یکشنبه, می 5, 2024
اخبار

پری دریایی کوچک جدید پایان را به روش های مهمی تغییر می دهد

خطی که هر بار که نسخه متحرک 1989 را تماشا می کنم مرا جذب می کند پری دریایی کوچک به معروف تعلق ندارد – متن آهنگی از “Part of Your World”، سرپیچی آریل “اما بابا، من او را دوست دارم” یا حتی یکی از جنبه های خنده دار سباستین. به پایان فیلم می رسد که تریتون سرانجام متوجه می شود که آریل در خشکی شادتر خواهد بود و از سه گانه جادویی خود برای دادن پاهای او استفاده می کند. سپس رو به سباستین می کند و می گوید: “حدس می زنم فقط یک مشکل باقی مانده باشد و آن اینکه چقدر دلم برای او تنگ خواهد شد.”

این لحظه بیش از هر خط دیگری در فیلم تأثیر دارد زیرا روایت مرسوم «خوشبختانه همیشه» را در هم می شکند. برخلاف دیگر پایان‌های افسانه‌های دیزنی، پایان پری دریایی کوچک عمیقا تلخ است عشق واقعی روز را نجات می دهد و عروسی بزرگی وجود دارد. اما بر خلاف سیندرلا که از نامادری بدسرپرستش فرار می کند یا زیبایی و هیولاوقتی بل دوباره با پدرش متحد می شود، آریل خانواده دوست داشتنی خود را برای یک زندگی جدید ترک می کند – و او هرگز نمی تواند به حالت قبل برگردد.

بازسازی لایو اکشن جدید 2023 پری دریایی کوچک این خط را حفظ می کند، اما پایان فیلم را کمی تغییر می دهد و ادامه فیلم اصلی را بازنویسی می کند. The Little Mermaid II: Return to the Sea. اما همانطور که معلوم است، این چیز بدی نیست.

[Ed. note: This post contains spoilers for the 2023 Little Mermaid, and also for Return to the Sea.]

تصویر: دیزنی

تریتون یک والدین سختگیر و بیش از حد محافظ است، اما مانند بسیاری از والدین، کاری را که انجام می دهد انجام می دهد زیرا معتقد است که از دخترش محافظت می کند. با این حال، برخلاف بسیاری از والدین، اشتباه خود را می شناسد و از فرصت برای اصلاح آن استفاده می کند. او باید دخترش را رها کند تا به او فرصتی برای شاد بودن بدهد. اما او همچنان غمگین است! در حال حرکت است! این احتمال وجود دارد که پدران سختگیر بتوانند رشد کنند و متوجه شوند که آنچه می خواهند لزوماً آن چیزی نیست که دخترانشان می خواهند!

این تصور که آریل باید برای همیشه از تریتون جدا شود تا رویاهایش را دنبال کند، در دنباله مستقیم VHS تقویت می شود، جایی که او تصمیم دشواری می گیرد تا تمام ارتباطش را با دنیای زیر آب قطع کند تا دخترش را از دست اورسولا نجات دهد. انتقام جو از خواهر با اينكه The Little Mermaid II: Return to the Sea یکی از دنباله‌های بهتر دیزنی است که مستقیماً به ویدیویی می‌رسد این دوره لزوماً برای آن شناخته شده نیست. خوب فیلم ها. اما یک صحنه به خصوص تکان دهنده در این صحنه وجود دارد که در آن آریل بالغ به ساحل راه می رود، پاهایش را در آب فرو می کند، به آسمان نگاه می کند و آه می کشد که دلش برای پدرش تنگ شده است.

آریل بالغ چشمانش را می بندد و پایش را در آب دریا فرو می برد

تصویر: دیزنی

در حالی که دیوید مگی، فیلمنامه نویس و کارگردان راب مارشال، چیزهای زیادی را از انیمیشن سال 1989 در نسخه لایو اکشن خود حفظ می کنند – از جمله دادن خط “دلم برایش تنگ خواهد شد” به خاویر باردم در نقش تریتون، که آن را با همان لطافت و لطافت بیان می کند. غم و اندوه آن طور که شایسته است – آنها تصمیم عاقلانه ای برای تنظیم پایان می گیرند تا آنقدرها هم دردناک نباشد. و با آن، آنها در را بر روی اقتباس احتمالی دنباله مستقیم به VHS می بندند.

آریل و اریک هنوز در نسخه فیلم 2023 با هم ازدواج می کنند، اما عروسی آنها بسیار ساده تر است. مهمتر از همه، آنها با هم سفر دریایی طولانی را آغاز می کنند، و میل متقابل خود را برای اکتشاف برآورده می کنند و امیدوارند که روابط دیپلماتیک را با کشور جزیره ای کوچک اریک گسترش دهند. همانطور که آنها با یک قایق پارویی به سمت کشتی خود می روند، تریتون از آب بیرون می آید و به آریل و اریک نگاه می کند. افراد بیشتر و بیشتری از آب بیرون می آیند و تریتون به آریل می گوید که همیشه در کنار او خواهند بود.

خاویر باردم در نقش پادشاه تریتون که به شدت به آریل نگاه می کند

تصویر: دیزنی

این یک جزئیات کوچک است، اما همچنان پایان را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. آریل مجبور نیست بین دنیاها یکی را انتخاب کند. او در دنیای انسان ها شادتر و راحت تر است، اما بخشی از او همیشه یک پری دریایی خواهد بود. اما این بار، به جای خداحافظی، پایان بیشتر شبیه فصل جدیدی برای آریل و رابطه او با دنیای زیر آب است. مارشال و مگی یک درگیری فانتزی بین آدم‌ها و انسان‌ها را در این نسخه درهم می‌کنند بدون اینکه واقعاً با آن برخورد کنند یا آن را حل کنند. اما این درگیری پایانی را رقم می زند که آریل مجبور نیست بین دنیاهای تلخ تر یکی را انتخاب کند.

یکی دیگر وجود دارد بسیار در یک دنباله احتمالی به (ha) بپردازید. (عاقبت‌های احتمالی این بازسازی‌های لایو اکشن همچنان اعلام می‌شوند.) و نیازی نیست که روی بچه‌دار کردن آریل یا قطع ارتباط او با دنیای پری دریایی تمرکز کند. رابطه آریل و اریک برای انسان‌ها و انسان‌ها چیز جدیدی را نشان می‌دهد، و تلاش آنها برای دریانوردی مطمئناً آنها را به آب‌های ناشناخته می‌برد، هم به معنای واقعی و هم مجازی. به دریا برگرد شاید در قالب لایو اکشن نباشد، اما چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. این بار، آریل می داند که پدرش بعد از اینکه یاد بگیرد او را رها کند همیشه در کنار او خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *