال پشت در گوشه؟ خوب، یک Drive Impact احتمالا اتفاق می افتد – اما پیش بینی اینکه حریف شما چه زمانی از آن استفاده خواهد کرد، گفتن بسیار آسان تر از انجام آن است.

چیزی که باعث موفقیت این سیستم می‌شود، حداقل از دیدگاه ما، این است که در همه شخصیت‌ها یکسان است، بنابراین لازم نیست مکانیک را برای هر مبارز جداگانه یاد بگیرید. شخصاً، ما آشکارا این را به سیستم V-Trigger ترجیح می‌دهیم، سیستمی که در Street Fighter 5 با پیچیدگی همراه بود و هر شخصیت بسته به اینکه کدام نسخه از حرکت را انتخاب می‌کنید، علاقه‌مندان و امتیازات کمی متفاوت داشت. در حالی که رسیدن به سطوح بالای بازی رقابتی همچنان نیازمند سطحی از فداکاری است که اکثر بازیکنان نمی‌خواهند آن را انجام دهند، یادگیری اصول اولیه بسیار آسان‌تر است.

در واقع، این تلاش برای تعامل موثر با تازه واردان در سرتاسر Street Fighter 6 ثابت است، شاید به دلیل گنجاندن کنترل های مدرن بسیار مهم باشد. همانطور که اشاره کردیم، این یک عنوان عمیقاً فنی است و بازی های ذهنی به همان اندازه که میانبرهای صفحه کلید بخشی از مبارزه هستند. اگرچه ممکن است برای شما منطقی باشد که Shoryuken می تواند با موفقیت به عنوان یک حمله ضد هوایی مورد استفاده قرار گیرد، وارد کردن دستورات پیچیده جوی استیک برای اجرای آن همیشه آسان نیست. اینجاست که این سیستم کنترل جدید وارد عمل می شود.

نقد و بررسی Street Fighter 6 - اسکرین شات 3 از 5

کمی شبیه Super Smash Brosویژگی نقشه کنترل های مدرن به یک دکمه و جهت حرکت می کند، به این معنی که شما هنوز آن را کشف نکرده اید اگر در حالی که می‌توانید از آنها استفاده کنید، لازم نیست نگران اجرای پیچیده آن باشید. این سیستم همچنین ترکیب‌های ترکیبی را ساده‌تر می‌کند، و در حالی که این امر خروجی آسیب شما را در مقایسه با آنهایی که با کنترل‌های کلاسیک سنتی‌تر بازی می‌کنند ضعیف می‌کند، می‌تواند زمین بازی را تا حدی هموار کند. ما با چند بازیکن کنترلر مدرن به صورت آنلاین مبارزه کرده‌ایم و با اجرای مداوم آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌ایم، اگرچه دیدیم رویکرد کلی آنها قابل پیش‌بینی‌تر است و به ما اجازه می‌دهد گهگاهی دست بالا را بگیریم.

چیزی که باید بگوییم این است که جابجایی بین کنترل‌های مدرن و کلاسیک می‌تواند واقعاً ناخوشایند باشد و منوها یکی از چیزهای کوچکی هستند که ما در مورد بازی دوست نداریم. تلاش برای گره زدن سه حالت اصلی – تور جهانی، مرکز نبرد، و میدان های مبارزه – که در یک لحظه با جزئیات بیشتری به آنها خواهیم رسید، رابط کاربری ممکن است کمی به هم ریخته باشد، و پس از ساعت ها گیم پلی، ما هنوز درگیر هستیم. کاملاً مطمئن نیستیم که چگونه عنوان نمایه خود را تغییر می دهیم، اگرچه ظاهراً ده ها مورد از آنها را در طول جلسات بررسی خود باز کرده ایم.

خوشبختانه، آن منوهای پیچیده راه را برای یکی نیز باز می کند بسیار از محتوا – و به خصوص بازیکنان مجرد به ویژه مشتاق خواهند بود. می‌توانیم تأیید کنیم که برای هر شخصیت، دستکش‌های بازی سنتی، با تابلوهای گرافیک، مراحل ویژه، تابلوهای امتیازات، و آیتم‌های قابل باز شدن وجود دارد. علاوه بر این، با توجه به موضوع ورود، هر شخصیت اکنون یک راهنمای قابل بازی دارد که نه تنها حرکات آنها و نحوه اجرای آنها را معرفی می کند، بلکه زمینه هایی را که ممکن است برای شما مفید باشد را نیز نشان می دهد. این واقعاً خارق‌العاده است و اینکه در گذشته چنین محتوای آموزشی گسترده‌تری در نمایشی مانند Street Fighter وجود نداشته است، تکان دهنده است.

نقد و بررسی Street Fighter 6 - اسکرین شات 4 از 5

ما باید لحظه ای به فهرستی بپردازیم که هم شامل افراد مشهوری مانند ریو – در اینجا با ریش و برهنه – و هم افراد تازه واردی مانند کیمبرلی، یک هنرمند گرافیتی جذاب با تاپ های بالا و یک واکمن است. ترکیب بسیار خوبی از مبارزان وجود دارد که هر کدام چیز متفاوتی از منظر گیم‌پلی به ارمغان می‌آورند، خواه لیلی دست و پا زدن، کمی متعصب سفر با حرکات به سبک گردباد، یا ماریسا خودنمایی‌کننده، یک ماهیچه ایتالیایی با ماهیچه‌های دریده. تقریباً همه موارد اضافه شده متمایزتر و به یاد ماندنی تر از Street Fighter 5 هستند، به استثنای رشید – که به طور قابل توجهی این عنوان را به عنوان بخشی از اولین فصل محتوای پس از انتشار خود دریافت کرد.

مسلماً، این تازه واردان فرصت کمی بیشتر برای تثبیت خود با World Tour دارند، یک کمپین داستانی به سبک RPG که شما را به گشت و گذار در خیابان های شیطانی شهر مترو می برد تا معنای قدرت را بیاموزید. در اینجا با شخصیت های مختلفی از ترکیب اصلی آشنا می شوید و می توانید حرکات و توانایی های مختلفی را به آواتار سفارشی خود اختصاص دهید تا ماشین جنگی خود را بسازید. ماموریت‌ها عمدتاً به خاطر سپرده می‌شوند، اما فیلمنامه هرگز خود را خیلی جدی نمی‌گیرد، و تخم‌مرغ‌های عید پاک – به‌ویژه آنهایی که شامل فاینال فایت می‌شوند – آنقدر زیاد هستند که سخت است عاشق احمقانه‌ی محض آن نشویم.

نقد و بررسی Street Fighter 6 - اسکرین شات 5 از 5

ما برای لحظه ای پیشنهاد نمی کنیم که Street Fighter 6 را تنها بر اساس قدرت این حالت تک نفره خریداری کنید: طول عمر نسخه همیشه به محتوای آن بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک چیز اضافی، بسیار فراتر از آن است، جدا از برخی زشتی های گرافیکی جزئی در چند صحنه. همچنین موضوع بسیار مهم ورود به هواپیما ادامه می‌یابد، زیرا چالش‌های جانبی و مینی‌بازی‌های مختلفی برای کمک به شما در تسلط بر مکانیک‌های نسخه طراحی شده‌اند، خواه یادگیری نحوه استفاده موثر از حملات هجومی درب بطری برش کاراته باشد، یا با یادگیری حرکات چهارگانه. هنگام پخت پیتزا بوئنو!

و پس از پایان یادگیری معنای قدرت در تک‌نفره، می‌توانید آواتار خود را به صورت آنلاین در Battle Hub، یک لابی تعاملی پر از کابینت‌های بازی قابل بازی، به نمایش بگذارید. در اینجا می‌توانید با دوستان یا غریبه‌ها رقابت کنید، با دک‌های دی‌جی بازی کنید یا حتی کمی از بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل لذت ببرید. تعداد چیزهایی که می‌توان با آنها تعامل داشت، بی‌رقیب است، و در طول آزمایش‌های پیش از انتشار در حالت‌های مختلف چندنفره، خوشحالیم که گزارش دهیم تقریباً هیچ مشکلی با نت‌کد بازگشتی نداشته‌ایم، که وقتی بازی به‌صورت محلی احساس می‌کنیم تقریباً غیرقابل محسوس است. . با این حال باید تاکید کنیم که به بازی ادامه دادیم بسیار سرورهایی با استفاده کم

در بررسی عمیق ما، این واقعیت که نگران هستیم حتی به نبردهای شدید اشاره نکردیم – حالت های حواس پرت، گروه محور با قوانین غیرمتعارف و ترفندهای صحنه مانند پلیس های عصبانی – گواهی بر میزان محتوای موجود در این نسخه است. وصل شده . این هست یک خارق العاده بسته‌ای که تنها با به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی Capcom در طول زمان می‌تواند رشد کند. اگر زمانی که نسخه قبلی منتشر شد به ما می گفتید که نقطه شروع Street Fighter 6 بسیار پر ویژگی خواهد بود، ما حرف شما را باور نمی کردیم.

دیپلم

Street Fighter 6 یک دنباله اصلی است. Capcom یک سیستم رزمی طراحی کرده است که تمام عمق تاکتیکی مورد انتظار گیمرهای حرفه ای را دارد، در حالی که دست و پنجه نرم کردن را برای گیمرهای معمولی آسان می کند. همچنین نقاط ورود هوشمندانه‌ای را برای تازه واردان ارائه می‌دهد، از جمله یک طرح کنترل ساده و مجموعه‌ای عالی از آموزش‌ها که حتی به حالت داستانی تک‌نفره فوق‌العاده سرگرم‌کننده الهام گرفته از RPG نیز گسترش می‌یابد. فهرست شخصیت‌های اولیه قوی، کد شبکه بازگشتی تقریباً بی‌عیب، و مجموعه‌ای به ظاهر بی‌پایان از محتوا – از جمله لابی‌های آنلاین تعاملی پر از بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل قابل بازی – یک شاهکار فوق‌العاده چشمگیر دیگر از ناشر ظاهراً غیرقابل توقف ژاپنی را تکمیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *