جمعه, می 17, 2024
Xbox

بررسی گروتا | TheXboxHub

من بازی کردم گروتا اکنون سه بار شده است (کلکسیونی ها و دستاوردهای شکسته سر راه یک مرد قرار می گیرند) اما هنوز نتوانستم به شما بگویم داستان درباره چیست. کودکی شیطانی را شکست می دهد که والدین نزاع خود را تسخیر کرده است؟ کودکی که توسط والدین دستکاری شده خود مجبور به مبارزه با شیطان می شود؟ کشوری جنگ زده که در هر آستانی شیاطین رشد می کند؟ می تواند هر کدام یا همه آنها باشد.

بررسی گروتا 1
از میان گروتای حداقلی بپرید

اما با وجود همه سردرگمی‌ها، این داستان بود که ما را به خود جذب کرد و الهام بخش ما برای بازی شد. پس از هر مرحله دوم از Gruta، قهرمان کودک شما یک سینه با یک تصویر در داخل پیدا می کند، و این تصویر باعث پیشرفت داستان می شود. اینها صحنه های کمیک کوچکی هستند و شما احساس می کنید که قرار است یک کلاژ بزرگ بسازید، اما وقتی می دانیم آن کلاژ چیست، شگفت زده می شویم. نکته اینجاست که تصاویر به تنهایی فریبنده هستند. هجوم سربازان به خانه ای کودکی از پلکان شناور بالا می رود. استخوان ها روی زمین خوابیده اند. تصاویر احساس غلیظی از عذاب را ایجاد می کنند و ما را برای تکمیل هر سطح ترغیب می کنند.

جدای از آن تصاویر سیاه و سفید تلخ، Gruta در واقع یک پلتفرم اکشن کاملا استاندارد است. شما نقش این بچه را بازی می کنید که احتمالاً در راه مبارزه با شیطان کاتسین است، و برای این کار از شمشیر و سپر استفاده می کنید. شمشیر چیز خاصی نیست: تیغه ای با خط بریده ای که به سختی از بدن شما بلندتر است. سپر کمی دستی تر است. می‌توان آن را به‌طور دائم نگه داشت و تمام دشمنان را تا زمانی که آماده مبارزه با آن‌ها باشید، راند. و می توان از آن برای پرتاب پرتابه هایی استفاده کرد که هر چیزی را که در مسیرشان باشد از بین می برد. سپر یک سلاح تهاجمی بهتر از شمشیر است.

بچه جهش مناسبی دارد (کودک به وضوح روی عضلات باسن خود کار کرده است) که باعث می شود یک تمرین پلت فرم دقیق و سفت انجام شود. اما این در مورد مجموعه حرکت او است. هیچ پرش مضاعف یا ارتقاء مشابه متروید وجود ندارد. این حداقل است، اما نه به گونه ای که محدود کننده باشد. گروتا را می توان در نیم ساعت تکمیل کرد که بسیار کوتاه است و به هر حال فضای زیادی برای درختان مهارت یا ارتقاء باقی نمی گذارد.

سطوح دارای عمق اغراق آمیز هستند، همانطور که ممکن است بتوانید از روی اسکرین شات ها متوجه شوید. این یک جلوه توهم نوری دارد زیرا پیش زمینه بسیار کندتر از پس زمینه حرکت می کند. خیلی دور از یک افکت 3 بعدی یا واقعیت مجازی جعلی نیست، گویی Gruta یک عنوان Virtual Boy است که مدت هاست گم شده است. این فوق العاده ساده است، اما برای ما کار کرد. این عمق واهی به ترسیم خط ساده بُعدی اضافی به معنای واقعی کلمه می بخشد.

بررسی گروتا 2
که عمق خاصی دارد

در حالی که این هنر ساده اما موثر است، طراحی سطح ساده است اما نه به اندازه کامل. هر سطح سفر یک طرفه شما به سمت خروجی است. در طول راه دشمنانی هستند که حرکت می کنند، دشمنانی که پرش می کنند و دشمنانی که سقوط می کنند. سکوها ثابت می مانند و سکوها حرکت می کنند. برخی نازک و برخی پهن هستند. گروتا توانمند است اما به ندرت بیشتر از این فاصله می گیرد. بد نیست، فقط غیرقابل توجه است، با چالش هایی آشنا از ده ها بازی دیگر. تومپ ها ظاهر می شوند ماریودر حالی که یک رئیس، شرور موشکی کلاسیک شماست.

پس چرا 3.5 در پایان آزمون؟ استدلال مشکل است. ما آثار هنری در پایان سطح را دوست داشتیم و سعی کردیم داستانی را از طریق صحنه‌های کمیک منتقل کنیم که هرگز کاملاً با هم هماهنگ نبوده و معنا پیدا کند. ما سبک هنری سه بعدی را دوست داشتیم. اما چیزی در مورد گیم پلی بسیار خسته کننده وجود دارد که هنوز هم توانسته ما را جذب کند.

این تا حدی به این دلیل است که هیچ مشکلی با آن وجود ندارد. هیچ دسته کنترلی وجود ندارد، هیچ تشخیص برخورد آزاردهنده ای وجود ندارد. به خوبی روغن کاری شده است، و این یک چیز نادر در پلتفرمرهای مستقل است. همچنین جزئیات زیبا و کوچکتری وجود دارد. انعکاس پیچ و مهره حریف کمان پولادی باعث می شود که پیچ از فیزیک سرپیچی کند و به آن نفوذ کند. آخرین دشمن، که غیر ضروری است اما جالب است. تله اسپایک به دشمنان آسیب می رساند، نه فقط شما. بنابراین می‌توانید آنها را فعال کنید و حباب بعدی را تماشا کنید. این انقلابی نیست، اما توسعه دهندگان توجه کافی به جزئیات داشته اند.

و گاهی اوقات شما فقط می خواهید آن حرکات پلتفرمینگ را انجام دهید. گروتا سخت نیست – از این رو سه پاس – بنابراین می توانید عقب بنشینید و اجازه دهید رفلکس هایتان شما را به سمت رئیس هدایت کنند. به سختی سطحی وجود دارد که شما را غافلگیر کند (افراد کمان ضربدری در استتار خوب هستند، بنابراین ما هر از چند گاهی به صورت خود ضربه می زنیم)، بنابراین می توانید یک ساعت وقت بگذارید و فقط از سکوی بازی لذت ببرید. در آن سعادت نهفته است.

بررسی گروتا 3
احتمالاً باید چند بار از طریق Gruta بازی کنید

لحظاتی وجود دارد که رنگ جلا کمی خرد می شود. ما در نهایت به دنبال کلکسیون ها و دستاوردها بودیم زیرا چرا که نه، اما متوجه شدیم که دو دستاورد وجود دارد که قفل آنها باز نمی شود. هیچ صفحه انتخاب سطحی وجود ندارد، بنابراین نمی توانید برای جستجوی آنها به جلو یا عقب بروید، که ادغام آسانی بود. اما اگر اینها بزرگترین اشتباهات بازی شما هستند، احتمالاً کاری را درست انجام می دهید.

ما از 3.5/5 که به گروتا می دهیم تقریبا شرمنده هستیم. Gruta که صرفاً بر روی بازی پلتفرم اکشن تمرکز می کند، یکی از بی نیازترین بازی های موجود است. این حتی بهترین پلتفرمری که این هفته بازی کرده‌ایم نیست. به حق ما باید ناله و ناله و سیلی کمتری بزنیم.

و هنوز. گروتا با هنر تاثیرگذار، داستان امپرسیونیستی، و کنترل‌های بسیار فشرده نجات می‌یابد که سطوح غیرقابل توجه را کمی قابل توجه‌تر می‌کنند. پس چه جهنمی – ما گروتا را بسیار دوست داشتنی یافتیم. ما هستیم که نتیجه را تعیین می کنیم. 3.5 هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *