جمعه, می 3, 2024
Xbox

نقد و بررسی Phantom Abyss | XboxHub

بازگشت به یک بازی ویدیویی پس از مدتی هرگز آسان نیست. از آنجایی که حافظه عضلانی کاملاً از هر چیزی که قبلاً بازی کرده اید تثبیت شده است، احتمالاً داستان و نیمی از مکانیک را نیز فراموش کرده اید. اما اگر آخرین بار یک بازی را زمانی که هنوز در دسترسی اولیه بود و حالا می خواستید دوباره آن را به عنوان یک نسخه کامل بازی کنید، انجام دهید، چه؟ آیا با اضافات و بهبودهای جدید بازگشت بدتر خواهد شد؟ خب، در مورد Phantom Abyss نه، و مشکل در همین جاست.

مفهوم بدیع Phantom Abyss روی کاغذ فریبنده است. این یک بازی چند نفره ناهمزمان است که از شما می‌خواهد از معابدی که به‌طور رویه‌ای تولید شده‌اند اجرا کنید تا گنج درون آن را بازیابی کنید. این ترکیبی از دونده بی پایان متحرک افسانه ای Temple Run است، دزدان قبر و کمی سرکش برای اندازه گیری خوب. سلاح اصلی او نیز اتفاقا شلاق است، بنابراین احتمالاً می توانیم آن را اضافه کنیم ایندیانا جونز به فهرست نفوذ

پس از انتشار در پیش نمایش بازی در اواخر سال 2022 در سری Xbox در اولین پیش نمایش من در آن زمانمن کنجکاو شده بودم، اما احساس می کردم که بازی می تواند به مرور زمان تکراری شود. پس از انتشار کامل، این در واقع هنوز هم همینطور است.

بررسی Phantom Abyss 1
با نسخه کامل Phantom Abyss شروع کنید

حالت اصلی بازی اکنون منتقل شده و به حالت ماجراجویی تغییر یافته است. شما از طریق سطوح به طور تصادفی تولید شده برای به دست آوردن یادگار در پایان بروید. بازی به چهار بیوم تقسیم می شود: خرابه ها، غارها، دوزخ و شکاف. هر کدام از آنها ظاهر منحصر به فرد خود را دارند، اما تله ها و موانع زیادی را به اشتراک می گذارند. با این حال، این کار را آسان تر نمی کند.

هر سطح دارای یک سطح چالش است که اگر به امید دریافت جوایز بهتر احساس شجاعت می کنید، می توانید آن را افزایش دهید. به عنوان پاداش شما پوسته های جدیدی برای شلاق های خود و جایزه نهایی – حرم های طلا دریافت خواهید کرد. اصلاح کننده ها در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند. از افزایش هزینه های حرم در سطوح مختلف گرفته تا آسیب رساندن به آب و انداختن سکه در هنگام آسیب. اینها می توانند چالش های اضافی سرگرم کننده ای باشند که در آن دویدن های خود را کمی تغییر می دهید اما خیلی شدید هم نیستند.

حالت روز نیز وجود دارد که می توانید هر روز یک معبد جدید را به چالش بکشید. اگر حالت ماجراجویی را تمام کرده باشید، ممکن است مفید باشد، زیرا هیچ پاداش واقعی برای تکمیل این حالت ها به جز دیدن خود در تابلوی امتیازات وجود ندارد.

چالش نهایی در حالت Abyss می آید. این حالت که قبلا به عنوان حالت کلاسیک شناخته می شد، آزمایش واقعی افسانه های Phantom Abyss است. فقط یک نفر معبد خاص را تکمیل می کند و شما باید از هر چهار بیوم عبور کنید تا بقایای منحصر به فرد را به دست آورید. اگر به حالت ماجراجویی تسلط دارید و به دنبال چالش بعدی هستید، این برای شماست.

بررسی Phantom Abyss 2بررسی Phantom Abyss 2
در اینجا چالش های زیادی وجود دارد

همانطور که از یک معبد عبور می کنید، تلاش های بازیکنان دیگر برای ورود به همان معبد را خواهید دید، البته نه لزوما در همان زمان. اسانس های افتاده شما نیز زمانی که آنها را پیدا می کنید شما را شفا می دهند و اغلب از طریق دویدن به شما در مسیر درست اشاره می کنند. از آنها به نفع خود استفاده کنید.

Phantom Abyss نسخه 1.0 همچنین ناحیه بالابر را به شدت فشرده کرده است. اکنون شروع یک تلاش جدید بسیار ساده تر است زیرا زیارتگاه ها در اطراف استخر ارتقاء قرار دارند. این چشم انداز جدید همچنین دیدن پیشرفت شما را آسان تر می کند. تکمیل سه سطح در یک بیوم، زنجیره‌های آلتک، خدای معبدی که مراقب شماست (خوب یا بد بودنش هنوز مشخص نیست) را می‌شکند و قفل مجموعه بعدی را باز می‌کند. همچنین می‌توانید به راحتی بین شلاق‌هایی که توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند جابه‌جا شوید و ببینید کدام سطوح را قبلاً تکمیل کرده‌اید. پیش از این، منطقه هاب جادارتر، گیج کننده و تا حدودی یکنواخت بود.

یکی از مواردی که کاملا حذف شده است سیستم رتبه بندی است. این بازسازی به این معنی است که همه دوندگان در یک سطح هستند و تجربه عادلانه تر خواهد بود. با این حال، از سوی دیگر، این امر تا حدودی جنبه رقابتی را حذف می کند.

و این فاصله این سؤال را ایجاد می کند که چرا اصلاً این کار به صورت ناهمزمان انجام می شود؟ Phantom Abyss در حال حاضر قابلیت پخش مجدد محدودی دارد (من هیچ تمایلی به بازگشت به یک معبد کامل نداشتم، حتی با اصلاح کننده ها)، و این عدم تعامل معنی دار با سایر دوندگان این وضعیت را بدتر می کند. جدای از اینکه اندکی سلامتی را از سایر دوندگان به دست می‌آورم، برای من مشکل وجود دارد که این دوندگان ارواح را در کنار خود ببینم.

بررسی Phantom Abyss 3بررسی Phantom Abyss 3
خوبه؟ بد؟ فقط بدو.

Phantom Abyss تلاشی جسورانه برای امتحان کردن چیزی متفاوت است، اما نسخه 1.0 هنوز هم حس یک بازی را دارد که به محتوای بیشتری نیاز دارد. جنبه ناهمزمان چیزها اضافه شدن جدیدی به چند نفره است، اما مشخص نیست که چه چیزی مستلزم آن است. اجرای زنده این معابد در برابر دوستان احتمالاً هیجان انگیزتر خواهد بود، شبیه به حالت نبرد رویال.

این که آیا موارد بیشتری در طول زمان اضافه خواهند شد یا نه، باید دید، اما این آثار احتمالاً بهتر است در خود معابد باقی بمانند. حداقل فعلا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *