سه‌شنبه, آوریل 30, 2024
تکنولوژی

شاسی بلندهای برقی ریویان R2، R3، R3X: قیمت، مشخصات، تاریخ عرضه

بله، از زمانی که این خودروساز در ایالات متحده در سال 2021 شروع به کار کرد و بزرگترین عرضه اولیه سهام بازار سهام در هفت سال گذشته را به ثبت رساند، مطمئناً همه چیز تغییر کرده است – برای Rivian و برای جهان. یک تغییر بزرگ این است که نرخ‌های بهره بالاتر است، خریدهای بزرگ را برای تامین مالی گران‌تر می‌کند و خریداران در خرید هر چیزی، از جمله خودروهای جدید، محتاط‌تر می‌شوند.

خرد متعارف در مورد وسایل نقلیه الکتریکی نیز تغییر کرده است. داده‌های فروش نشان می‌دهد که سازندگان خودروهای برقی با استفاده‌کنندگان اولیه با درآمد بالاتر، که تمایل دارند در مورد هر نوع فناوری جدید مشتاق باشند، نفوذ کرده‌اند. در واقع، اینها از آن دسته رانندگانی هستند که در تیررس ریوین قرار دارند: جنگجویان آخر هفته با تعویض یدک. اما اکنون خودروسازان باید به سراغ رانندگان معمولی بروند که در سازگاری با نوع جدید وسیله نقلیه کمتر صبور و کمتر بخشنده هستند – چه رسد به پرداخت حق بیمه برای این امتیاز. Scaringe در گفتگوی اخیر با سرمایه گذاران این موضوع را اینگونه بیان می کند: “چگونه می توانیم 93 درصد از بازار را که خودروی برقی نمی خرند را به محصول جذب کنیم؟”

کنسول مرکزی در R2.

عکس: ریویان

Rivian امیدوار است که یک گزینه ارزان‌تر بتواند بخشی از این کار را انجام دهد. با قیمت 45000 دلار، این وسیله نقلیه جدید با خودروهای الکتریکی میان رده قابل مقایسه است، از جمله هیوندای آیونیک 5 و 6، فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل 3. همچنین به میانگین قیمت تراکنش خودرو در ماه گذشته در ایالات متحده – برای وسایل نقلیه با هر پیشرانه – 47400 دلار، طبق Kelley Blue Book نزدیکتر است.

با این حال، احتمالاً قبل از اینکه R2 دو سال دیگر از خط تولید خارج شود، رقابت ارزان‌تری وجود خواهد داشت. آ کامیون جمع و جور “شهر”. از استارت‌آپ کالیفرنیایی Telo Trucks – طراحی شده توسط Fuseproject ایو بهار – ممکن است تا آن زمان وارد بازار شود. شاید هم EV3 کیا، اکنون فقط یک مفهوم است. فورد قصد دارد یک اکسپلورر الکتریکی جدید تولید کند. در همین حال، تسلا اعلام کرده است که در سال 2025 پلتفرم خود را با یک خودروی جدید “نسل بعدی” به روز خواهد کرد که در نهایت می تواند به قیمت افسانه ای 25000 دلاری این شرکت برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *