شنبه, می 4, 2024
تکنولوژی

یک معامله پشتیبان بر سر اختلاف نظارتی بخش 702 در حال ظهور است

جانسون، به ویژه قبلا به آن رای داده بود قانونی که می توانست برنامه 702 را با تعدادی از حفاظت از حریم خصوصی اصلاح کند.

با وجود غیر معمول حمایت دو حزبی از اصلاح بخش 702 منابع آشنا با مذاکرات می گویند اصلاحات مربوط به حریم خصوصی در معاملات پشت سر هم در گذشته از بین رفته است. اصلاحیه ای که تابستان گذشته پیشنهاد شد که ارتش ایالات متحده را از ردیابی تلفن های همراه آمریکایی ها بدون مجوز منع می کرد، با وجود جلب حمایت گسترده در مجلس نمایندگان، در یک جلسه غیرعلنی شکست خورد. اصلاحیه دیگری که نمی توانست مانع از کار نظارت داخلی دولت فدرال شود نیز دو سال پیش در مجلس نمایندگان مورد حمایت قرار گرفت. اما حتی این نیمه‌میزان نیز در نهایت پس از انتقال مذاکرات به اتاق‌هایی که برای عموم یا مطبوعات در دسترس نبود، با شکست مواجه شد.

اثربخشی این دور اخیر از اقدامات دو حزبی برای ارتقای حریم خصوصی، بسیاری را در دستگاه امنیت ملی شگفت زده کرد. منابع کنگره گفتند که تنها یک سال پیش انتظار می رفت که مخالفت ضعیفی با مجوز مجدد نظارت داشته باشد. حتی بزرگترین منتقدان آن آشکارا اذعان می کنند که برنامه 702 احتمالاً برای دفاع ملی ایالات متحده حیاتی است، برای بررسی تهدیدات تروریستی، اقدامات جاسوسی و رگبار دائمی حملات سایبری که مشاغل ایالات متحده و زیرساخت های هدف کشور را هدف قرار می دهد، حیاتی است.

در مقابل، در پاییز 2023 یک چالش جدی برای ادامه برنامه در شرایط موجود بوجود آمد. به دلیل اختلاف ناگهانی ریاست مجلس در ماه اکتبر، مجوز مجدد آرام بخش 702 به یک فانتزی دور تبدیل شد. گروه‌های کاری که در مجلس نمایندگان برای یافتن زمینه‌های مشترک تشکیل شده بودند، در نهایت منحل شدند و تنها دو جناح قابل تشخیص باقی ماندند: گروهی که معتقد است FBI باید قبل از پاسخ به تماس‌ها، پیام‌های متنی و ایمیل ایالات متحده، به دنبال حکم قضایی باشد و به ایمیل‌هایی دسترسی پیدا می‌کند که توسط جاسوسان آمریکایی رهگیری شده‌اند. . و دیگری می گوید که احکام دستگیری بار زیادی را بر دوش بازپرس می گذارد.

آنچه از آن زمان به عنوان یک سازش در نظر گرفته می شود را می توان به بهترین وجه به عنوان “خطای گرد کردن” توصیف کرد. قانونگذارانی که با حکم‌های بدون ضربه مخالف بودند، در ماه دسامبر موافقت کردند که اف‌بی‌آی باید قبل از دسترسی به داده‌های 702 در تحقیقات بدون مؤلفه خارجی، حکم صادر کند. اما برخی از کارشناسان آزادی مدنی می گویند، از صدها هزار آمریکایی که هر ساله توسط این دفتر مورد بررسی قرار می گیرند، تنها بخش کوچکی در این دسته قرار می گیرند – کمتر از 1 درصد.

بخش 702 این برنامه آخرین بار در دسامبر تا آوریل تمدید شد. پس از آن گواهینامه های صادر شده توسط دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی منقضی می شود و شرکت های آمریکایی دیگر موظف به تبعیت از درخواست های شنود سرویس های مخفی نخواهند بود. برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که جامعه اطلاعاتی می‌تواند از اوایل ماه آینده درخواست برای گواهی‌های جدید را آغاز کند، و اجازه می‌دهد تا نظارت بدون وقفه برای یک سال دیگر ادامه یابد، حتی اگر کنگره اقدامی انجام ندهد.

این اغلب آخرین راه حل برای اعضای کنگره است که از به رأی گذاشتن لوایح افزایش حریم خصوصی جلوگیری کنند – حتی اگر نتیجه این باشد که یک برنامه نظارتی به طور ناگهانی توسط کنگره تأیید نشود. اجازه دادن به یک برنامه برای منقضی شدن اغلب بهتر از برگزاری رای گیری است، اگر خطر اعمال محدودیت های ناخواسته در قانون را به همراه داشته باشد.

برنامه های نظارتی منقضی شده می توانند راه هایی برای ادامه پیدا کنند. به عنوان مثال، قانونگذاران ایالات متحده دو بار در سال گذشته لوایحی را با هدف ممنوعیت تکنیک‌های نظارتی FBI ارائه کردند که چهار سال پس از آن که کنگره در تأیید مجدد بخش 215 از نظر فنی غیرقانونی شد: مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی که در قانون میهن پرستی مربوط به دوره 11 سپتامبر گنجانده شده بود.

رهبران مجلس نمایندگان – سپس دموکرات ها – با مقاومت مشابه مردمی برای ادامه نظارت 215 در شرایط موجود مواجه شدند. به جای ریسک رای که می تواند برنامه ها را برای همیشه نابود کند، آنها به سادگی اجازه می دهند که آنها منقضی شوند. از آن زمان، FBI سال به سال به بهره برداری از تکنیک های نظارت ادامه داده است:بابا بزرگ” در انواع موارد جدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *