یکشنبه, می 5, 2024
اخبار

ببینید چگونه یک نوجوان 13 ساله اولین کسی می شود که تتریس کلاسیک را شکست می دهد

استریمر 13 ساله Blue Scuti اولین کسی شد که بازی کلاسیک Tetris را در NES شکست داد. Blue Scuti در مجموع سه رکورد جهانی را در یک مسابقه نیمه نهایی در مسابقات قهرمانی جهانی کلاسیک تتریس (CTWC) 2023 شکست – از جمله این دستاورد بزرگ. روز سه شنبه او دارد ویدئوی کامل را در کانال یوتیوب خود منتشر کرد.

شاید خنده دار باشد که فکر کنیم یک بازی 34 ساله قبلاً شکست نخورده است – اما دقیقاً همین طور است. از آنجا که تتریس (یا کلاسیک تتریس) که در NES منتشر شد، واقعاً بی‌رقیب در نظر گرفته شد. بازیکنان تا جایی که می توانستند بازی کردند تا به سطح 29 رسیدند، جایی که مهره ها آنقدر سریع سقوط کردند که ادامه دادن به آن غیرممکن به نظر می رسید. فقط یک هوش مصنوعی این کار را انجام داده بود – تا زمانی که Blue Scuti آمد.

استراتژی برد آبی اسکوتی نقطه اوج تکنیکی بود که بازیکنان جوان در سال های اخیر توسعه داده اند. این استراتژی‌های جدیدتر، مانند «hypertapping» و بعداً «غلتیدن» به ترتیب در سال‌های 2016 و 2020 پدیدار شدند و به بازیکنان این امکان را می‌دادند تا با ضربه زدن بر روی پایین کنترلر NES را حتی سریع‌تر از دکمه‌ها کار کنند. تا سال 2022، اکثر بازیکنانی که در CTWC قرار می‌گرفتند از نسخه‌ای از این استراتژی‌ها استفاده می‌کردند.

در این ویدیوی 38 دقیقه ای، می توانید مشاهده کنید که اسکوتی با نزدیک شدن به سطوح بالاتر و بالاتر، تنش بیشتر و بیشتر می شود. بلافاصله پس از یک سیو عالی، او به صفحه یخ زده بازی می رسد – نشان دهنده پیروزی است – و در حالی که دستکش هایش را در می آورد با وجد می گوید: “اوه خدای من”. او در حالی که صورتش در بین دستانش فرو رفته است، می گوید: «دست هایم می سوزد، نمی توانم دست هایم را حس کنم.

در یک مصاحبه بعد از بازی با پخش کننده ITZsharkyبلو اسکوتی توضیح می‌دهد که بعد از 30 دقیقه بازی عصبی بود، اما “هنوز موفق شد 5 ضربه را بزند.” او افزود: “شما 5 ضربه را از دست می دهید و دویدن می تواند به پایان برسد.”

که هرگز موفق نشد و تتریس را به تاریخ پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *