جمعه, می 17, 2024
PlayStation

رئیس پلی استیشن: وقتی صحبت از کسب و کار به میان می آید، جای پیشرفت وجود دارد

تصویر: مربع را فشار دهید

هیروکی توتوکی عناوین زیادی در سونی دارد. او علاوه بر اینکه رئیس، مدیر ارشد اجرایی و مدیر مالی شرکت است، اخیراً نقش رئیس پلی استیشن را نیز بر عهده گرفت، زیرا جیم رایان دوران خود را در این شرکت به پایان می رساند. بنابراین او یکی از برترین‌های شرکت است – اما حالا که مستقیم‌تر در این زمینه مشارکت دارد، او درباره سرگرمی‌های تعاملی سونی چه فکر می‌کند؟ در یک تماس اخیر درآمدی، به نظر می رسید که او از تیم های شخص اول پلی استیشن خوشحال است، اما نگرانی هایی در مورد جنبه تجاری همه چیز دارد.

توتوکی در جلسات با تیم‌های مدیریتی و بازدید از خود استودیوها گفت که «همه واقعاً سخت تلاش می‌کنند تا مسئولیت‌های خود را انجام دهند و تلاش می‌کنند تا کسب‌وکار را بهینه کنند»، اما او احساس می‌کند برای «رشد کلی و «سودآوری پایدار» درک کافی وجود ندارد. یا افزایش حاشیه» وجود ندارد. او می گوید این مشکل اصلی اوست.

من سعی می کنم آنچه را که در شرکت، صنعت و همچنین از دیدگاه تحلیلگر اتفاق می افتد بفهمم و سعی می کنم آن را شفاف توضیح دهم تا مردم بتوانند این مسائل را ببینند و متوجه شوند تا بتوانیم در آینده یک رویکرد هماهنگ در پیش بگیریم. توتوکی می‌گوید. او در ادامه خاطرنشان می‌کند که استودیوها و افراد حاضر در آن‌ها «بسیار انگیزه دارند» و «ذهن خلاق بزرگی» دارند، اما وقتی صحبت از خود کسب‌وکار به میان می‌آید، «جای پیشرفت» وجود دارد. و این در مورد نحوه استفاده از پول، جدول زمانی توسعه، نحوه انجام مسئولیت های خود در قبال توسعه و غیره است.

به عبارت دیگر، توتوکی به دنبال راه هایی برای پلی استیشن است که نه تنها رشد کند، بلکه از نظر مالی نیز کارآمدتر شود. بر کسی پوشیده نیست که بودجه تولید بازی هایی در این مقیاس بسیار زیاد است و توسعه ده ها یا صدها سال و سال طول می کشد. به نظر می رسد توتوکی تمایل دارد تعادل پایدارتری بین ایجاد نوع بازی هایی که طرفداران از سونی انتظار دارند و محدود کردن هزینه ها برای اطمینان از بازده مالی بهتر آن بازی ها پیدا کند.

بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا کسب و کار بازی سونی در سال آینده تغییرات محسوسی ایجاد خواهد کرد یا خیر. نظر شما در مورد این نقل قول های هیروکی توتوکی چیست؟ در بخش نظرات زیر بحث کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *