دوشنبه, می 6, 2024
تکنولوژی

برچسب‌های مستقل از امتیازات صوتی بهبود یافته Apple Music انتقاد می‌کنند

مانند اولین بار توسط فایننشال تایمزلیبل های مستقل Beggars Group، Secretly Group و Partisan Records در حال مبارزه با پرداخت های ترجیحی اپل برای صدای مکانی هستند. آن‌ها می‌گویند هنرمندان مستقلی که توانایی مالی ضبط صدای فضایی را ندارند، به دلیل نحوه کارکرد پرداخت‌های پخش موسیقی، درآمد کمتری خواهند داشت.

طبق گفته اپل، هنرمندان در Apple Music می توانند برای ایجاد موسیقی با صدای فضایی تا 10 درصد پاداش دریافت کنند. این شرکت به جای 1 برای تراک‌های صوتی غیرمکانی، که باید بخش کوچک‌تری از پول را تقسیم کند، از مجموعه‌ای از پول اشتراک که با ضریب 1.1 محاسبه می‌شود، سهام هنرمندان را پرداخت می‌کند.

مدیران موسیقی ناشناس به آنها گفتند فایننشال تایمز که تولید آهنگ در صدای فضایی تولید را 1000 دلار برای هر آهنگ یا حدود 10000 دلار برای کل آلبوم افزایش می دهد و به روز رسانی موسیقی قدیمی می تواند حتی گران تر باشد. مدیران لیبل می‌گویند به دلیل هزینه‌های موجود، این برنامه به نفع بازیکنان بزرگ‌تری مانند گروه موسیقی یونیورسال است که منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در صوت فضایی را دارد و اگر هنرمندی که در برنامه‌اش در صداهای فضایی جذب نمی‌شود، می‌تواند متحمل ضرر مالی شود.

اپل سرمایه گذاری زیادی روی صدای فضایی انجام داده است و همه دستگاه هایش از این فرمت پشتیبانی می کنند که در سایت های پخش موسیقی دیگر مانند آمازون و تایدال نیز موجود است. با این حال، Spotify صدای فضایی را ارائه نمی دهد.

گروه گدا خانه لیبل‌هایی است که هنرمندان مستقلی مانند هیت‌ساز چندین جایزه گرمی، ادل و آخر هفته خون آشام را نمایندگی می‌کنند، در حالی که گروه هنرمندان Secretly’s شامل بون آیور، مونا و فیبی بریجرز است و پارتیزان رکوردز با پی جی هاروی همکاری می‌کند. (بله، من این داستان را با گوش دادن به یک لیست پخش می نویسم که شامل بسیاری از این هنرمندان می شود. خیر، آنها با صدای فضایی پخش نمی شوند.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *