پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
اخبار

چرا Star Wars: Visions فراتر از انیمه تکامل یافت؟

برادران و خواهرانی که توسط دسیسه های جنگجویان عرفانی و امپراتوری های کهکشانی از هم جدا شده اند. افراد قبیله ای قبل از اینکه با شکوه به عقب برگردند، توسط جنگجویان TIE وحشت زده می شدند. والد و فرزند در دو طرف یک شکاف ایدئولوژیک قرار دارند.

داستان های جنگ ستارگان: چشم انداز آشنا و یادآور تراژدی و فانتزی های عامه پسند فرانچایز طولانی جورج لوکاس هستند. و با این حال، این مجموعه انیمیشن جنگ ستارگان را جدید به نظر می‌رساند، هم از طریق زوایایی که قسمت‌های آن به این داستان‌های کهن الگویی می‌پردازند و شاید مهم‌تر از آن، از طریق تنوع پالت بصری آن از بسیاری از خانه‌های انیمیشنی که فرد را به وجود آورده‌اند. رویاها شلوار کوتاه. فصل 2 همچنان از حماسه Skywalkers و Palpatines دوری می‌کند و قسمت‌های کوچک‌تری را به نمایش می‌گذارد که جهان جنگ ستارگان را دوباره تصور می‌کنند. اما ظاهر جدیدی نیز دارد. رویاها دیگر فقط یک گلچین انیمه نیست: خیلی بزرگتر شده است.

“ما همیشه دیده ایم رویاها جیمز وو تهیه کننده به Polygon گفت که واقعاً پتانسیل این را دارد که یک بوم نقاشی گسترده تر باشد. مجموعه گلچین، همانطور که او می بیند، “چارچوبی است که به بهترین سازندگان هنر و رسانه خود اجازه می دهد تا جنگ ستارگان را به روش های جدید کاوش و جشن بگیرند.” فصل 2 متعهد به انجام این کار، ترکیبی از سبک های انیمیشن و خانه های تولید از سراسر جهان است.

مانند فصل 1 رویاهاکارگردانان و استودیوهای فردی طبیعتاً داستان و سبک خود را پوشش می دهند جنگ ستارگان. بسیاری از بهترین لحظات از رویاها دومین فصل به شدت از این دیدگاه‌های متمایز استفاده می‌کند، که در جامعه‌ای از انواع موضوعات مشترک خانواده‌های گمشده و کشف‌شده، خانه‌های مستعمره‌شده یا بازپس‌گرفته شده در فرهنگ‌های مختلف، چه روی صفحه و چه در خارج، به هم متصل می‌شوند.

تصویر: Cartoon Saloon/Lucasfilm Ltd.

یک نوجوان زانو می زند و دستان خواهر کوچکترش را در حالی که آخرین لحظه قبل از جدایی را با هم تقسیم می کنند، می گیرد.

تصویر: 88 Pictures/Lucasfilm Ltd.

هر یک از این پنجره‌های جدید در جهان، برداشت متفاوتی از افسانه‌های جنگ ستارگان ارائه می‌دهند و فصل 2 را نشان می‌دهند. رویاها محدوده ای حتی هیجان انگیزتر از فصل 1. واو می گوید که متوجه این موضوع شده است رویاهافصل اول که اینها داستان‌هایی بودند «که واقعاً فقط می‌توانستید از فیلم‌سازانی دریافت کنید که از ژاپن آمده‌اند، که دیدگاه‌های منحصربه‌فردی نسبت به جهان داشتند، بلکه تأثیرات فرهنگی، تأثیرات مذهبی، نقاط تماس تاریخی یا نقاط مرجع را نیز داشتند». این منجر به ماموریت فصل 2 “گسترش چیزی شد رویاها می‌توانیم با این گروه باشیم و ببینیم چه صداهای جدیدی می‌توانیم وارد کنیم.»

گنجاندن همه این پیشینه‌های فرهنگی، با الهام گرفتن سازندگان از رویارویی تاریخی خود با فاشیسم، این فصل را به فصلی سیاسی تبدیل می‌کند. بسیاری از اولین ایستگاه های هنرمندان از ایده اشغال امپراتوری الهام گرفته شده است، که پس از مقاومت یا وضعیت اسفبار آزادی ایجاد می شود. «دسترسی Screecher’s Reach»، «The Bandits of Golak»، «In the Stars» و «The Spy Dancer» همگی گوشه های مختلف جهان را تحت حاکمیت امپراتوری تصور می کنند. هر یک از این فیلم‌های کوتاه رویکرد متفاوت و قانع‌کننده‌ای برای به تصویر کشیدن چگونگی فرار مردم از این ظلم پیدا می‌کنند – گاهی بر اساس فولکلور، گاهی بر اساس موازی‌های دنیای واقعی.

در فیلم Screecher’s Reach ساخته شده توسط سالن کارتون، به کارگردانی پل یانگ، تداعی وحشتناک فولکلور ایرلندی را ببینید. انیمیشن رسا یک جسارت قهرمانانه آشنا را به چیزی شوم و دلخراش تبدیل می کند. گابریل اوسوریو “در ستاره ها” یکی دیگر از نکات برجسته است که نشان می دهد چگونه این کار انجام شده است رویاها بوم نقاشی خود را گسترش می دهد. این انیمیشن که در انیمیشن دیجیتال سه بعدی سبک استاپ موشن توسط استودیوی شیلیایی PunkRobot تولید شده است، دارای ملموسی است که به نظر مهم می‌رسد و تأثیری متمایز بر تاریخ استعمار و ستم شیلی دارد، زیرا دختران بازمانده یک بیس را به تصویر می‌کشد که نشان دهنده نابودی یک قبیله شکار شده است.

از متن حماسه اسکای واکر حذف شده است، رویاها از این فرصت استفاده می‌کند تا به سادگی داستان‌های کم‌مخاطره‌ای را در قالب جنگ ستارگان تعریف کند، که رویکردی تازه به نظر می‌رسد – شاید حتی بعد از فصل سوم اسطوره‌شناسی سنگین‌تر از آن. ماندالوریان. مانند فصل قبل، برخی از طرفداران علاقه مند به داستان هایی هستند که شتاب ثابت سایر آثار این فرنچایز اجازه نمی دهد. چگونه مردم در این کهکشان زندگی می کنند در حالی که جنگ وجود ندارد یا ساکنان آن تمرکز خود را بر مقاومت در برابر ظالم ندارند؟

جایی که فصل 1 در Tatooine Rhapsody به این سوال پاسخ داد، این فصل استودیو آردمن، من مادرت هستم، با چیزی که به ندرت در فرنچایز جنگ ستارگان بررسی شده است: داستان مادر و دختر. ماگدالنا اوسینسکا کارگردان، به دنبال خلبانی کادت که روز خانوادگی آینده خود را از مادر پرهیاهو خود پنهان می کند، بیشتر داستان خود را برای خنده بازی می کند، از طریق مجموعه ای از گنگ های بصری و پاسخ به تاریخچه جنگ ستارگان و استودیو آردمن. (بسیاری از بینندگان قبلاً به ظاهر ربات اسکی از فیلم کوتاه آردمن در سال 1989 والاس و گرومیت اشاره کرده اند. یک روز عالی.)

انیمیشن استاپ موشن دوست‌داشتنی آردمن در کنار آثاری مانند «آواز آواز» استودیوی کیپ‌تاون Triggerfish – یک اثر استاپ‌موشن دیگر، اما به اندازه‌ای در مقیاس و زیبایی طبیعی که من شروع به تعجب در مورد آن کردم و نمی‌دانم آیا این انیمیشن مانند فصل دوم PunkRobot ساخته شده است. فیلم کوتاه “در ستاره ها” که یک انیمیشن دیجیتال سه بعدی زیبا به سبک استاپ موشن است. اینطور نیست، و عروسک‌های نمدی در «آواز آواز» نور زنده اپیزود را با درخشش مه‌آلود لذت‌بخشی جذب می‌کنند، زیرا داستان Aau، کودکی با استعداد با آهنگی جادویی را روایت می‌کند.

به عنوان فردی که بخش بزرگی از دوران کودکی خود را در آفریقای جنوبی گذرانده است، شنیدن لهجه های منعکس شده در اینجا و مردم و مناظر الهام گرفته از کیپ تاون (شاید کمی پرو نیز در آن وجود دارد) تجربه نشاط آور بود. بسیار شگفت انگیز در مورد آن جنگ ستارگان: چشم انداز“رویکرد جهانی. در حالی که این فرنچایز همیشه در داستان های خود از فرهنگ های مختلف الهام گرفته است، به ندرت از دیدگاه آن افراد این کار را انجام می دهد.

یک زن سیاه‌پوست در یک معدن سنگی ایستاده و به کلنگ خود تکیه داده است در حالی که یک قطعه فلز را به یک کاوشگر در Star Wars Visions Season 2

تصویر: D’Art Shatjio/Lucasfilm Ltd.

این الهامات واقعی در رویاها فصل 2 احساس فوریت را به نمایش می دهد که فرنچایز احساس کرده است از آن بی بهره بوده است، شاید استثنا باشد. اندور. این حس تنوع در هسته سری یادآور چیزی است که این فرنچایز را بسیار هیجان‌انگیز کرده بود، زمانی که جورج لوکاس به نظر می‌رسید قادر به جهش بین ژانرهای فانتزی و علمی تخیلی سخت، همه در یک صحنه است. رویاهابسیاری از ظواهر مختلف در عین حال سنتی و آینده نگر هستند، از نظر اینکه چگونه به توسعه نماد نگاری و علایق موضوعی فرنچایز ادامه می دهند و در عین حال آنچه این جهان را بسیار جذاب می کند حفظ می کنند.

همه این زوایای می‌تواند باعث شود طرفداران بیشتر بخواهند – تقریباً هر یک از این قسمت‌ها می‌تواند به تنهایی یک فیلم بلند جذاب بسازد. اما شاید به همین دلیل است رویاها خیلی هیجان انگیز است این مجموعه داستان‌هایی با زیبایی زودگذر خلق می‌کند، داستان‌هایی که نه مورد استقبال قرار می‌گیرند و نه تأثیر آن‌ها (گاهی فوق‌العاده ترسناک) را کاهش می‌دهند. بدون نیاز به ادامه این داستان‌ها، سازندگان می‌توانند به یک نتیجه هیجان‌انگیز غم‌انگیز برسند و فضایی را برای عکس فوری جنگ ستارگان باقی بگذارند.

نمایش از اینجا به کجا می رود، چه کسی می داند. (وو بازنگری در رویکرد فصل 1 را رد نمی‌کند: «نه اینکه بگوییم دیگر انیمه نخواهیم ساخت – ما عاشق انیمیشن هستیم.») این توانایی، واقعاً سخت است. جنگ ستارگان برای هر رسانه، برای هر تفسیر از هر کشور، چیزی است که باعث می شود رویاها“رویکرد گسترده احساس بسیار خاصی می کند. انگار فرنچایز بالاخره قادر به هر کاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *