دوشنبه, می 6, 2024
PlayStation

مدیر سابق پلی استیشن می گوید انحصار پاشنه آشیل فیلم های پرفروش بزرگ است

اما از آنجایی که بودجه عناوین اصلی مانند Marvel’s Spider-Man 2 سر به فلک می کشد، بسیاری شروع به این سوال کرده اند که آیا الگوی انحصاری سنتی دیگر قابل اجرا است یا خیر. این موضوعی است که شاون لایدن، مدیر سابق پلی استیشن در یک مصاحبه گسترده به آن پرداخت بازی های ضرب و شتم – و او معتقد است که چسبیدن به یک قالب می تواند پاشنه آشیل گران ترین نسخه های صنعت باشد.

او توضیح داد: «زمانی که هزینه شما برای یک بازی از 200 میلیون دلار فراتر رود، انحصاری بودن پاشنه آشیل شماست. «بازار آدرس پذیر شما را کاهش می دهد. به خصوص اگر در دنیای بازی های سرویس زنده یا رایگان بازی هستید. یک پلت فرم متفاوت فقط راه دیگری برای باز کردن قیف و جذب افراد بیشتر است. همانطور که می دانیم، در دنیای رایگان بازی، 95 درصد از این افراد هرگز یک سکه خرج نمی کنند. تجارت همه چیز در مورد تبدیل است. شما باید شانس خود را با شکستن قیف افزایش دهید.”

لایدن به موفقیت اخیر Helldivers 2 اشاره کرد، بازی منتشر شده برای پلی استیشن که روزانه بر روی هر دو سیستم PS5 منتشر می شد. و رایانه شخصی – رویکرد نسبتاً جدیدی از سونی که بسیار موفق بوده است.

البته، Helldivers 2 یک بازی خدماتی زنده است، بنابراین چه معنایی برای عناوین تک نفره استاندارد دارنده پلتفرم دارد؟ «اگر ۲۵۰ میلیون دلار خرج می‌کنید، می‌خواهید بتوانید بفروشید [your game] به هر چه بیشتر مردم حتی اگر فقط 10 درصد بیشتر باشد.» “پایه نصب شده جهانی برای کنسول ها – اگر به PS1 و هر چیز دیگری که در آنجا انباشته شده است نگاه کنید، هر کجا که نگاه کنید، تعداد کل کنسول های موجود در بازار هرگز از 250 میلیون تجاوز نمی کند.” این کار نمی کند. دلار در طول زمان افزایش یافته است. اما وقتی به آن نگاه می‌کنم، می‌بینم که ما فقط از همان افراد پول بیشتری می‌گیریم.»

لایدن معتقد است که این صنعت باید فراتر از بازار فعلی خود گسترش یابد. او خاطرنشان کرد: «ما به اندازه کافی کار نمی‌کنیم تا افرادی را که کنسول بازی نکرده‌اند وارد بازی‌های کنسولی کنیم». ما با انجام بیشتر کارهایی که اکنون انجام می دهیم آنها را جذب نمی کنیم. اگر 95 درصد از مردم جهان نخواهند Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto را بازی کنند، آیا صنعت فقط Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto را بیشتر خواهد کرد؟ تو دیگر کسی را نخواهی گرفت.»

به طور کلی، پلی استیشن در حال حاضر رکورد فروش را ثبت می کند – اما هزینه ها در سقف است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ساخت عناوینی مانند Marvel’s Spider-Man 2 که لایدن در اینجا به آن اشاره می کند، بیش از 200 میلیون دلار هزینه داشته است، به این معنی که جای کمی برای خطا وجود دارد. باید دید دقیقاً چگونه با این بودجه های روزافزون کنار می آید زیرا علاقه مندان به تقاضای بازی های بزرگتر و بهتر ادامه می دهند.

[source venturebeat.com]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *