دوشنبه, می 6, 2024
اخبار

کاوش در هنر، تاریخ و نمونه هایی از بازوی نودل انیمه

سبک های هنری انیمه مدام در حال تغییر هستند. نمایش نشان می دهد پسرفضایی و اوروسی یاتسورا در دهه های 1960، 70 و اوایل دهه 80 تحت تأثیر سبک های هنری غربی (به ویژه دیزنی) قرار گرفت. نمایش های اواخر دهه 80 تا اوایل دهه 2000 تحت تأثیر پیشینیان خود قرار گرفتند و سبکی متمایز ایجاد کردند که به راحتی به عنوان انیمه ژاپنی توسط مخاطبان در سراسر جهان شناخته شد. انیمه مدرن همانطور که در حال حاضر می شناسیم نیز به شدت تحت تأثیر تکرارهای قبلی رسانه است.

این داستان در ابتدا در Kotaku استرالیا ظاهر شد.

در طول چند دهه، این انیمه به عنوان یک صنعت و هنر تغییر کرداز این رو، تعجب آور است که چگونه چیزهای کمی ثابت مانده اند. البته استعاره ها باقی می مانند، اما برخی حساسیت ها می آیند و می روند. مورد علاقه مطلق من، شوخی که هنوز هم صادق است، شوخی بازوی پاستا است. نودل آرمز نام های زیادی دارد. بازوهای موج دار بازوهای لرزان بازوهای کرم نامگذاری بسیار گسترده است. بازوهای رشته فرنگی نیز در طرح های مختلف موجود است. جدا از اینکه یک گگ سرگرم کننده است، این روش ترسیم بازوهای یک شخصیت بسیار عمیق تر و متنوع تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

بازوی پاستا چه شکلی است؟

با من بازی نکن خانم ناگاتورو

اسکرین شات: فیلم انیمیشن مخابرات

بازوی نودل اخیراً به کانن انیمه در این سری بازگشته است با من بازی نکن خانم ناگاتورو. در هر دو فصل سریال، آنتاگونیست اصلی، ناگاتورو، اغلب دیده می شود که بازوهای نودل خود را تکان می دهد. این اغلب زمانی اتفاق می افتاد که او سنپای خود را مسخره می کرد (که مسلماً بخش بزرگی از نمایش است). بازوهای ناگاتورو نوع استاندارد بازوهای نودل هستند. آنها به شکل رشته هستند، بدون مفاصل، دست و انگشت. او اغلب از آنها برای لمس کردن، ضربه زدن یا سیلی زدن به سنپای خود برای جلوه های خنده دار استفاده می کند. بازوهای نودل ناگاتورو اغلب برای بیان زمانی که او انرژی زیادی دارد، کنجکاو است یا عمداً سعی می کند زیبا یا آزاردهنده باشد استفاده می شود.

جاهی بزرگ شکست نمی خورد!

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: پیوند نقره ای

نمونه دیگری از بازوهای ماکارونی مدرن را می توان در جاهی بزرگ شکست نمی خورد! سریالی درباره یک ساکن قلمرو تاریک که به زمین تبعید شد. Jahy ویژگی ها و ویژگی های مشابهی با ناگاتورو دارد، اما بازوهای نودل او کمتر رایج هستند. بازوهای نودل جاهی نشانه احساسات طاقت فرسا (معمولاً شادی) است و اغلب نشانه بازگشت او به حالت کودکانه اش است.

کیمیاگر فول متال: برادری

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: استخوان

آلفونس الریک فول متال کیمیاگر اخوان همچنین صحنه هایی وجود دارد که زائده های ماکارونی او در معرض دید قرار گرفته اند (نه اینطور). برخلاف دیگر شخصیت‌های نودل آرم، آلفونس هنوز انگشتان دست‌هایش را دارد، اگرچه هیچ مفاصل یا دستی ندارد. این بازوهای پاستا همچنین برای بیان عدم بلوغ عاطفی و طبیعت کودکانه آلفونس استفاده می‌شوند و سطح کلی جزئیات بیشتر آن‌ها را از هم‌عصران خود متمایز می‌کند.

انواع بازوی رشته فرنگی

بازوهای موج دار و بازوهای کرم

کابوی بی باپ

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: طلوع خورشید

انواع Noodle Arm سالهاست که در انیمه وجود دارند. یکی از معروف ترین نمونه های آن اد فون است کابوی بی باپ. او یک نابغه هک است که تمایل دارد در حین تمرکز (معمولاً در حال هک کردن) یا سرگرم شدن، دست‌ها و پاهایش را تکان دهد. تفاوت بین بازوی نودل سنتی و بازوی موجدار با جزئیات بیشتر در درجه اول نتیجه سبک هنری و انیمیشن است. در حالی که بازوی نودل فاقد جزئیات است، بازوی موج دار اغلب در سریال های واقع گرایانه تری یافت می شود که در آن شخصیت به شیوه ای عمدا احمقانه به تصویر کشیده می شود. آنها جزئیات مفاصل، دست ها و انگشتان را حفظ می کنند و اغلب آنها را با انیمیشن بازو ترکیب می کنند تا به ارزش کمدی اضافه کنند.

سگ های ولگرد بانگو

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: استخوان

بازوهای موج را می توان به عنوان بازوهای کرم نیز نام برد زیرا ضخامت، طول و انیمیشن آنها اغلب شبیه کرم ها است. دازای در سگ های ولگرد بانگو اغلب زمانی که بازیگوش می‌کند یا طوری رفتار می‌کند که نمی‌داند در اطرافش چه می‌گذرد، کرم می‌خورد. تفاوت بین بازوهای کرم دازای با گونه های بازوی دیگر شخصیت ها در این است که بازوهای کرم دازای به جای دستانش نوک نوک تیز دارند، اما همچنان طول و انیمیشن بازوی موج را دارند.

آزومانگا دایو

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: JCSstaff

در حالی که چیو چیچی دارای بازوهای کرم طبیعی است (به این معنی که آنها همیشه یکسان به نظر می رسند و نتیجه تغییر در سبک هنری نیستند)، بازوهای او به قدری متفاوت هستند که باید در آن گنجانده شوند. بازوهای بلند و نازک آن در انتها گرد است و هیچ مفاصل، دست و انگشتی ندارد. این واقعیت که اینها بازوهای طبیعی او هستند، هدیه ای است برای حشرات در سراسر جهان. لازم نیست به دنبال صحنه های کرم بازوی چیو چیچی باشید زیرا او همیشه آنها را دارد.

بازوهای باله

آزومانگا دایو (دوباره)

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: JCSstaff

اگرچه چیو خودش بازوهای کرمی ندارد، اما گهگاه گونه‌ای به نام بازوهای باله دارد. بازوی باله دار به این دلیل نام خود را گرفته که شبیه باله کوسه یا دلفین است. بازوی باله معمولاً کوتاه و به شکل مثلث اسکات بدون مفاصل، دست و انگشت است. در برخی از انیمه‌ها، بازوی باله می‌تواند بلند، لاغر و به صورت آرنج باشد، اما به ندرت به اندازه بازوی نودل یا کرم تکان می‌خورد. سفتی بازوی باله به بیان یک درماندگی لذت بخش در شخصیت هایی که خود را در موقعیتی کمتر از ایده آل می بینند کمک می کند، اما تقریباً همیشه کمدی است.

مطالعه موردی Vanitas

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: استخوان

نوئه در مطالعه موردی Vanitas برای بازوهای باله‌اش، به لطف این واقعیت که تقریباً هرگز نمی‌داند چه خبر است. علیرغم اینکه یک خون آشام بزرگ و قدرتمند است، او اغلب با بازوهای باله دار لباس می پوشاند تا بر رفتار زیبا و هوای جدایی کامل خود تأکید کند.

اوروسی یاتسورا

تصویری برای مقاله با عنوان

اسکرین شات: تولید دیوید

بازوهای باله نیز برای نشان دادن اینکه یک شخصیت یک کودک است، مانند ده این استفاده می شود اوروسی یاتسورا. تفاوت بازوهای باله ای روی پیکره های نوزاد این است که اغلب دست ها و/یا انگشتان کوچکی نیز در انتهای آن دارند تا نشان دهند که این حالت کمتر بیان شخصیت است و بیشتر این شکل در واقع فقط یک کودک است. با وجود این، به دلیل عدم تحرک زائده، همچنان یک فاینرم محسوب می شود.


برای هنرمندان انیمه و مانگا، بازوی نودل راهی عالی برای بیان افکار، احساسات و رفتار مورد نظر یک شخصیت است. در حالی که اغلب در سبک‌های هنری چیبی استفاده می‌شود، وقتی در رسانه‌هایی قرار می‌گیرد که به طور سنتی نیاز به بازو یا دست کاملاً دراز دارند، طنز و احساس سبکی را که به ندرت از بین می‌رود، اضافه می‌کند.

به ندرت پیش می‌آید که کسی از انسان، حیوان یا موجودی با بازوهای تکان‌دهنده یا صاف به شکلی زیبا و خنده‌دار لذت نبرد. به بازی ها نیز تعمیم می یابد. حتی حلزون ها در داخل مسابقه می دهند سریعتر از نور دارای کرم بازو است و ما به هیچ وجه آن را نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *