پنج‌شنبه, می 2, 2024
تکنولوژی

اینستاگرام ظاهرا در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد از بین 30 شخصیت انتخاب کنید

متا می تواند آخرین شرکتی باشد که پتانسیل اجتماعی چت ربات های هوش مصنوعی را آزمایش می کند.

یک اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط افشاگر الساندرو پالوزی در توییتر چیزی شبیه یک صفحه نمایش مقدماتی برای ویژگی جدید اینستاگرام را نشان می دهد. این ربات‌های چت می‌توانند به سوالات پاسخ دهند، مشاوره ارائه دهند و به کاربران در نوشتن پیام کمک کنند. همچنین می‌گوید کاربران می‌توانند بین «۳۰ شخصیت هوش مصنوعی» یکی را انتخاب کنند و فردی را که بیشتر دوست دارند پیدا کنند.

متا هیچ برنامه رسمی برای چنین قابلیتی اعلام نکرده است، اما چت بات ها با اظهارات قبلی در مورد جاه طلبی های هوش مصنوعی شرکت مطابقت دارند. در ماه فوریه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا گفت که متا در حال توسعه «شخصیت‌های هوش مصنوعی است که می‌توانند به روش‌های مختلف به مردم کمک کنند» و این شرکت در حال بررسی چگونگی دسترسی به چنین ربات‌هایی از طریق مکالمات متنی «مانند چت در واتس‌اپ و مسنجر» است.

شرکت های دیگر نیز پتانسیل چت بات ها را به عنوان یک ویژگی اجتماعی جذاب تشخیص داده اند. اسنپ ​​چت چت ربات “My AI” خود را (که توسط ChatGPT OpenAI ارائه می شود) در ماه فوریه راه اندازی کرد. و سایت‌هایی مانند Character.ai با اجازه دادن به کاربران برای آموزش و گفتگو با ربات‌های گفتگو بر اساس شخصیت‌های داستانی محبوب، محبوبیت قابل توجهی به دست آورده‌اند. حتی ربات هایی که برای تعامل اجتماعی در نظر گرفته نشده اند نیز برای این منظور استفاده شده اند. هنگامی که مایکروسافت در اوایل سال جاری ربات چت بینگ خود را راه اندازی کرد، بسیاری از کاربران به همان اندازه از صحبت های عجیب ربات شگفت زده، نگران و خوشحال شدند.

با این حال، مشکل برای شرکت‌ها ایجاد رباتی است که صحبت کردن با آن جذاب و سرگرم‌کننده باشد، اما از مرز به تعاملات توهین‌آمیز یا خطرناک عبور نکند. به عنوان مثال، اسنپ مدت کوتاهی پس از انتشار ربات “My AI” خود شروع به عرضه کرد توصیه ناراحت کننده به کاربران، از جمله تشویق فردی که وانمود می کند 13 سال دارد تا با “دوست پسر” 31 ساله خود رابطه جنسی داشته باشد. در ماه مارس یک مرد بلژیکی خودکشی کرد. بیوه او ادعا کرد که او خودکشی کرده است تشویق به خودکشی از طریق یک چت بات که مرتباً با آن صحبت کرده بود.

مشخص نیست که متا واقعاً قصد دارد چنین ربات هایی را در اینستاگرام راه اندازی کند یا چه اقدامات امنیتی انجام خواهد داد. ما برای اظهار نظر با شرکت تماس گرفتیم، اما رد شد. افشاکننده اسکرین شات بالا، Paluzzi، سابقه قابل اعتمادی در شناسایی ویژگی های برنامه های آینده دارد، از جمله یک شبیه سازی اینستاگرام BeReal و یک ویژگی مشترک نویسنده در توییتر.

به‌روزرسانی چهارشنبه 7 ژوئن، ساعت 5:49 صبح به وقت شرقی: با پاسخ متا به روز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *