جمعه, می 3, 2024
Xbox

نویسندگان غیرداستانی از مایکروسافت و OpenAI به دلیل کپی رایت شکایت کردند

چه چیزی میخواهید بدانید

  • مایکروسافت و OpenAI روی چت ربات پیشرو هوش مصنوعی ChatGPT با یکدیگر همکاری می کنند.
  • این مدل‌های هوش مصنوعی با جستجو در اینترنت برای یافتن محتوا، اغلب نقل‌قول یا نقل قول مستقیم از منابع، خود را آموزش می‌دهند.
  • این سوال که آیا مدل‌های هوش مصنوعی تحت قانون استفاده منصفانه قرار می‌گیرند در حال حاضر توسط تنظیم‌کننده‌های دولتی در حال بررسی است، اما اکنون چندین گروه برای دریافت خسارت شکایت می‌کنند.
  • Nicholas A. Basbanes و Nicholas Ngagoyeanes به دنبال غرامت 150000 دلاری هستند.

نیویورک تایمز اخیراً اعلام کرد که از OpenAI و مایکروسافت به دلیل استفاده هوش مصنوعی از آثار دارای حق چاپ شکایت کرده است. اگر آنها مصمم باشند پرونده را به دیوان عالی کشور رجوع کنند و خارج از دادگاه حل و فصل نکنند، این پرونده پتانسیل ایجاد یک سابقه را دارد. پرونده ای که این هفته تشکیل شد، اگرچه اهمیت کمتری داشت، اما همچنان ضربه ای به برنامه های تجاری مایکروسافت و OpenAI است. به گزارش رویترز، دو نویسنده غیرداستانی یک شکایت دسته جمعی علیه شرکت هوش مصنوعی و شرکت فناوری تنظیم کرده اند.. را اقدام قانونی موضوعات کلیدی پرونده و آنچه نویسندگان از نظر خسارات انتظار دارند را مورد بحث قرار می دهد.

Nicholas A. Basbanes و Nicholas Ngagoyeanes دو نویسنده ای هستند که این دعوای دسته جمعی را آغاز کرده اند و به دنبال نویسندگان دیگری برای حمایت از این دعوا هستند. پرونده شما احتمالاً بر اساس سابقه پرونده مهمتری مانند نیویورک تایمز حل خواهد شد.

چرا نویسندگان از مایکروسافت و OpenAI شکایت می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *