جمعه, می 3, 2024
برترین

استارفیلد می‌توانست یک انحصاری پلی‌استیشن باشد که باعث شد مایکروسافت ZeniMax را خریداری کند

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، اعلام کرد که بازی مورد انتظار Xbox RPG Starfield می‌توانست یک انحصاری پلی‌استیشن باشد و مایکروسافت Zenimax را خریداری کرده بود تا از این اتفاق جلوگیری کند.

هنگام صحبت با FTC در مورد خرید Activision Blizzard (از طریق لبهامروز می دانیم که اسپنسر فاش کرده است که سونی به طور معمول به رقبا پول می دهد تا ایکس باکس را کنار بگذارند. برای جلوگیری از این اتفاق، مایکروسافت لازم دانست که Bethesda را بخرد تا از انحصاری بودن آن برای پلی استیشن جلوگیری کند. در اینجا چیزی است که اسپنسر در مورد خرید Zenimax گفته است:

در حال اجرا: Starfield Direct – 45 دقیقه نگاهی به گیم پلی بازی

اسپنسر گفت: «زمانی که ما ZeniMax را خریداری کردیم، یکی از دلایلی که سونی با Deathloop و Ghostwire معامله کرد… به Bethesda پرداخت تا آن بازی‌ها را روی Xbox قرار ندهد.» بحث در مورد استارفیلد، وقتی شنیدیم که استارفیلد ممکن است ایکس‌باکس را هم کنار بگذارد، به این معنی است که به‌عنوان کنسول رتبه سوم، نمی‌توانیم مانند آنچه برای امنیت محتوا انجام می‌دهیم، از مالکیت محتوای خود عقب‌تر باشیم. “برای ماندگاری در شرکت.”

مایکروسافت در ابتدا ZeniMax و شرکت های تابعه آن مانند Bethesda را در سال 2021 به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد. پس از رسمی شدن این قرارداد، اعلام شد که Bethesda “برخی” بازی ها را به طور انحصاری برای Xbox و PC منتشر خواهد کرد. از آن زمان، Bethesda Redfall را به طور انحصاری برای Xbox/PC منتشر کرده است و قصد دارد همین کار را با Starfield نیز انجام دهد.

برای اخبار بیشتر در مورد آنچه فیل اسپنسر امروز به FTC گفت، داستان ما را بررسی کنید که چگونه اسپنسر گفت که The Elder Scroll 6 بدون پلتفرم است و بیش از پنج سال دیگر باقی مانده است و چگونه ایکس باکس آسیب جبران ناپذیری متحمل خواهد شد. وقتی نوبت به CoD برمی گردد، پلی استیشن قول می دهد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط تیم تحریریه ما انتخاب شده اند. هنگام خرید از سایت ما، GameSpot ممکن است درصدی از فروش را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *