شنبه, جولای 27, 2024
تکنولوژی

به گفته دابز، مصرف قرص سقط جنین در حال افزایش است. اکنون در خطر است

حکم تگزاس نیز با حکمی که یک قاضی ایالت واشنگتن در همان روز صادر کرد در تضاد بود. برای هدایت کردن مقامات ایالات متحده می خواهند دسترسی به میفپریستون را در 17 ایالت و ناحیه کلمبیا حفظ کنند.

در همین حال، شکایت های جدید برای حفظ دسترسی به میفپریستون، از جمله دو شکایت مستقل که محدودیت های دولتی را به چالش می کشد، تشکیل شده است. کارولینای شمالی و ویرجینیای غربی. GenBioPro، سازنده اصلی میفپریستون ژنریک در ایالات متحده، شاکی در دعوای ویرجینیای غربی است و هست. شکایت کن FDA استدلال کرد که اگر دادگاه میفپریستون را از بازار خارج کند، تنظیم کننده نباید از آن پیروی کند.

حتی اطلاعات مربوط به سقط جنین ممکن است در خطر باشد. در ماه آوریل، قانونگذاران تگزاس لایحه ای را ارائه کردند که صرفا بیان حقایق در مورد دسترسی به سقط جنین را ممنوع می کرد.

این برزخ قانونی افرادی را که مطمئن نیستند به طور قانونی به قرص‌های سقط جنین دسترسی داشته باشند، سردرگم می‌کند. “من فکر می کنم این هدف اصلی بسیاری از این موارد است [anti-abortion] کیکی فریدمن، مدیر عامل هی جین، گفت: شکایت‌ها گیج‌کننده هستند و ما قطعاً شاهد حضور بیمارانی هستیم که مطمئن نیستند چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند.

سیندی آدامز، مدیر عامل شرکت ارائه دهنده سقط جنین از راه دور، Choix، که به شش ایالت خدمات می دهد، گفت: “این برای بیماران و ارائه دهندگان به طور یکسان بسیار استرس زا بوده است.” آینده این شرکت‌ها به هوس‌های یک سیستم دادگاهی که اغلب با خودش در تضاد است و همچنین تغییرات احتمالی در قوانین ایالتی و فدرال ایالات متحده بستگی دارد.

اگر دادگاه عالی در نهایت به نفع محدود کردن دسترسی به میفپریستون رای دهد، تأثیر آن بسیار زیاد خواهد بود. دادگاه ها قبلا هرگز یک داروی مورد تایید FDA را باطل نکرده اند، بنابراین هیچ سابقه ای برای دنبال کردن وجود ندارد. حتی مشخص نیست که آنها می توانند یک انصراف را بدون نشان دادن اینکه انجام این کار خطر سلامتی قریب الوقوع دارد لغو کنند. حتی اگر دادگاه‌ها با ممنوعیت مخالفت کنند، می‌توانند مقررات میفپریستون را به سطوح قبل از همه‌گیری بازگردانند و یک بار دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای بیماران داشته باشند – اقدامی که رویکرد جدید ایالات متحده در پزشکی از راه دور را از بین می‌برد.

تضعیف اقتدار FDA حتی برای محافظه‌کارترین قضات ممکن است خیلی رادیکال باشد. اسکای پریمن، وکیل GenBioPro و رئیس سازمان مدافع حقوقی Democracy Forward، معتقد است که اگر به منافع جناح راست اجازه دور زدن FDA داده شود، “پیامدهای کل صنعت” وجود خواهد داشت. این اقدام می تواند برای مثال با ایجاد یک محیط نظارتی آشفته، توسعه داروی جدید را مختل کند. داروهایی که توسط گروه‌های مدافع مورد مناقشه قرار می‌گیرند نیز می‌توانند علیرغم شواهدی مبنی بر ایمن و مؤثر بودن آنها ممنوع شوند. اهداف آشکار بعدی، داروهای ضد بارداری یا واکسن‌ها خواهند بود.

بیش از 500 نفر از مدیران داروسازی و صاحبان صنعت در حال حاضر نامه ای ارسال کرده اند فشار دادن دادگاه ها را ترغیب کرد که به اختیارات FDA برای تنظیم داروها احترام بگذارند و یک گزارش مختصر به دایره پنجم داد. آنها نوشتند: «نظر غیرقانونی دادگاه مدار به هر شاکی اجازه می‌دهد تا تأییدیه داروها را متوقف کند و دسترسی بیمار به داروهای حیاتی را مختل کند». “این نتیجه تحقیقات و توسعه حیاتی را مختل می کند، بازگشت سرمایه در این بخش مهم را تضعیف می کند و تاثیر مخربی بر توسعه دارو خواهد داشت.”

فروشندگان عقب نشینی نمی کنند

نوهاوندی می گوید، هانی بی، داروخانه آنلاین ایالات متحده که مایفپریستون را ارائه می دهد، قصد دارد تا زمانی که تاییدیه FDA این دارو معتبر باشد، به عرضه آن ادامه دهد. و ارائه دهندگان تله مدیسین مستقر در ایالات متحده قصد دارند تا حد امکان به بیماران کمک کنند. آدامز، مدیر عامل Choix، معتقد است که حتی اگر مدار پنجم مایفپریستون را ممنوع کند، حکم تجدید نظر خواهد شد و دارو تا زمانی که دادگاه عالی رای دوباره صادر کند همچنان در دسترس خواهد بود. او می‌گوید: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که این اقامت احتمالاً برای سال آینده یا بیشتر باشد.

و حتی اگر میفپریستون در ایالات متحده غیرقانونی شود، سقط جنین دارویی همچنان وجود خواهد داشت. آدامز می‌گوید: «ممنوعیت مطلق فاجعه‌بار خواهد بود»، زیرا مانعی برای مراقبت‌های بهداشتی سریع می‌شود – اما او هشدار می‌دهد که مانع از ارسال قرص‌های غیرانتفاعی و تجاری خارجی به ایالات متحده نمی‌شود.

بیلی آدامز می‌گوید، برای مثال، PrivateEmma پیش‌بینی می‌کند که در صورت ممنوعیت مصرف mifepristone، تحقیقات بیشتری افزایش یابد. این گروه علاوه بر گسترش پیشنهاد، یک خط تلفن 24 ساعته با پزشکان برای پاسخ به سؤالات ایجاد می کند.

یک طرح پشتیبان نیز وجود دارد. بسیاری از ارائه دهندگان سقط جنین مایلند به درمان فقط میزوپروستول روی بیاورند و به جای رژیم ترجیحی دو قرص، فقط قرص دوم را تجویز کنند. اگرچه این دارو کمی کمتر از مصرف هر دو قرص موثر است و خطر عوارض جانبی بیشتری را به همراه دارد، هم سازمان بهداشت جهانی و هم کالج آمریکایی زنان و زایمان سقط جنین فقط با میزوپروستول را جایگزین قابل قبولی می دانند.

فریدمن همچنان خوشبین است که هی جین و سایر کلینیک های بهداشت از راه دور می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. او می‌گوید: «من می‌خواهم به این باور ادامه دهم که مؤسسات علمی دولت ما یکپارچگی خود را در تصمیم‌گیری درباره پزشکی حفظ خواهند کرد». ما می خواهیم باور کنیم که در نهایت منطق پیروز خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *