شنبه, می 4, 2024
تکنولوژی

پادکست های مولد هوش مصنوعی اینجا هستند. برای کسالت آماده شوید

برخی دیگر از سازندگان حتی از مخاطب هم چنین انتظاری نداشته باشید چگونه عملکرد آنها، به ویژه زمانی که تازگی از بین می رود. به عنوان مثال، اندی دورانت به ایجاد یک پادکست تولید شده توسط هوش مصنوعی به نام کمک کرد داستان های مصنوعی در استارتاپ بازاریابی محتوایی خود در بریتانیا. علاوه بر صداهای میزبان کلون شده، تمام عناصر دیگر نیز گنجانده شده است داستان های مصنوعی توسط هوش مصنوعی تولید شده است، شامل فیلمنامه و طراحی صدا. دورانت می گوید: «ما افتخار می کردیم که این یک آزمایش بود. اما به عنوان کار خلاقانه؟ “شما می توانید محدودیت ها را خیلی سریع ببینید.”

با این حال، دیمیتریس نیکولائو، مدیر عامل استارتاپ پادکست هوش مصنوعی WondercraftAI، معتقد است که مخاطبان می توانند با پادکست های تولید شده توسط هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند. تیم او ایجاد کرد خلاصه اخبار هکرها، که خلاصه‌ای کوتاه روزانه از داستان‌های برتر در انجمن خبری هکر Y Combinator را ارائه می‌کند تا نشان دهد که پلتفرم آن چه کاری می‌تواند انجام دهد. در حال حاضر در رتبه 31 جدول فناوری پادکست اپل در ایالات متحده قرار دارد. (در جاهای دیگر حتی بهتر عمل می کند. نیکولائو می گوید: “به دلایلی ما در حال حاضر در لتونی شماره دو هستیم.”

نیکولائو اینطور فکر نمی کند خلاصه اخبار هکرهااسکریپت های تولید شده توسط هوش مصنوعی نسبت به اسکریپت های نوشته شده توسط انسان برتری دارند و صداهای مصنوعی ملودیک تر هستند. “چیز خاصی در مورد آن وجود ندارد. این همان محتوایی است که در هر پادکست فناوری دیگری پیدا می‌کنید.” بلکه به این دلیل است که ما می‌توانیم بسیار سازگار باشیم و بتوانیم هر روز صبح آزاد شویم، مهم نیست که چه باشد.»

هدف این پادکست نشان دادن نحوه عملکرد سرویس‌های Wondercraft است: اسکریپت و صدا بر اساس پست‌هایی که در بالا در Hacker News ظاهر می‌شوند با هوش مصنوعی تولید می‌شوند. (Wondercraft برای استفاده از محتوای خود از Y Combinator مجوز دریافت کرد، که چندان تعجب آور نیست؛ انکوباتور استارتاپ نیز یکی از سرمایه گذاران آن است.) برای افرادی که فقط می خواهند یک نمای کلی صوتی از اطلاعات داشته باشند، این یک پیشنهاد ثابت است.

او همچنین معتقد است که Wondercraft برای برخی از خلاقان مستقل، مانند خبرنامه نویسان، که ممکن است بخواهند یک نسخه صوتی از پست های وبلاگ خود را منتشر کنند، اما زمان انجام آن را خودشان یا پولی برای استخدام خواننده ندارند، جذاب خواهد بود.

پادکسترهای انسانی داشته باشید قبلاً شروع به استفاده از ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی کرده است که معمولاً توسط استودیوهای بزرگ پادکست استفاده می شود. این ابزارها می توانند کارهایی مانند حذف نویز پس زمینه یا شفاف سازی کلمات زیر لب را ساده کنند. و برخی نیز به شبیه سازی صدای خود برای اهداف تبلیغاتی فکر می کنند. برای مثال، این هفته، بیل سیمونز، بنیانگذار The Ringer مورد بحث قرار گرفت توانایی ایجاد تبلیغات برای سری پادکست Spotify که توسط کلون های صوتی تولید شده توسط AI ارائه دهندگان با صدای بلند خوانده می شوند.

با این حال، ارائه دهندگان کاملاً با هوش مصنوعی داستان کاملاً متفاوتی هستند.

سازمان بهداشت جهانی؟ هفتگی بابی فینگر و لیندسی وبر، مجری‌های مشترک، موارد استفاده بالقوه برای ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی را می‌بینند، اما پیش‌بینی نکنید که ابزارهای تولید گفتار هوش مصنوعی ارزش واقعی برای پادکست مورد علاقه آنها به ارمغان بیاورد. فینگر می گوید: «این فقط به عنوان یک شوخی واقعی معنا پیدا می کند. “قانع کننده نیست.”

کلسی مک کینی، مجری آخرین موفقیت شکست شایعات معمولی، تردید دارد که پادکست های تولید شده توسط هوش مصنوعی در دراز مدت با مخاطبان طنین انداز شوند. او می گوید: “مواد هوش مصنوعی، من فقط از آن متنفرم، به هر شکلی.” «مردم می‌خواهند با دیگران احساس ارتباط داشته باشند. پادکست‌ها محبوب هستند زیرا شنوندگان احساس می‌کنند با افرادی که آن‌ها را ایجاد می‌کنند مرتبط هستند.»

مک‌کینی پادکست‌های هوش مصنوعی را بخشی از تلاش بزرگ‌تر غول‌های سرگرمی برای خودکارسازی و بی‌ارزش کردن هنرها می‌داند – تلاشی که توسط مدیرانی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند به جای انجام دهندگان هدایت می‌شود. آنها می خواهند از هوش مصنوعی برای پادکست ها استفاده کنند. آنها می خواهند از هوش مصنوعی برای فیلمنامه نویسی استفاده کنند. آنها می خواهند از هوش مصنوعی برای بازیگران استفاده کنند. آنچه آنها می گویند این است که نمی خواهند به افراد خلاق پول بدهند.

به خصوص با پادکست هایی مانند سازمان بهداشت جهانی؟ هفتگی و مردم عادی– پرحرف، پرحاشیه، خنده دار، عجیب – جذابیت اصلی کوک هفتگی این است که هر یک از افراد روی میکروفون چه می گویند. مهم نیست که چقدر فناوری پیشرفت کرده است، این ایده که یک ربات می تواند به طور کامل این تجربه را بازتولید کند، هنوز یک داستان علمی تخیلی خالص است. (اسپایک جونز او 2: او پادکست راه اندازی می کند اکران در سینماها در سال 2033.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *