شنبه, می 4, 2024
مقاله

تصویر متحرک Final Fantasy 16 LGBTQ+ ثابت می کند که این سری در حال مدرن شدن است

سلام! Eurogamer دوباره پراید را با یک هفته دیگر مملو از ویژگی هایی جشن می گیرد که تقاطع فرهنگ عجیب و غریب و بازی را جشن می گیرد. امروز، اد نایتینگل، یکی از طرفداران مادام العمر فاینال فانتزی، هیجان زده است که بالاخره توسط سریال مورد علاقه اش دیده می شود… و همه چیز با یک بوسه شروع می شود.

این مقاله حاوی اسپویلرهای بازی Final Fantasy 16 است.

“آیا او…؟ شما هستید؟! آره!!”

کنترلر را رها می کنم، دستانم را در هوا بلند می کنم و فریاد می کشم. یک بوسه همجنسگرا! فانتزی نهایی!

این فقط هر شخصیتی نیست. این شاهزاده دیون لساژ، حاکم باهاموت است. درست است مردم، پادشاه اژدها همجنسگرا است.

بسیار نادر است که نمایندگان LGBTQ+ در بازی‌های AAA سطح بالا حضور داشته باشند. اما دیدن آن در اینجا، همچنین در یک بازی فاینال فانتزی، برای من یک لحظه بسیار خوشحال کننده بود. به همین دلیل است که بازنمایی بسیار مهم است: احساس می‌کنم دیده شده و بخشی از این سریال هستم که مدت‌ها دوستش داشتم.

چیزی که من در مورد تمایلات جنسی دیون دوست دارم این است که فقط یک لحظه کوتاه است. دیون و همراهش ترنس در چادرش گفتگوی آرامی دارند و در مورد پیچیدگی‌های جنگ با دالمک‌های همسایه بحث می‌کنند – مکالمه‌ای که از ترس دامن می‌زند. سپس آنها را می بوسند، لحظه ای لطیف در میان خونریزی و در حالی که هر دو به آنچه در خطر است فکر می کنند.

و سپس آنها ادامه می دهند. این معتبر است، عادی است. این جنسی نیست، فقط دو شخصیت است که صمیمیت مشترک دارند. تمایلات جنسی دیون تا بعداً (و همچنین در توصیف رابطه آنها در ویژگی Active Time Lore بازی)، در لحظه ای عمیقاً تأثیرگذار و غم انگیز با دیالوگ های کمی که گرافیک و بازی بازی را بیان می کند، مورد اشاره قرار نگرفت.




دیون و ترنس در میدان نبرد

دیون و ترنس به بازی تاج و تخت انرژی می بخشند.

در بیشتر موارد، تمایلات جنسی دیون صرفاً بخشی از شخصیت او است که توضیح را به چالش می کشد. او فقط همجنس گرا است. این روی خط داستانی تأثیر نمی گذارد، اما پیامدهای بزرگی برای گیمرهای LGBTQ+ دارد.

(ناگفته نماند، به احتمال زیاد به همین دلیل بود که Final Fantasy 16 قبل از انتشار در عربستان سعودی ممنوع شد، زیرا اسکوئر انیکس “مایلی به ایجاد تغییرات لازم” نداشت.)

همه این‌ها می‌تواند از الهام‌بخش بازی ناشی شود: Game of Thrones. دیون و ترنس بدون شک نسبت به رنلی باراتیون و لوراس تایرل احساسات دارند، شاهزاده و دستیارش رابطه پنهانی دارند. اینکه آیا دیون و ترنس به طور مشابهی مرموز هستند یا نه، مشخص نیست.

با این حال، بازنمایی‌های LGBTQ+ در جاهای دیگر بازی، بیشتر در گفتگوهای معمولی وجود دارد. در نورثریچ سربازی وجود دارد که به معشوق مذکرش می‌گوید که ترس‌هایش در مورد جنگ پیش رو دارد و در یک جست‌وجو، کلایو به چند سرباز می‌گوید که به دنبال یک مرد است. “در جستجوی یک مرد هستید؟ آیا این مانند یک فاحشه خانه است، مارک؟» یکی پاسخ می دهد. مجبور شدم بخندم. واکنش سرباز ممکن است ناآگاهانه همجنس‌گرا هراسی باشد، اما این نشان می‌دهد که همجنس‌گرایی در Valistea چقدر وجود دارد – و او دقیقاً قرار نیست دوست‌داشتنی باشد.


کلایو با سربازان همجنسگرا هراس صحبت می کند
من حتما خندیدم

شاید تعجب من از نمایندگی LGBTQ+ در Final Fantasy 16 به Creative Business Unit 3 آسیب برساند. استودیوی Square Enix به خاطر کارش بر روی MMORPG Final Fantasy 14 شناخته شده است – یک بازی که هیچ شخصیت اصلی به وضوح LGBTQ+ را در خود ندارد، اما جامعه عجیب و غریب پر رونقی دارد. باز هم، گهگاه با شخصیت های فرعی بازی گفتگو می شود، اما ازدواج های همجنس گرا بین شخصیت های بازیکن نیز وجود دارد. در بازی رژه افتخار حوزه وقوع منظم هر سال در حالی که استودیو در یکی از آنها همکاری می کرد شناور برای رژه ماردی گراس سیدنی در سال 2019

با این حال، سری فاینال فانتزی تاریخچه شطرنجی در به تصویر کشیدن LGBTQ+ دارد. در حالی که طرفداران وانیل و نیش از FF13 را چیزی بیش از دوستان تصور می کردند (به هر حال، نیش در ابتدا قرار بود یک شخصیت مرد باشد)، صحنه متقابل لباس پوشیدن در FF7 شاید بدنام ترین نمونه از این تصویر مشکوک باشد، در کنار یک کل مجموعه ای از فن تخیلی

در Midgar، Cloud باید به عمارت متعلق به رئیس مافیا Don Corneo نفوذ کند. برای این منظور، او به جستجوی یافتن اقلام مختلف لباس زنانه فرستاده می شود که شامل سفر به فاحشه خانه هانی بی مسافرخانه می شود. این تلاش با کلیشه‌های آزاردهنده، شباهت‌های فردی مرکوری و حتی پیشنهاد تجاوز به عنف تقویت می‌شود.


آندریا در بازی Final Fantasy 7 Remake
آندریا فقط افسانه است.

بله، اواسط دهه 90 بود. اما اسکوئر انیکس به درستی سکانس FF7 Remake را به‌روزرسانی کرد و مهمانخانه هانی‌بی را به یک جشن عجیب و غریب از اجتماع از طریق رقص تبدیل کرد. اکنون این یک کلوپ شبانه است که هم مردان و هم زنان – با لباس‌های زیبای زنبور عسل – در آن رفت و آمد می‌کنند و ما با شخصیت جدید آندریا رودیا آشنا می‌شویم که میزبان نمایش‌های رقص افسانه‌ای به سبک مولن روژ است. قبل از اینکه آندریا و کلود با هم روی صحنه با موسیقی بد بو دیسکو برقصند، شعر می گوید: «برخیز و روحت را با غرور حمل کن». “به همین منوال ادامه بده، ابر، همینطور ادامه بده!” Chime in Aerith. Cloud مورد تشویق عمومی قرار گرفت و به بازیکنان جایزه Dancing Queen اهدا شد.

آندریا می گوید: «زیبایی واقعی تجلی قلب است. “چیزی بدون شرم که مفهوم جنسیت در مورد آن صدق نمی کند.”

این Final Fantasy در شگفت‌انگیزترین و عجیب‌ترین حالتش است، حتی اگر بعداً با شرم ابر از پوشیدن لباس زنانه زیر و رو شود. با این حال، این سکانس نشان می دهد که Square Enix آماده مدرن سازی است. از آنجایی که این شرکت برای بازی‌های خود مخاطبان جهانی را هدف قرار می‌دهد، – چه خوب و چه بد – بر اساس استانداردهای جهانی مورد قضاوت قرار می‌گیرد، اما وقتی نوبت به نمایندگی LGBTQ+ می‌رسد، با چالش روبرو می‌شود. جدای از فاینال فانتزی، هاروستلا سال گذشته اولین بازی اسکوئر انیکس بود که شامل گزینه جنسیت غیر باینری بود.

بوسه دیون و ترنس اولین لحظه صراحتاً LGBTQ+ در تاریخ سریال است. این ممکن است دارای جایگاه فوق‌العاده آندریاس تانز نباشد، اما لحظه‌ای ظریف‌تر و انسانی‌تر است که مسلماً قدرتمندتر و تاثیرگذارتر است. ما همجنس‌بازها ممکن است بلد باشیم مهمانی برپا کنیم، اما حق ابراز عشق را هم داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *