جمعه, می 17, 2024
اخبار

هر اخراج در صنعت بازی های ویدیویی در سال 2024

متأسفانه اخراج کارکنان در صنعت بازی های ویدیویی در سال های اخیر به طور فزاینده ای رایج شده است. در سال 2023 دیده ایم اخراج تقریباً هفتگی در سراسر صنعت. وقتی گرد و غبار نشست، در اطراف حداقل 6000 شغل در ناشران، توسعه دهندگان و سایر شرکت های مرتبط با بازی های ویدیویی ایجاد شد. متأسفانه، به نظر می رسد که اگر چند هفته اول سال نشانه ای باشد، سال 2024 سریعتر حرکت خواهد کرد.

اکثر مردم انتظار نداشتند سال 2024 خیلی بهتر باشد، اما مطمئن نیستم که کسی برای این واقعیت آماده باشد که ممکن است بدتر شود – و با این حال امسال با یک سری اخراج‌ها آغاز شده است، سیگنال بزرگ و کوچکی که شرکت تشریفات خونریزی دیگر کارساز نیست. به این زودی تمام نمی شود بنابراین کوتاکو تلاش خواهد کرد هر گونه اخراج در سال 2024 را در صورت وقوع ردیابی کند. امیدواریم اینقدر نیازی به آپدیت این پست نداشته باشیم.


Archiact – ناشناخته

در 4 ژانویه 2024، دور اول تعلیق بازی های ویدیویی (که ما از آن اطلاع داریم) در Archiact توسعه دهنده بازی VR رخ داد. شرکتی که به خاطر آن شناخته شده است Doom3 VR Port در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که تعداد نامشخصی از کارمندان اخراج شده اند.

این استودیو در پست اعلامی خود گفت: “ما با این افراد کار می کنیم تا این انتقال دشوار را تا حد امکان متعادل کنیم، از جمله از طریق استخدام معکوس.”

Bossa Studios – 19 نفر

این از نظر فنی در اواخر سال 2023 اتفاق افتاد، اما در 5 ژانویه 2024 گزارش و تایید شد. بر این اساس Gameindustry.biz، 19 نفر از استودیو حذف شدند. اخراج ها عمدتاً کارکنان تضمین کیفیت و تولید و همچنین برخی از کارکنان خارج از بریتانیا بودند.

نرم افزار یونیتی – 1800 نفر

در 8 ژانویه 2024، رویترز اولین دور واقعاً گسترده اخراج کارکنان را در سال جاری پس از تأیید یونیتی برای انجام این کار گزارش کرد تقریباً 25 درصد از کارکنان خود را به عنوان بخشی از “بازنشانی” مستمر کاهش داد. در شرکت. طبق گزارش ها، این بزرگترین دور اخراج در تاریخ این شرکت نرم افزاری است و تا پایان ماه مارس تکمیل خواهد شد.

Twitch – 500 نفر

در 9 ژانویه 2024، بلومبرگ گزارش شده است که توییچ در حال آماده شدن برای اخراج 500 کارمند تا پایان ژانویه بود. این حدود 35 درصد از کل کارکنان است. وب سایت پخش بازی های ویدیویی که قبلاً متعلق به آمازون بود سال گذشته صدها کارمند را اخراج کرد در ماه مارس و بعداً در اکتبر.

پلیتیکا – 300-400 نفر

همانطور که توسط CTech در 11 ژانویه 2024، ناشر و توسعه دهنده بازی های موبایل Playtika قصد دارد تا 400 کارمند یا حدود 10٪ از کل نیروی کار شرکت را اخراج کند. Playtika قبلاً 900 کارمند خود را در سال 2022 اخراج کرد. در سال 2023، این شرکت موافقت کرد تا 900 کارمند را پرداخت کند 300 میلیون دلار خرید Innplay Labs، یکی دیگر از توسعه دهندگان موبایل.

اختلاف – 170 نفر

لبه گزارش شده در 11 ژانویه 2024 توسعه‌دهنده نرم‌افزار چت بازی‌های ویدیویی محبوب Discord قصد داشت حدود 17 درصد از کل نیروی کار شرکت را اخراج کند. اخراج ها در جلسه ستاد اعلام و یادداشت داخلی اخذ شد لبه. مدیرعامل جیسون سیترون در این یادداشت گفت که این شرکت از سال 2020 “به سرعت” رشد کرده و پروژه های زیادی را به عهده گرفته است.

“امروز به طور فزاینده ای برای ما روشن شده است که باید تمرکز خود را تیز کنیم و روش کار با هم را برای دستیابی به اهداف بیشتر بهبود بخشیم. چابکی سیترون در این یادداشت به کارکنان گفت. “این اساساً کاتالیزور تصمیم برای کاهش نیروی کار ما بود.”

Lost Boys Interactive – ناشناخته

در 12 ژانویه عواقب گزارش شده است تعداد نامعلومی از کارمندان توسعه دهنده Lost Boys Interactive متعلق به Gearbox اخراج شده اند.

جرد پیس، تهیه کننده استودیو نوشت: «به نظر می رسد که بخش قابل توجهی از Lost Boys Interactive امروز اخراج شده اند، از جمله من. در لینکدین. پیس گزارش شده است عواقب اخراج‌ها بر همه رشته‌ها در همه سطوح تأثیر گذاشته است.

Funselector – 3 نفر

استودیوی مستقل کانادایی پشت آن است هنر تجمع در 12 ژانویه اعلام کرد که سه توسعه دهنده اخراج شده اند.

متأسفانه مجبور شدیم برخی از مشاغل را در Funselektor کاهش دهیم. موسس استودیو توییت کرد تپه کاسو. ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم در بخش بازی‌های ویدیویی شغلی پیدا کنید، بنابراین این استرالیایی‌های عالی را توصیه می‌کنیم: @AdrianGenerator، @PezzleSp، @h4ypal.”


تا 11 ژانویه 2024، حداقل 2792 نفر در سال جاری بیکار شده اند (یا خواهند شد).

صنعت بازی‌های ویدیویی بزرگ‌تر است و از مجموع فیلم‌ها و موسیقی درآمد بیشتری دارد 180 میلیارد دلار تنها در سال 2021. همچنین صنعتی است که هر سال ریسک‌پذیرتر و گران‌تر می‌شود بازی های AAA بیشتر طول می کشد و هزینه تولید آن بیشتر استاین بدان معنی است که حتی یک فلاپ می تواند یک استودیو یا ناشر را به نابودی بکشاند. و کل صنعت نیز وجود دارد نیاز فوری برای وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، اتحادیه ها به محافظت از میلیون ها کارگر خود کمک می کنند.

تا آن زمان، همانطور که در Twitch و Unity دیدیم، طمع شرکت‌ها، ادغام صنعت و رهبری ضعیف احتمالاً همچنان به قیمت شغل هزاران نفر تمام خواهد شد.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *