یکشنبه, می 5, 2024
تکنولوژی

شکایت ایلان ماسک علیه OpenAI فوق العاده بد است

ایلان ماسک امروز از OpenAI شکایت کرد و ادعا کرد که GPT-4 در واقع یک هوش مصنوعی عمومی است. خواندن شکایت لذت بخش است. اساسا OpenAI و مدیر عامل آن سام آلتمن را متهم می‌کند که وانمود می‌کنند یک سازمان غیرانتفاعی را اداره می‌کنند که به نفع بشریت طراحی شده است، در حالی که در واقعیت آنها یک شرکت معمولی فناوری قدیمی را اداره می‌کنند که تلاش می‌کند پول زیادی به دست آورد. این در واقع یک انتقاد بسیار خوب از کل وضعیت OpenAI است! یک نفر با کمی صداقت فکری و یک وکیل شایسته باید در یک مقطع زمانی مسئولیت را بر عهده بگیرد.

متأسفانه ماسک آن شخص نیست و وکلای او دریافته اند که اجازه دادن به ثروتمندترین مرد جهان ساعت های قابل پرداخت را صرف طرح دعواهای مزخرف کند، سودآورتر از تطبیق “حقایق” با “قانون” یا هر کاری که وکلای عادی انجام می دهند، است.

فقط این را بگیریم اولین درخواست برای مثال دعوی این یک ادعای نقض قرارداد است – یک ادعای بسیار بسیار ساده که تقریباً هر دانشجوی سال اول حقوق می تواند آن را ارزیابی کند، زیرا مرحله اول این است که آیا یک قرارداد وجود دارد، و مرحله دوم این است که متوجه شوید آنچه در قرارداد است برای تشکیل یک قرارداد معتبر، به یک پیشنهاد، یک پذیرش و یک ملاحظات نیاز دارید – چیزی که وکلا در تلاشی مداوم برای گیج‌کننده جلوه دادن مفاهیم ساده و افزایش هزینه‌ها، «توجه» می‌نامند.

مهمتر از همه، قراردادها باید برقرار باشد نوشته شده – اثبات وجود یک قرارداد نانوشته، حاوی چه شرایطی و قابل اجرا بودن آن بسیار دشوار است و چیزی نیست که دادگاه ها دوست دارند انجام دهند، به ویژه برای طرف های بسیار با تجربه با سابقه تجاری طولانی.

دوستان من، ماسک به وضوح می گوید که OpenAI قراردادی را که وجود ندارد نقض کرد. این فقط یک چیز نیست! این شکایت به یک “توافق نامه تشکیل” اشاره می کند، اما چنین توافق نامه ای را به عنوان شواهد شامل نمی شود، و شکایت نقض قرارداد اذعان می کند که “توافق نامه تشکیل” اساساً احساسی است که همه در برخی از ایمیل ها دریافت کرده اند. به طور جدی، این چیزی است که وکلای ماسک نوشتند:

این یادداشت تفاهم، از جمله در اساسنامه شرکت OpenAI، Inc. و ارتباطات کتبی متعدد بین شاکی و متهم در یک دوره چند ساله بیان شده است.

(وکلا از “یادبود” به عنوان روشی جالب برای گفتن “نوشته شده” استفاده می کنند، زیرا باز هم زبان غیرقابل نفوذ صورت حساب ها را پرداخت می کند.)

سپس به “مصادف انجمن” استناد می کند، که قراردادی نیست که ایلان ماسک آن را امضا نکرده باشد، و به سادگی موارد زیر را بیان می کند:

هدف خاص این شرکت تامین بودجه برای تحقیق، توسعه و فروش فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی است. فناوری حاصل به نفع عموم خواهد بود و شرکت به دنبال ارائه فناوری منبع باز در صورت لزوم به نفع عموم خواهد بود. این شرکت برای منافع شخصی هیچ فردی تأسیس نشده است.

وجود ندارد توافق وجود دارد – شاید درست باشد که ساختار شرکتی بیزانسی OpenAI از یک شرکت غیرانتفاعی که صاحب یک شرکت انتفاعی است، آرمان‌های مندرج در آن سند را تضعیف می‌کند، اما ماسک نمی‌تواند از این بابت شکایت کند زیرا این مورد است. بدون قرارداد.

شکایت نقض قرارداد به ایمیلی از سام آلتمن به ایلان ماسک اشاره می کند که در آن بیان شده بود که فناوری توسعه یافته توسط OpenAI برای “خوبی جهان” استفاده می شود، که ماسک پاسخ داد: “من با همه آنها موافقم.”

از چند دوست وکیل پرسیدم که آیا هر کدام از اینها شبیه قرارداد است یا نه، و اکثر آنها گیج به نظر می رسیدند. این با درک فزاینده مبهم ماسک از نحوه عملکرد قراردادها سازگار است. فقط دیروز یک قاضی به وکلا گفتیکی از احمقانه ترین تمدیدهای قانون من تا به حال این را شنیده ام.»

کل این شکایت بیشتر شبیه یک سوال امتحانی 1 لیتری است تا یک دعوای واقعی – از این نظر که دلیل دوم اقدام چیزی به نام “مصرف وعده” است، مفهومی که قلب اساتید حقوق را به آتش می کشد و تقریباً هرگز در دنیای واقعی مطرح نمی شود. . نکته مهم این است که ثروتمندترین فرد جهان اکنون در تلاش است تا به دادگاه بگوید که به نحوی به وعده های یک سازمان غیرانتفاعی زمانی که میلیون ها دلار بدون قرارداد کتبی به آن کمک کرده است، به طور مضری به آن اعتماد کرده است. این حداقل بسیار خنده دار است.

از آنجا، شکایت بیشتر و بیشتر به یک گوز خیس تبدیل می شود – چند دعوای حقوقی دسته جمعی ایالتی و سپس آخرین دلیل “حسابداری” برای اقدام وجود دارد که طبق قانون کالیفرنیا، دو عنصر دارد، یکی از آنها OpenAI است. چیزی به ماسک بدهکار است که به پول نیاز دارد. این حداقل یک انتظار غیرعادی برای کمک های مالی به یک سازمان غیرانتفاعی است.

به هر حال، من گمان می‌کنم که این پرونده همچنان معدن طلایی برای دانشکده‌های حقوق در سراسر کشور باشد، زیرا تقریباً مطمئن است که پاسخ OpenAI یکی دیگر از موارد مورد علاقه 1L خواهد بود: یک پیشنهاد 12(b)(6) برای رد کردن به دلیل “شکست” . ادعا کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *