جمعه, می 3, 2024
تکنولوژی

ماموریت آرتمیس ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه تا سال 2025 به تعویق افتاد.

ناسا برنامه خود را برای مأموریت های آرتمیس که انسان ها را به ماه می فرستد، از جمله فرود در قطب جنوب، عقب انداخته است. اولین آنها، Artemis II، در سپتامبر 2025 پرتاب می شود و به دور ماهواره زمین می چرخد. ماموریت فرود آرتمیس III اکنون برای یک سال بعد، در سپتامبر 2026 برنامه ریزی شده است. این آژانس در آژانس خود نوشت: Artemis IV همچنان در مسیر خود قرار دارد و راه اندازی آن برای سال 2028 برنامه ریزی شده است اطلاعیه امروز.

مأموریت‌های آینده قرار است «پایه‌ای برای اکتشاف علمی طولانی‌مدت ماه» و فرود «نخستین زن و اولین فرد رنگین‌پوست» روی سطح ماه انجام دهند. ناسا گفت که این ماموریت ها را در درجه اول برای اطمینان از ایمنی خدمه خود عقب می اندازد زیرا آژانس باید مشکل باتری را حل کند و روی مدارهای مربوط به سیستم های محیطی از جمله تهویه کار کند.

Artemis I در سال 2022 پرتاب شد و کپسول Orion ناسا را ​​به مدار فرستاد و داده هایی را در اختیار آژانس قرار داد که منجر به تصمیم آن برای به تعویق انداختن این مأموریت ها شد. ما اجازه می دهیم سخت افزار با ما صحبت کند تا ایمنی خدمه بر تصمیم گیری ما تأثیر بگذارد. کاترین کورنر، معاون مدیر بخش توسعه سیستم‌های اکتشافی ناسا گفت: ما از آزمایش پرواز آرتمیس II و هر پرواز بعدی برای کاهش خطر ماموریت‌های ماه آینده استفاده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *