یکشنبه, می 5, 2024
ویدیو

نقد و بررسی: ناک اوت سیتی – ویرانگر

ما این شهر را روی توپ ها و سوراخ ها ساختیم

سال گذشته EA منتشر شد میدان موشکی، یک بازی تیراندازی چند نفره رقابتی آنلاین از توسعه دهنده Final Strike Games. اگه یادت نیست سرزنش نمیکنم سریعتر از کاهش قیمت آن در فروشگاه ها از رادار بازی خارج شد.

اگر شهر حذفی اولین بار که در اوایل امسال فاش شد، من در اطمینان خاطر که سرنوشت مشابهی در انتظار اوست بسیار پرشور بودم. فقط به نظر نمی رسید که کسی در مورد آن بعد از حذف صحبت کند. اما حالا که آن را با حداقل دو میلیون نفر دیگر بازی کرده ام، فکر نمی کنم اینطور باشد. من فکر می کنم این یکی قدرت ماندگاری دارد.

شهر حذفی (کامپیوتر شخصی، PS4PS5، سوئیچ نینتندو، ایکس باکس وانXbox Series X/S [reviewed])
توسعه دهنده: Velan Studios
ناشر: الکترونیک آرتز
منتشر شده: 21 می 2021
MSRP: 19.99 دلار (تا 31 مه رایگان امتحان کنید)

شهر حذفی چیست نینجالا مثل اینکه گیم پلی داشت که من واقعا از آن لذت بردم. توسعه دهنده Velan Studios، ورزش معروف دجبال را به یک مبارز آنلاین تبدیل کرده است که با پرتاب های حقه، توپ های خاص و تاقچه های سرسبز کامل شده است. بسته به حالتی که انتخاب می‌کنید، با دو یا سه بازیکن دیگر جفت می‌شوید تا اعضای تیم مقابل را حذف کنید تا امتیاز کافی برای برنده شدن در دور کسب کنید. دو راند برنده شوید و پیروزی از آن شماست.

شما چند عمل در اختیار دارید که اگر می خواهید در بازی های لیگ موفق باشید باید از آنها استفاده کنید و عاقلانه تسلط داشته باشید. سه سلاح اصلی در زرادخانه شما پرتاب کردن، گرفتن و پاس کردن است. هنگام پرتاب، می توانید دکمه را نگه دارید تا ضربه خود را شارژ کنید. هر چه یک شوت بار بیشتری داشته باشد، توپ سریعتر حرکت می کند.اگر حریف شما یک شوت شارژ شده را بگیرد، می تواند بدون نیاز به شارژ آن را به سمت شما پرتاب کند. هنگامی که می خواهید توپ را سریع شارژ کنید، پرتاب حریف را قطع کنید یا توپ خود را بین هم تیمی های خود به عقب و جلو پرتاب کنید.

تکنیک‌های پیشرفته‌تر شامل عملکرد Dash است که به شما امکان می‌دهد توپ‌های ورودی را جاخالی دهید یا به حریف (یا هم تیمی اگر هماهنگ نیستید) حمله کنید. حمله به یک بازیکن، آن‌ها را به عقب برمی‌گرداند، و با تعداد زیادی گودال برای افتادن، می‌توانید با ضربات مشت‌های خوب، حریفان خود را به سمت مرگ سوق دهید. سپس توپ بازیکن وجود دارد، جایی که یکی از هم تیمی هایش می چرخد ​​و به عنوان یک توپ جاخالی عمل می کند. اگر در حالی که یک هم تیمی را در آغوش گرفته اید، یک شات را به طور کامل شارژ کنید، آنها به یک بمب ویرانگر تبدیل می شوند که از بالا می افتد. هر مخالفی که در شعاع انفجار بیش از حد سخاوتمندانه آن به دام افتاده باشد، از بین خواهد رفت.

در حالت استاندارد KO، تیم شما باید 10 امتیاز کسب کند تا در یک دور پیروز شود. چند راه برای کسب امتیاز وجود دارد. بدیهی است که ساده ترین راه ضربه زدن به حریف است بدون اینکه او توپ را بگیرد. بازیکنان باید دو ضربه بخورند تا کاملاً حذف شوند مگر اینکه با یکی از هم تیمی های خود به آنها ضربه بزنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را از تاقچه‌ها یا شکاف‌ها جدا کنید، آنها را با یک قمار مرحله‌ای بیرون بیاورید، یا امیدوار باشید که توجه نکنند و خودتان به یک سوراخ برخورد کنند. هر حذف، چه عمدی یا غیر عمدی، یک امتیاز محسوب می شود.

علاوه بر توپ‌های جاخالی معمولی و هم‌تیمی‌هایتان، هر بازی به شما امکان دسترسی به یک توپ ویژه را می‌دهد که می‌تواند به شما برتری واقعی نسبت به حریفان بدهد. برخی از توپ‌های ویژه، توپ ماه هستند که باعث می‌شود شما به سمت بالا پرش کنید و در صورت ضربه دشمنان را به عقب برگرداند. توپ بمبی که بعد از مدتی منفجر می شود. و توپ قفس که ناخودآگاه هر کسی که با آن ضربه می زند تبدیل به یک توپ پرتاب می کند. اگر موفق شدید حریف خود را در یکی از این موارد دستگیر کنید، می توانید به سادگی آنها را از روی طاقچه برای یک امتیاز آسان پرتاب کنید.

هر چقدر هم که ممکن است ناعادلانه به نظر برسد، در عمل من چنین فکر می کنم شهر حذفی یک بازی فوق العاده متعادل است. بله، می توان به راحتی غرق شد، اما اصول گیم پلی محکم هستند و مراحل به صورت هوشمندانه طراحی شده اند. استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید بسته به نقشه ای که روی آن می جنگید استفاده کنید. هر نقشه فقط چند توپ جاخالی در هر زمان در دسترس دارد تا از دیوانه شدن چیزها جلوگیری کند، و اگرچه ممکن است این عرصه ها در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسند، وقتی می گویم فضای بیشتر بهتر است، به من اعتماد کنید.

شهر حذفی

تنها مسائلی که واقعاً می‌توانم در این بررسی به آن بپردازم مربوط به شوت‌های ترفند و نفی شات شارژ است. در ایکس باکس، می توانید با فشار دادن دکمه Y یا B، یک پرش فلیپ شناور یا پرش چرخشی انجام دهید. مثل قبل پرش دوبل نیست برادران را شکست دهید، بنابراین فکر نکنید که اگر خیلی زیر آن بیفتید می توانید دوباره به یک طاقچه برگردید. این دکمه‌ها همچنین عکس‌های ترفندی شما را فعال می‌کنند – عکس لوب با Y، عکس منحنی با B. تقریباً 80٪ مواقع برای من کار می‌کند، و احتمالاً به این دلیل است که سعی می‌کنم از دکمه‌های پرش و پرتاب همزمان برای فشار دادن استفاده کنم. این روش اشتباه است. مانند عکس های شارژ شده، پرتاب شارژ شده را می توان با یک خط تیره یا با فشار دادن انگشت شست سمت چپ برای افزایش سرعت حرکت کاراکتر لغو کرد. شاید در زمان خودم نسبت به چیزی خیلی تهاجمی بودم شهر حذفیاما بسیاری از شات های شارژ شده من به طور تصادفی با فشار تصادفی انگشت شست چپ لغو شدند.

از نظر زیبایی شناختی، جهت هنری کمی عادت کرد. پس‌زمینه آینده‌نگر دهه 50 در نوع خود بی‌نظیر است و شبیه چیزی است که می‌توانید دریافت کنید کلان شهر یک شب با من بود چربی. ممکن است در برخی مراحل کمی بیش از حد ضد عفونی شود، اما در کل یک سبک موثر است. لباس شخصیت داستان متفاوتی است زیرا اغلب با محیط در تضاد است. اما هر چه بیشتر بازی می کردم و بیشتر در معرض مد قرار می گرفتم، همه چیز بیشتر شروع به ژل می کرد. با این حال، توسعه دهندگان واقعا باید کاری در مورد لب های شخصیت ها انجام دهند. همه دهان استیون تایلر دارند و وقتی لبخند می زنند، به نظر می رسد که توسط جوکر مسموم شده اند.

من هم شوکه شده ام شهر حذفی مشخص شد. این به راحتی بزرگترین شگفتی سال 2021 است، چیزی که همه باید تا زمانی که هنوز رایگان است امتحان کنند.

[This review is based on a retail build of the game downloaded for free from the Microsoft Store.]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *