جمعه, آوریل 26, 2024
PlayStation

چگونه Cammy و بازیگران کلاسیک به افتخار Street Fighter 6 رسیدند – PlayStation.Blog

یکی از مواردی که Street Fighter را به یک سری بازی های نمادین و ماندگار تبدیل کرده است، شخصیت های نمادین آن است. بازیکنان با علاقه به یاد می آورند که برای اولین بار با شوریوکن Ryu به حریف ضربه زدند، با Guile یک بوم صوتی ایجاد کردند، یا ضربات رعد و برق Chun-Li را اجرا کردند. بسیاری از شخصیت های مورد علاقه سریال در Street Fighter 6 بازگشته اند، البته با طراحی های تازه ای که هنوز هم شخصیت ها و مهارت های قدیمی بازیگران را منعکس می کند. ما با کپکام به گفتگو نشستیم تا ظاهر جدیدی به Street Fighters قدیمی بدهیم.

تاکایوکی ناکایاما مدیر بازی Street Fighter 6 است. او از سال 2012 با Capcom بوده و سفر Street Fighter خود را با طراحی مجدد Ultra Street Fighter IV آغاز کرد. ما می‌خواستیم به همه شخصیت‌های قدیمی یک طراحی جدید و چشم‌نواز بدهیم که نوعی چالش را ایجاد کند و احساس کنند کاملاً متفاوت از طراحی شخصیت‌های قبلی که قبلاً دیده‌ایم.»

برخی از شخصیت‌ها، مانند چون لی، چالش خاصی را ارائه کردند: «چند سال طول کشید تا طرح نهایی او به دست آید. چون لی مدت هاست که یکی از برجسته ترین شخصیت ها بوده است. و ظاهر ایده آل او برای همه کمی متفاوت است. از آنجایی که او یک شخصیت محبوب است، مردم ایده های بسیار قوی در مورد اینکه چون لی باید در یک بازی Street Fighter مدرن چگونه باشد، دارند.”

موتور RE هر مدل کاراکتر را بر روی صفحه نمایش متمایز می کند. اما اگر نگاه دقیق‌تری به آن‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که هر یک از 18 بازیکن در ترکیب اصلی، انواع ماهیچه‌های متفاوتی دارند. این نتیجه آزمایش، از جمله اسکن عکس سه بعدی از افراد، توسط یک تیم کوچک در استودیو است که با در نظر گرفتن سن، جنسیت و سبک مبارزه، تعریف دقیق‌تر عضله را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کشتی گیر سومو مانند E. Honda تعریف عضلانی کاملاً متفاوتی با کشتی گیر حرفه ای مانند زنگیف خواهد داشت.

اما جنگنده دوران Street Fighter II که طراحی مجدد آن سر و صدای زیادی در رسانه های اجتماعی به همراه داشت، Cammy White، اوباش بریتانیایی بلوند و بمب گذاری بود که اولین بار در Super Street Fighter II معرفی شد و برای دهه ها مورد علاقه طرفداران بوده است.

هنگامی که کامی برای اولین بار به خیابان ها آمد، او یک کلاه قرمز روشن و دستکش های همسان پوشید، و یک کتانی سبز رنگ برجسته که پاهایش را به رخ می کشید – برازنده یک مبارز زن بود که می توانست با ران های قدرتمند خود حریفان خود را در هم بکوبد. این به ظاهر کلاسیک او تبدیل شده است که به عنوان دلتا رد شناخته می شود و نامش را برگرفته از یگان نیروهای ویژه نخبه Cammy که بخشی از آن در تاریخ Street Fighter بوده است.

هنگامی که «مردان ایکس علیه خیابانی فایتر» در سال 1996 نمایش خود را آغاز کرد، او یک کلاه و کلاه بزرگ و آستین بلند به رنگ آبی پوشیده بود، اما دستکش های قرمز بزرگ و از همه برجسته تر، چتری های سیخ دار ضخیم، دم اسبی های بلند بلوند و صورتش را حفظ کرد. اسکار . این لباس “زنبور قاتل” نشان دهنده زمانی است که او تحت حکومت ابرشرور M. Bison به عنوان یکی از “عروسک های” خود بود – و همانطور که بعدا مشخص شد، به عنوان یک کلون زن که بیشتر DNA او را حمل می کرد.

در دنیای Street Fighter 6 چیزهای زیادی تغییر کرده است. شادالو دیگر نیست، و به نظر می رسد تلاش کامی برای انتقام از بیستون به نتیجه رسیده است – اما او هنوز در حال مبارزه است، و او این کار را با لباس جدید انجام می دهد. شلوار تنگ از بین رفته و با یک ژاکت آبی آسمانی روشن و تاپ کراپ جایگزین شده است. پاهای او با شلوار گرمکن پارچه ای پوشیده شده است: یک انتخاب معقول برای یک زن ورزشکار.

کامی معتقد است که پایان شادالو نقطه عطف جدیدی است که به او اجازه می‌دهد مسیر خودش را پیدا کند و زندگی عادی‌تری داشته باشد. این ظاهر جدید لباس غیرنظامی او است، در حالی که یونیفرم قدیمی او بیشتر شبیه یک لباس رزمی است.” “وقتی برای اولین بار او را در تور جهانی ملاقات کردید، او در لندن است. ما متوجه شدیم که دیدن او در لباس کلاسیکش ممکن است در این زمینه عجیب به نظر برسد. بنابراین سعی کردیم هنگام طراحی لباس‌های جدید این را در نظر بگیریم.»

قابل توجه ترین تغییر مدل موی Cammy است. بافته‌های بلندی که بخشی از دیگر لباس‌های استاندارد او بودند، از بین رفتند و با یک تریم کوتاه جدید و پر جنب و جوش جایگزین شدند. با این حال، او هنوز آن چتری‌های بزرگ و تیز را دارد که به‌طور شگفت‌آوری تهدیدآمیز به‌عنوان لهجه‌ای برای مدل موی کوتاه او به نظر می‌رسد.

ناکایاما سان روند فکری پشت “انجام” شدید جدیدش را شرح داد. «ما فکر می‌کردیم که دادن یک مدل موی کوتاه به او چالش جالبی خواهد بود – او قیطان‌های کلاسیک خود را ندارد، که به نظر می‌رسید یک نکته کلیدی در طراحی او باشد. در طول توسعه Street Fighter V، ما این فرصت را داشتیم که آن را تغییر دهیم – فکر می کردیم طرفداران ممکن است واکنش منفی نشان دهند، اما به نظر می رسید که این ایده با استقبال خوبی روبرو شود، بنابراین تصمیم گرفتیم آن را در Street Fighter 6 امتحان کنیم. موهای او می‌تواند کوتاه باشد، اما بند‌های روی ژاکت‌اش برای تداعی بافت‌های کلاسیک اوست – این پاسخ خلاقانه ماست.»

بنابراین چگونه می‌توانید چیزی به بزرگی یک مدل موی نمادین را تغییر دهید و در عین حال به شخصیتی اجازه دهید که قابل تشخیص باشد؟

ناکایاما سان می‌گوید: «سیلوئت شخصیت بسیار مهم است. همانطور که می دانید، Cammy در مقایسه با برخی دیگر از شخصیت های قد بلند بازی، بسیار کوچک است. بنابراین می‌خواستیم جوهر شخصیت را حفظ کنیم.»

تیم طراحی همچنین برخی از ویژگی های قابل تشخیص مانند دستکش و چکمه های خود را حفظ کردند تا به طرح های قبلی وفادار بمانند و به بازی کمک کنند. باید مشخص شود که چه زمانی حملات خاصی به حریف خواهد رسید. به همین دلیل از دستکش آنها مراقبت کردیم. وقتی حمله ای رخ می دهد، به راحتی می توان دید که چه اتفاقی دارد می افتد. حلقه های روی چکمه های آنها مانند یک نشانگر نقطه تشخیص ضربه است. این باعث می‌شود در هنگام بازی شناسایی بصری آسان‌تر شود.»

اما اگر به ظاهر قدیمی علاقه زیادی دارید، ناامید نشوید: بسیاری از شخصیت‌های قدیمی قدیمی از لباس‌های کلاسیک در بازی استفاده می‌کنند، از جمله Cammy. ابتدا نگاهی به لباس های زیر بیندازید:


چگونه Cammy و بازیگران کلاسیک به شکوه Street Fighter 6 خود رسیدند

تیم همچنین از این فرصت استفاده کرد و نکات کوچک هوشمندانه زیادی را اضافه کرد. هر زمان که شخصیتی کل گیج موتور خود را مصرف کرده باشد، به حالت Burnout می رود. و سپس، در حالی که در این حالت، موضع آنها کمی تغییر می کند. برای کامی، ژست او به ژستی تغییر می کند که یادآور طرحی در توسعه ژست خنثی او از Super Street Fighter II است.

همچنین سرویس هواداران بسیار عمیق تری وجود دارد. “وقتی ژست پیروزی او را بعد از مسابقه یا روی صفحه انتخاب شده شخصیت او می بینید، متوجه گربه کوچکی خواهید شد که از کنار او رد می شود. این به هنر پایانی از تکمیل حالت Arcade آنها در Super Street Fighter II Turbo اشاره دارد.

از آنجایی که Cammy ظاهر جدیدی دارد، منطقی است که او کمی گیم پلی خود را تغییر دهد. از نظر تاریخی، کامی شخصیتی دشوار است که می توان آن را توسعه داد. آغشته کردن او به حرکات جدید دشوار است زیرا او فاقد قدرت های ماوراء طبیعی است. دادن پرتابه به Cammy جوهر شخصیت او را از بین می برد. یکی از ایده‌هایی که ما با آن بازی کردیم این بود که از انیمه فیلم Street Fighter II به عنوان مرجع استفاده کنیم.» در حالی که گیمرهای چشم عقاب متوجه حرکت خاصی می‌شوند که به ظاهر او در آن فیلم ادای احترام می‌کند، استودیو تصمیم گرفت به او حمله پرتابه‌ای را انجام دهد. متناسب با پس زمینه او

“ما فکر کردیم، “اگر به او نارنجک بدهیم که پرتاب کند چه؟” اما این واقعاً سبک Cammy نیست، به علاوه با شخصیت دیگری از سری SF، Rolento همپوشانی دارد. در نهایت، در Street Fighter V، ما توانستیم بهبودهایی را در مجموعه حرکت فعلی آنها ایجاد کنیم. ما این کار را با Street Fighter 6 ادامه دادیم و مطمئن شدیم که او توانایی‌های ویژه‌اش را برای اعمال ویژگی‌های مختلف در آن حرکات حفظ می‌کند.”

عشق نشان داده شده به شخصیت های Street Fighter 6 نه تنها در سخنان ناکایاما، بلکه در آنچه روی صفحه می بینید نیز مشهود است. وقتی Street Fighter 6 در 2 ژوئن 2023 وارد رینگ می شود، منتظر دیدن همه موارد مورد علاقه قدیمی خود – و ساختن Street Fighter افسانه ای خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *