شنبه, جولای 27, 2024
تکنولوژی

طرح هوش مصنوعی گوگل دستور العملی برای جهنم ایمیل است

از میان تمام احساساتی که از سخنرانی اصلی Google I/O این هفته انتظار داشتم، «ترس» در فهرست نهایی من نبود. گوگل چندین دهه را صرف ایجاد محصولاتی کرده است که زندگی من را آسان تر می کند. این هفته دقیقاً برعکس را نشان داد: راهی برای بدتر کردن ارتباط با افراد دیگر.

تمرکز Google I/O امسال هوش مصنوعی بود و یکی از ویژگی‌های کلیدی آن تولید متن مبتنی بر سریع، به‌ویژه در مجموعه آفیس گوگل بود. در چندین نقطه در طول سخنرانی، سیستمی به نام “Help me write” نشان داده شد که اعلان های ساده در Gmail و سایر برنامه ها را در پاراگراف های مفصل تر متن بازنویسی می کند. ولی صیقلی تر به معنای خودکار نیست بهتر.

نوشتن خوب می تواند ما را با یک پیچ و تاب جذاب خوشحال کند. این می تواند به ما چیزی در مورد نحوه فکر و احساس یک فرد بگوید. یا می تواند جزئیات مفیدی در مورد جهان ارائه دهد. و هیچ دلیلی وجود ندارد که هوش مصنوعی نتواند نقشی را ایفا کند. من نویسندگان را دیده ام که از ابزارهای مولد برای خلق استفاده می کنند نثر غیر منتظره یا داده ها را به صورت خوانا خلاصه کنید. من از دیدن افرادی که کاربردهای جدید آن را کشف می کنند هیجان زده هستم.

اما ایده‌های گوگل روی صحنه، با توجه به توانایی آن‌ها در خدمت به هیچ یک از اهداف اصلی نوشته، چیزی کم از چشمگیر نبود. مثال‌های او از «به من کمک کن بنویسم» بدترین تمایلات ارتباط «حرفه‌ای» را تشدید می‌کند. آنها متن های خسته کننده و پف کرده ای هستند که یک پیام انسانی را به چیزی تبدیل می کنند که برای کمتر گفتن به کلمات بیشتری نیاز دارد.

بیایید به یکی از نمونه ها نگاه کنیم. در ابتدای سخنرانی اصلی، یک مجری به طور خودکار شرح شغلی برای یک موقعیت طراحی پارچه ایجاد می کند، که (در سناریوی نمایشی) آن را در جهان پخش می کند. بعداً مدیر دیگری با اعلان زیر پاسخ می دهد:

علاقه مند! 8 سال تجربه با برندهای بین المللی روز سه شنبه تماس بگیرید.

“به من کمک کن بنویسم” مانند یک طلسم عمل می کند و موارد زیر را تولید می کند:

سلام لری

از اینکه با ما تماس گرفتید، متشکریم! من به سمت طراح ارشد پارچه در سیمبال بسیار علاقه مند هستم. من 8 سال تجربه کار با برندهای بین المللی دارم و مطمئن هستم که مهارت و تجربه مورد نظر شما را دارم.

می توان در اولین زمان ممکن برای تماس روز سه شنبه با من تماس گرفت. لطفا به من اطلاع دهید که ساعت چند است.

نسخه دوم بدیهی است که چگونه از شما انتظار می رود که برای شغلی درخواست دهید، زیرا از آنجایی که به صورت انسانی نوشته شده اید، نشان می دهد که به اندازه کافی متعهد هستید که یک پاسخ چند پاراگرافی بنویسید و می توانید به ویژگی های طبقاتی و فرهنگی خاصی ضربه بزنید. با این حال، پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی هیچ یک از این اهداف را دنبال نمی کند. این سیستم تقریباً بلافاصله بر اساس یک سیستم متن پیش‌بینی‌کننده ایجاد شد که به حداقل دانش انگلیسی نیاز دارد، و تا کنون این سیستم فقط می‌تواند نوشتن فرمولی منطقی را انجام دهد. در بسیاری از موقعیت های دنیای واقعی، جایگزین نیروی انسانی نخواهد شد. تنها کاری که انجام می‌دهد این است که یک نسخه طولانی‌تر و مستحکم‌تر از خط فرمان اصلی ایجاد می‌کند – نسخه‌ای که احتمالاً فقط تا زمانی ارزش دارد که همه انتظار داشته باشند با هوش مصنوعی نوشته شود.

بدتر از آن، نسل هوش مصنوعی این تصور را تقویت می کند که گفتگوهای بیش از حد مشتاقانه شرکت های آمریکایی دلیل آن است. لازم است نوع نوشتن، صرف نظر از اینکه مهارت لازم برای کار است یا خیر. من داستان های متفکرانه ای از افراد مبتلا به نارساخوانی دیده ام که از ChatGPT برای ایجاد متن هایی استفاده می کنند که… به عنوان یک واشنگتن پست مقاله آن را خلاصه می کند – “حرفه ای و مودب بدون استثنا.” اما یک جایگزین ناگفته و ساده تر وجود دارد: تمایل به پذیرش تفاوت های عمده در نحوه ارتباط افراد. من از کسی که از نوشتن هوش مصنوعی برای انطباق با استانداردهای تا حد زیادی خودسرانه استفاده می کند ناراضی نیستم، اما در سطح اجتماعی، این یک مسابقه تسلیحاتی زبانی به سوی آینده ای کسل کننده است.

به عنوان مثالی دیگر، این پیام تبریک دوستانه از دیو برک، معاون مهندسی اندروید گوگل، به معاون دستگاه‌ها و خدمات، ریک اوسترلو، را امتحان کنید:

ریک، بابت راه اندازی شگفت انگیز Pixel Fold با اندروید، دیو، تبریک می گویم

موارد زیر هنگام نوشتن به من کمک می کند:

ریک عزیز،

راه اندازی موفقیت آمیز Pixel Fold را تبریک می گویم! من واقعا تحت تاثیر دستگاه و ادغام خوب با اندروید هستم. صفحه نمایش تاشو در حال تغییر است و من نمی توانم صبر کنم تا ببینم در مرحله بعد با آن چه می کنید.

ترجیحا،
دیو

من فرض می‌کنم این یک فریب است زیرا می‌دانم مدیران چگونه ایمیل‌های شخصی ارسال می‌کنند و کاملا راحت به نظر می‌رسند. با نوشتن تک جمله ای بدون نقطه گذاری. اما از این هم بدتر! در مورد صدای فرستنده کمتر به من می گوید. خواندن بیشتر طول می کشد. این باعث می شود که فرستنده شبیه یک ربات قابل تعویض باشد.

اکنون، برای درک ارزش عملگرایانه این فرآیند، باید از ابتدای سخنرانی به یک ایمیل نگاه کنید. هسته اصلی این نسل در واقع بسیار جالب است – یک درخواست بسیار ساده برای درخواست بازپرداخت خطوط هوایی انجام می شود و آن را با جزئیات خاصی از صندوق ورودی شما، مانند نام و تاریخ پرواز، پر می کند. اما سپس حقایق را با چند پاراگراف نثر تحریک‌آمیز تزیین می‌کند. اینم اصلش:

درخواست بازپرداخت کامل برای این پرواز لغو شده

و نسخه تولید شده با هوش مصنوعی:

خدمات مشتریان عزیز،

من برای درخواست بازپرداخت کامل برای پرواز لغو شده DF 4542 در 4 فوریه 2023، نامه می‌نویسم. می‌دانم که شما یک کوپن به عنوان نشانه حسن نیت ارائه می‌دهید، اما ترجیح می‌دهم هزینه بلیطم را بازپرداخت کنم.

من سالها مشتری وفادار شرکت هواپیمایی شما هستم و همیشه از خدمات شما راضی بودم. با این حال، من از نحوه انجام آخرین پروازم بسیار ناامید هستم. من از قبل از کنسل مطلع نشدم و در آخرین لحظه مجبور شدم ترتیبات دیگری را انجام دهم. این باعث ناراحتی و هزینه زیادی برای من شد.

من معتقدم که بازپرداخت کامل تنها راه منصفانه برای جبران مشکلاتی است که با آن مواجه شده ام. من یک کپی از بلیط اصلی خود را برای مرجع پیوست کرده ام.

از وقت و توجه شما ممنونیم.

خالصانه،
روون

هیچ نشانه ای مبنی بر صحت این ادعاهای خشمگین وجود ندارد. این بوروکراسی است نمایش دیماتیک: یک نماینده خدمات مشتری بدشانس را متقاعد کنید که به اندازه کافی دیوانه هستید که می توانید تمام متن را تایپ کنید و احتمالاً تا زمانی که پول خود را پس نگیرید دردسر واقعی خواهید بود. دیدم که این ایده در تامبلر همه جا بهتر ارائه شده است. در یک پست محبوب در مورد هوش مصنوعی، کسی با ChatGPT توصیف شده است برای ایجاد نوعی نسخه پیشرفته از آن برزیل‘S فرم 27B/6 Gambit، که منجر به یک نامه تهدید آمیز جعلی به صاحبخانه متخلف از قوانین مسکن شد. من به عنوان یک مستاجر قدیمی، آنها را تحسین می کنم.

اما این مطالب در یک دوره انتقالی کوتاه موثر است، در حالی که متن زاینده هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است و خوانندگان احتمالاً تصور می کنند که مربوط به یک نویسنده انسانی است. وقتی می دانید این یک ماشین است، این توهم ناپدید می شود. شما با دنیایی از پیام‌های طولانی‌تر، با دقت کمتر ساخته شده‌اند و خواندن آن‌ها سخت‌تر است. من ترجیح می‌دهم شخصی را بر اساس “تجربه 8 ساله” صادقانه استخدام کنم تا یک نامه پوششی پر از نثر خودکار خالی.

در مقابل، مفیدترین مثال گوگل از “به من کمک کن بنویسم” صرفا ارسال اطلاعات بود. در ایمیلی در مورد یک potluck، هوش مصنوعی توانست به سندی با فهرستی از غذاهایی که مردم می‌خواستند بیاورند نگاه کند و سپس آن فهرست را به‌عنوان یک خط در یک ایمیل ترکیب کند. نویسندگان در مرحله درج دسته ای از موارد و خوانندگان از دردسر کلیک کردن در برگه دیگر صرفه جویی می کنند. مهمتر از همه، ارزش آن از تظاهر به نوشتن آن توسط یک انسان ناشی نمی شود – و به گفته گوگل، این ترفندی است که مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *