پنج‌شنبه, می 2, 2024
تکنولوژی

با اولین پاسخ دهندگان به رونق روانگردان آشنا شوید

در سال اول، Fireside بیش از 100 داوطلب را آموزش داد و تقریباً 2550 مصاحبه با تماس گیرندگان از جمله گرینبرگ انجام داد. در عرض چند ماه پس از رسیدن به یاسمین، او شغل خود (و حقوق روانگردان خود) را رها کرد و روی کاری تمرکز کرد که “به ارزش جهان می افزاید”. سرانجام او دوباره با Fireside تماس گرفت – این بار نه برای درخواست کمک، بلکه برای ارائه آن. همانطور که صحبت کردیم، او قبلاً 100000 دلار کمک کرده بود و مایل بود به عنوان مدیر ارشد فناوری سازمان به صورت رایگان خدمت کند.

یک نکته نسبتاً واضح وجود دارد که باید به آن اشاره کنم که ممکن است گاهی گم شود: در حالی که روانگردان ها بسیار نادر هستند ممکن است آسیب جدی ایجاد کند. سابقه خانوادگی بیماری روانی می تواند فرد را به سمت یک دوره روان پریشی سوق دهد. و علائم یک سفر به طور بالقوه می تواند یک بحران پزشکی همزمان را پنهان کند. در یک دادخواست قضایی در سال 2022، MAPS تا حدی مسئول مرگ بیلی گاتلین بود که توسط داوطلبان zendo در یک جشنواره موسیقی در سال 2017 مراقبت شد و بعداً بر اثر نارسایی اندام و سکته گرما درگذشت.

چارلز نمروف، یکی از مدیران مرکز تحقیقات و درمان روانگردان در دانشکده پزشکی دل در دانشگاه تگزاس در آستین می گوید: «آنچه این جنبش انجام می دهد برای بسیاری از مردم کاملاً مفید است. اما او می افزاید، در حالی که “تعداد زیادی از گزارش های موردی نشان می دهد که این مواد نسبتاً ایمن هستند”، ما هنوز در مرحله جمع آوری داده ها هستیم.

اودانل به نوبه خود رویکرد کاهش آسیب را “فوق العاده ارزشمند” خواند. او همچنین هشدار می‌دهد که یک جلسه، حتی با یک مهمان‌نشین خوب آموزش‌دیده، ممکن است برای کسی که ترومای گذشته‌اش ناگهان ظاهر شده یا تجربه‌ای عمیقاً آزاردهنده دارد، کافی نباشد.

نمروف خاطرنشان می کند که خطرات حتی از رفاه هر فرد بالاتر است. او می‌گوید: «هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم استفاده بی‌رویه از روان‌گردان‌ها منجر به تراژدی شود که سپس منجر به واکنش‌های منفی شود». خیلی وقت است که ما واقعاً قادر به مطالعه داروهای روانگردان نبوده ایم.

در حال حاضر خطر معکوس شدن توسعه ما کوچک به نظر می رسد علاقه به روانگردان ها سارا گائل، افسر کاهش آسیب در MAPS، یک نقطه عطف اجتماعی را در پس رنسانس روانگردان فعلی توصیف می کند. از آنجایی که در سال‌های اخیر امواج ناکارآمدی – ناامیدی اقتصادی، تغییرات آب و هوایی، برتری سفیدپوستان – ظاهر می‌شوند، مردم به طور فزاینده‌ای به این مواد روی می‌آورند تا دیدگاه خود را به دنیای خود تغییر دهند.

همه این‌ها باعث می‌شود به ماهیت واقعی جنبش حمایت از همسالان روان‌گردان فکر کنم. البته این یک حرکت خاص برای این مواد است که ریشه در یک زمینه خاص دارد: زمانی که سیاست‌های مواد مخدر سرسختانه قهقرایی باقی می‌ماند و سیستم‌های حمایت رسمی فروپاشیده‌اند. اما شاید بیشتر از این باشد.

Jail، Thorazine، Wavy Gravy، Zendo: گره‌های روی یک قوس، اینها نشان‌دهنده دهه‌ها تکامل عمدتاً زیرزمینی در نحوه درک ما از یک نوع بسیار خاص از پریشانی روانی هستند، اما همچنین در نحوه ارتباط ما با یکدیگر در سطح کلی‌تر کمک می‌کنند.

پیرس به من گفت که اصول حمایت روانگردان معاصر در زندگی واقعی نیز صدق می کند – او برخی از این مهارت ها را با فرزندانش به کار می برد. یواشش کن. پیشنهاد سکوت اجازه دهید احساسات ایجاد شود. شاید رفت و آمد خوب با یک شریک خوب، یک دوست خوب، یک خویشاوند خوب تفاوت چندانی نداشته باشد. و شاید روزی به گذشته نگاه کنیم و تحت تأثیر آن دوران قرار بگیریم – نه به دلیل علاقه فزاینده ما به این مواد، بلکه از تغییر درک ما از خودمان در میان آنها.


این مقاله در شماره ژوئیه/آگوست 2023 ظاهر خواهد شد. اکنون مشترک شوید.

نظر خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید. ارسال نامه به سردبیر در [email protected].

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *