شنبه, می 4, 2024
مقاله

بررسی Warhammer 40K: Rogue Trader – بازی نقش آفرینی فوق العاده وفادار، هرچند پیچیده

Rogue Trader تنظیمات 40k را مدیریت می کند و روایت گسترده ای را ارائه می دهد که پر از مبارزات تاکتیکی گوشتی است، اگرچه برخی از اشکالات و عملکرد ضعیف باعث کاهش سرعت بازی می شود.

Warhammer 40,000: Rogue Trader بازی ای است که مدت ها منتظرش بودم. این کاملاً اولین بازی ویدیویی 40 هزار نفری نیست که من رویای آن را داشتم – این همان بازی مبارزه ای Primarch بود که دوستانم و من در 11 سالگی رویای آن را می دیدیم – اما از آنجایی که مرحله نوجوانی “وای، فضای دریایی باحال” را داشتم، می خواستم بازی کنم. بازی 40k که واقعاً وارد جزئیات دقیق تنظیمات شد.

امپراتوری، شکلی که جامعه بشری در تاریکی تیره آینده دور به خود می گیرد، بهترین چیز در مورد 40k است – اما اغلب پنهان است. اقتباس‌های 40k تمایل دارند یا بر روی اکشن تمرکز کنند یا به استراتژی جنگی و سخت‌گیرانه بازی‌های رومیزی پایبند باشند. علاوه بر این، من گمان می‌کنم که نیاز کارگاه بازی‌ها به جذابیت برای کودکان در تضاد با وحشتناک بودن امپراتوری است. به هر حال، خیلی ساده تر است که مادر تیمی کوچک برای سربازان اسباب بازی خرج کند، وقتی آنها به عنوان مدافعان قهرمان بشریت به تصویر کشیده می شوند تا مجریان فاشیست شستشوی مغزی که واقعاً هستند. در نتیجه، عناصر طنز تاریک 40k تمایل دارند در رمان‌ها و سایر رسانه‌های جانبی پنهان بمانند، و این امر باعث می‌شود که به نظر رسیدن به سطح بسیار آسان باشد.

Rogue Trader بازی Owlcat Games بر اساس RPG قلم و کاغذی به همین نام در سال 2009 ساخته شده است که جای تعجب ندارد. این استودیو با اقتباس هایی از بازی نقش آفرینی Pathfinder نامی برای خود دست و پا کرد. اگر Kingmaker یا Wrath of the Righteous را بازی کرده باشید، اصول Rogue Trader فوراً آشنا خواهد شد: یک CRPG مبتنی بر مهمانی که از نزدیک از قلم و کاغذ اصلی پیروی می کند، و یک روایت گسترده را با مبارزات تاکتیکی عمیق مبتنی بر نوبت ترکیب می کند. پس از ایجاد شخصیت خود، قبل از قرار گرفتن در موقعیت قدرتمند، از طریق بخش مقدماتی بازی می کنید – موقعیتی که به راحتی امکان تصمیم گیری های دردناک و ماجراجویی های ماجراجویانه را در مکان می دهد. تفاوت بزرگ این بار در مقیاس است. به هر حال، 40k همه چیز در مورد ماکسیمالیسم است. همه چیز بزرگتر و بدتر است و با اشتیاق برای بیشتر مشخص می شود.


Rogue Trader – Trailer Reveal


در اینجا یک تریلر Rogue Trader است که آن را در عمل نشان می دهد.

موقعیت The Rogue Trader در داخل امپراتوری منحصر به فرد است، با آزادی هایی که توسط توده های فزاینده جامعه سخت گیر و مذهبی آن دست نیافتنی است. همانطور که از نام آن پیداست، آنها اربابان بازرگانی هستند که می توانند تقریباً هر کاری را برای کسب سود برای امپراتوری و گسترش مرزهای آن انجام دهند، مشابه دل بوی تروتر، که مسئول شرکت بازرگانی هند شرقی است. بنابراین شخصیت شما در Rogue Trader یک ماجراجوی تازه کار نیست. در عوض، پیشینه انتخابی شما، شما را به یک افسر نظامی عالی رتبه، یک رئیس جنایتکار، یا یک نجیب تبدیل می کند، فردی که از قبل موفق و مهم است. علاوه بر این، شما وارث بالقوه سلسله بازرگان والنسیوس هستید. (اسپویلر: کار به سرعت به شما تحمیل می شود.)

در نتیجه، کاراکتر شما فقط از طریق Fantasy France یا چیزهای دیگر پیش نمی رود. در عوض، باید کل بخش کهکشانی را کاوش کنید و تصمیماتی بگیرید که سرنوشت سیاراتی را که میلیون‌ها نفر در آن زندگی می‌کنند، تغییر دهد. خدمه کشتی شما متشکل از ده ها و نه صدها هزار نفر است، کل قبیله رعیت که در کشتی متولد می شوند، در آنجا زندگی می کنند، کار می کنند و در آنجا می میرند، بدون اینکه بیش از یک یا دو عرشه را ببینند، چه رسد به ترک کشتی. شما در نبردهای فضایی شرکت می کنید، مستعمرات را مدیریت می کنید و حملات گسترده ای را به سیارات هدایت می کنید. اما اساساً هنوز هم یک بازی تاکتیکی بسیار مبتنی بر حزب است. بیشتر زمان صرف عبور از محیط های سیاه چال مانند و تیراندازی به صورت افراد زیادی می شود.

و، اوه مرد، آیا باید وارد آن شد؟ در بهترین حالت، مبارزه Rogue Trader یک بازی ذهنی پیچیده و وحشیانه است که با بیرون بردن حریفان خود قبل از غرق شدن در نیروی آتش حل می شود – اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا وارد آن شوید.


اسکرین شات Rogue Trader که صحنه نبرد را نشان می دهد.


تصویری از Rogue Trader که نشان می دهد چگونه یک تله را کشف کنید.

اعتبار عکس: بازی Owlcat / Eurogamer

سفارشی‌سازی‌های Pathfinder Owlcat در برخی مواقع به‌طور گیج‌کننده‌ای متراکم بوده‌اند، اما قوانین مبتنی بر W100 که Rogue Trader بر آن‌ها مبتنی است، مسلماً بسیار پیچیده‌تر هستند. از لحظه خلق شخصیت، از شما انتظار می‌رود که استعدادها و مهارت‌هایی را با متن‌هایی مانند «دفعه بعدی که به هدفی که تحت تأثیر سوءاستفاده قرار گرفته است حمله می‌کنید، بازده پوشش آن هدف به میزان – (5 + (PER پاداش x پشته) کاهش می‌یابد. ” سوء استفاده ها)) ٪. این حمله یک +(5 + PER پاداش x پشته بهره برداری)٪ شانس ضربه دارد. حتی پس از گذشت صدها ساعت از بازی، هنوز درک یک راهنمای ابزار مانند این دشوار است. نتیجه این احساس این است که من اغلب چیزها را فقط بر اساس آنچه باعث افزایش تعداد می شود انتخاب می کنم.

خوشبختانه، درک خود مبارزه بسیار ساده تر است. به ترتیب تصادفی ابتکار، شش عضو حزب شما هر کدام تعدادی امتیاز حرکت و امتیاز عمل برای استفاده از هر نوبت دریافت می کنند. شما می توانید به دلخواه حرکت کنید و از توانایی ها استفاده کنید، اما حملات مانع از حرکت بیشتر شما می شود و شما به یک حمله در هر دور محدود می شوید. حداقل شما از ابتدا هستید. بیشترین سرگرمی از کشف چگونگی استفاده از توانایی های شخصیت های مختلف برای شکستن این قوانین و ایجاد مرگ و نابودی تا حد امکان به دست می آید.


اسکرین شات Rogue Trader که یک بررسی موفقیت آمیز مهارت را در طول گفتگو نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که صحنه نبرد را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که صفحه موجودی را نشان می دهد.

اعتبار عکس: بازی Owlcat / Eurogamer

این توسط توانایی‌ها امکان‌پذیر می‌شود، به‌ویژه از کهن الگوی افسر، که بر توانمندسازی سایر اعضای حزب و دادن گزینه‌های اضافی برای عمل به آنها تمرکز می‌کند. من برخوردهای کاملی را تجربه کرده‌ام که توسط دو شخصیت هدایت می‌شوند، یک سرباز طراحی شده است تا بیشترین حملات ممکن را در هر نوبت انجام دهد، و یک افسر خوشحال است که در یک نوبت سه یا چهار نوبت به آنها می‌دهد. این در واقع چیز خوبی است، زیرا شخصیت‌های شما معمولاً بسیار سخت هستند و به طور کلی به طرز وحشتناکی از تعدادشان بیشتر است، حتی باس‌های فوق‌العاده قوی با انبوهی از مینیون‌ها همراهی می‌شوند. و با افزودن به جذابیت 40000 طرفدار، همه چیز دقیقاً همانطور که انتظار دارید به نظر می رسد و به نظر می رسد. از هم پاشیدن بخش‌های فرقه‌ها با یک پیچ و مهره سنگین، برای صدمین بار به همان اندازه رضایت‌بخش است.

این بازسازی بی عیب و نقص محیط در سرتاسر Rogue Trader مشهود است، به ویژه در تفسیر آن از اخلاق RPG. برخی از گزینه‌های دیالوگ شما را به یکی از سه مسیر مختلف هدایت می‌کنند: پیروی جزم‌آمیز از خط حزب امپراتوری، عبادت بدعت‌آمیز خدایان آشوب، یا شمایل‌شکنی، خوب، تلاش برای یک انسان شایسته. تنظیمات پیش‌فرض انجام کارهای وحشتناک و انجام اعمال فجیع به نام امپراتوری است تا اطمینان حاصل شود که بشریت یک روز دیگر در یک جهان متخاصم زنده می‌ماند. وقتی بخشی از گروه شما ناگزیر به دلیل بدعت گذاری زیاد شما را ترک می کند، به این دلیل نیست که شما مرتکب اعمال شیطانی شده اید، بلکه به این دلیل است که آنها را به دلیل اشتباه انجام داده اید. تلاش برای قهرمان شدن ممکن است، اما هرگز آسان نیست.


اسکرین شات Rogue Trader که صفحه بیو شامل اطلاعات هدف را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که نقشه سفر بخش را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که پل پرچمدار بازیکن را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که گروه را در حال سفر در یک کارخانه آسیب دیده نشان می دهد.

اعتبار عکس: بازی Owlcat / Eurogamer

برای Rogue Trader آسان است که تاریکی و تاریکی 40k را تحمل کند و به سادگی تبدیل به یک آشفتگی انسان‌دوست از شخصیت‌های غیرقابل دوست‌داشتنی و بدبختی عمومی شود، اما Owlcat توانسته است هم مبارزات فردی NPC‌هایی که با آنها روبرو می‌شوید و هم داستان Overarching را به تصویر بکشد. به راحتی بیش از 100 ساعت دوام می آورد) عمیق و فریبنده است. تصمیمات سخت و ناگزیر وحشتناکی که توسط روایت گرفته می‌شوند، احساس می‌کنند که قابل توجیه هستند، اما هرگز توجیه نمی‌شوند، و شما همیشه از آن‌ها آگاه خواهید بود، بدون اینکه به خاطر انجام بازی آنطور که در نظر گرفته شده است مجازات شوید.

متاسفانه بازی عملکرد ضعیفی دارد و باگ های زیادی دارد. من روی PS5 بازی کردم (پلتفرم انتخابی من برای این نوع چیزها نیست، اما فقط کار می‌کند) و با تعدادی باگ، خرابی و یک بار وصله‌ای مواجه شدم که سیوهای موجود را کاملاً غیرقابل پخش می‌کرد تا زمانی که مشکل برطرف شود. شاید بدتر از همه برای یک RPG اشکالاتی بود که کل خطوط جستجو را فلج می کرد، به ویژه مواردی که مربوط به داستان های همراه بود. هیچ چیز بدتر از صرف ده ها ساعت برای شناخت یک شخصیت نیست، حتی ممکن است شروع به یک عاشقانه کوچک شود، و فرد ناگهان فراموش کند که حتی اتفاق افتاده است یا تصمیم بگیرد که واقعاً از شما متنفر است. با صحبت با دوستانی که روی رایانه شخصی بازی می‌کنند و به اطراف جامعه نگاه می‌کنیم، عملکرد حتی در رایانه‌های شخصی سطح بالا نیز خیلی بهتر نبوده است.

شرم آور است که انتشار بازی ها در حالت نیمه کاره نیز به علامت تجاری Owlcat تبدیل شده است، زیرا این استودیو در گذشته با صرف زمان کافی، کار لعنتی خوبی در تعمیر آنها انجام داده است. پیچیدگی مبارزه قابل غلبه است و تخریب کلی محیط دیستوپیایی بخشی از جذابیت 40k است، بنابراین مسائل فنی تنها نقطه گیر واقعی برای Rogue Trader است. Owlcat سخت کار کرده است تا این مشکلات را برطرف کند، با وصله های معمولی که قبلاً اشکالات اصلی را برطرف کرده است. هنوز ارزش این را دارد که چند ماه دیگر صبر کنید، اما اگر نمی توانید صبر کنید، هیچ چیز نباید مانع از خوش گذرانی شما شود. Rogue Trader متورم و حداکثرگرا، مرموز و بیش از حد است. به طور خلاصه، این بازی 40 کیلومتری عالی است.

یک کپی از Warhammer 40K: Rogue Trader به طور مستقل برای بررسی توسط Eurogamer به دست آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *