جمعه, می 3, 2024
اخبار

مایکروسافت و سونی در مورد آینده بازی Call of Duty بر روی PS5 به توافق رسیدند

اپراتور Art for a Call of Duty در مقابل تابلوهای دوئل ایکس باکس و پلی استیشن قرار دارد.

عکس: Barone Firenze / Activision / Kotaku (شاتر استاک)

مایکروسافت و سونی بالاخره برای حفظ آن به توافق رسیدند ندای وظیفه پس از اتمام ادغام Activision Blizzard در پلی استیشن. توافق غافلگیر کننده پس از آن حاصل می شود ماه ها مبارزه بین دو شرکت و نشانه آن است که تصاحب تماماً اجتناب ناپذیر است.

ما خوشحالیم که اعلام کنیم مایکروسافت و پلی استیشن یک قرارداد حفظ الزام آور امضا کرده اند ندای وظیفه فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، در تاریخ 16 جولای در توییتی نوشت: در پلی استیشن پس از خرید اکتیویژن بلیزارد. “ما مشتاقانه منتظر آینده ای هستیم که در آن گیمرها در سراسر جهان انتخاب های بیشتری برای انجام بازی های مورد علاقه خود داشته باشند.”

هنوز مشخص نیست که شرایط این توافقنامه چیست و آیا آنها مشابه پیشنهاداتی هستند که اخیراً مایکروسافت با نینتندو و سایر ارائه دهندگان بازی های ابری امضا کرده است. سونی در گذشته برای مزایای ویژه مربوط به این موارد به Activision پرداخت کرده است ندای وظیفهاز جمله محتوای انحصاری با زمان محدود و حقوق ویژه بازاریابی. همچنین در جریان نبرد اخیر دادگاه پیرامون این معامله مشخص شد که اکتیویژن از شراکت خود با سونی برای مذاکره در مورد نرخ کمیسیون بهتر برای فرنچایز در Xbox استفاده کرده است.

به خواندن ادامه دهید: سونی اطلاعات PS6 را به اشتراک نمی گذارد ندای وظیفه توسعه دهندگان اگر متعلق به مایکروسافت باشند

سونی به شدت در مورد تصاحب برنامه ریزی شده انتشارات توسط مایکروسافت در روندهای نظارتی در اروپا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا اعتراض کرده بود. پس از شکست قانونی اخیر در تلاش کمیسیون تجارت فدرال برای مسدود کردن این معاملهبا این حال، به نظر می رسد سازنده پلی استیشن 5 به این نتیجه رسیده است که زمان آن فرا رسیده است. جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در گذشته گفته بود که تنها علاقه‌اش مسدود کردن این معامله است.

قرارداد فعلی سونی با Activision نباید تا سال 2025 منقضی شود و قرارداد جدید باید حداقل تا پایان عمر PS5 باقی بماند. مایکروسافت همیشه مدعی شده است که به نفع مالی آن نیست که این سری را منحصر به فرد کند، زیرا این بازی ها میلیاردها درآمد در پلتفرم رقیب ایجاد می کنند.

مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کرد. سونی بلافاصله پاسخی نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *