سه‌شنبه, می 7, 2024
اخبار

جزیره جمجمه نتفلیکس بهترین نسخه MonsterVerse کینگ کونگ را ارائه می دهد

ساختار داستان کینگ کنگ در 90 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است: مردم یک گوریل بزرگ را در یک جزیره پیدا می کنند، گوریل عاشق دختری می شود و به شهر بزرگ منتقل می شود، گوریل فرار می کند و سپس … گوریل از ارتفاع بسیار بالا سقوط می کند تا مرگ. نسخه اصلی 1933 و همچنین بازسازی های 1976 و 2005 همگی از این طرح پیروی می کنند، اما به دلیل ارتباط با انسان، بخش هایی در سایر فیلم ها نیز پراکنده شده است.پسر کنگ، کینگ کونگ فرار می کند، کنگ: جزیره جمجمه) تا زمانی که کونگ از خانه اش خارج شد (کینگ کونگ در مقابل گودزیلا، گودزیلا در مقابل کنگ،) به مرگ خشونت آمیز (کینگ کونگ زندگی می کند کونگ را با پیوند قلب لعنتی احیا می کند فقط فقط برای کشتن دوباره او در پایان فیلم.)

با چنین خط سیر از پیش تعیین شده ای برای میمون های غول پیکر مورد علاقه ما در فیلم، تنها در بخش های اختصاص داده شده به جزیره جمجمه، سرزمین مادری کنگ، کارگردانان و خدمه فیلم واقعاً این آزادی را دارند که بخار را رها کنند. در آنجا آنها می توانند انواع مکان ها، موجودات و موقعیت ها را برای پر کردن دنیای میمون ها، از ماقبل تاریخ تا خارق العاده، اختراع کنند. و با کارتون جدید نتفلیکس جزیره جمجمهاز آنجایی که تقریباً به طور کامل در آنجا می گذرد، به سریال این فرصت را می دهد که در آن احساس آزادی باشکوه (و اغلب خونین) غسل کند.

این همان معنایی است که بخشی از MonsterVerse، دنیای مشترک با بازی گودزیلا و کونگ در چیدمانی شبیه به MCU است. جزیره جمجمهایجاد شده توسط برایان دافیلد (عشق و هیولاها) به قوانین دنیای منبسط شده لایو اکشن محدود شده است – پس انتظار نداشته باشید که دنیای گمشده دایناسورها را از فیلم 1933 یا بازسازی پیتر جکسون ببینید. در عوض، هیولاهای نمایش، مانند کنگ: جزیره جمجمه کارگردان جردن وگت رابرتز یک بار این را اینگونه بیان کرد:واقع بینانه است و می تواند در یک اکوسیستم وجود داشته باشد به نوعی وحشی و در آن بیرون احساس می کند» و «در عین حال زیبا و وحشتناک است».

این تمرکز بر جا دادن هیولاها در محیط آنها از همان ابتدا مشخص است جزیره جمجمه. به این ترتیب، بسیاری از آنها احساس می کنند که توسعه یافته زیستگاه خود هستند، شکارچیانی که فراتر از استتار صرف رفته اند و جزیره جمجمه را به دنیایی زنده و انسان خوار تبدیل کرده اند. شخصیت ها به طور مداوم با موجوداتی مانند خرچنگ های غول پیکر که فقط زمانی حمله می کنند که حرکت را احساس کنند حمله می کنند، یک نرم تن غول پیکر با اندام های براق که طعمه های مبهوت خود را به خود جذب می کند، مارهای کشنده ای که شبیه درختان انگور اطرافشان هستند، و حتی یک جونده بزرگ با پشت در حال حرکت در مزرعه ای بلند. چمن. مثل عنکبوت در فیلم در میان درختان پنهان شد قبل از اینکه کارتون غذای آینده را با پاهای چوب مانند خود به زمین ببرد، دائماً تلاش می کند تا موجودات جهش یافته ای را ایجاد کند که بخشی از محیط آن هستند. دیدن نمایشی که آنقدر مجذوب این ایده است که مهم نیست کجا پنهان شوید، چیزی در نزدیکی شما وجود دارد که ناهار شما را در نظر می گیرد بسیار عالی است.

تصویر: نتفلیکس

این تعهد به سرگرمی همچنین محیط را زنده نگه می دارد، حتی اگر بیشتر شخصیت ها تمام وقت خود را صرف راه رفتن یا دویدن در اطراف محیط می کنند. مدام از خود می‌پرسید: «اینجا چه چیزی در کمین است؟» کدام هیولا پنهان شده است که منتظر است شما را ببلعد؟» این احساس برخی از بهترین لحظات تاریخ کنگ را از زمانی که ملوانان بدبخت برای اولین بار در سال 1933 از باتلاق عبور کردند، شکل داده است تا پرتاب شوند. توسط یک برونتوزاروس گوشتخوار غیرقابل توضیح که در زیر آن کمین کرده است. این همان ولع وحشت-هیجانی است که یکی از ترسناک ترین صحنه های تاریخ بلاک باستر را به ما داد: دنباله “حفره اشکال”. در راه‌اندازی مجدد سال 2005، که هر شکافی که می‌توان تصور کرد پر از حشرات گوشت‌خوار بود. این مکان نباید وجود داشته باشد (اکثریت قریب به اتفاق افرادی که آن را پیدا می کنند فکر می کنند که فقط یک جنگل عجیب و غریب است) و جزیره جمجمه آن لحظه شوک را به زیبایی ثبت می کند – وقتی متوجه می شوید که نه تنها این اشکال زندگی نباید اینجا باشند، بلکه از نظر ظاهری آن، شما نیز نباید اینجا باشید. و خیلی دیر شده است.

طبیعتاً داستان کینگ کنگ درباره ناتوانی بشر در رها کردن طبیعت است. ما به ناچار عجایب جهان و حتی میله های چادر فرنچایز را نابود خواهیم کرد گودزیلا در مقابل کنگفقط یک کودک بی گناه می تواند با کونگ دوست شود، بیشتر به این دلیل که او نمی خواهد او را بکشد یا بدتر از آن، او را در برادوی بگذارد. چنین روابط جوانه زنی فراوان است جزیره جمجمهاما او موفق می شود با شیفتگی به پتانسیل خنک کننده محیط متعادل شود.

در نهایت، این در جزیره جمجمه است که جداول تغییر می کند. چه گله ای از دایناسورها باشد، مکانی باشد که موجودات غول پیکر به طور متناوب در طول سال ها تکامل یافته اند، یا همانطور که MonsterVerse نشان می دهد، یک خلوتگاه استوایی متصل به نوعی “زمین توخالی”. جزیره جمجمه مکانی برای استراحت است طمع و جاه طلبی نادرست انسان در قلمرویی که “زیبایی و وحشت” طبیعت تنها با خلاقیت فیلمسازان محدود می شود، هیچ قدرتی ندارد، به این معنی که به معنای واقعی کلمه پایانی برای آنچه می خواهی وجود ندارد.

جزیره جمجمه اکنون در نتفلیکس پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *