دوشنبه, می 6, 2024
اخبار

معترض وظیفه شناس پس از بیرون راندن به عنوان بازیکن PUBG به زندان افتاد

عکس: PHOTOKITA (شاتر استاک)

دادگاه عالی کره حکم داد که یک مرد کره جنوبی پس از امتناع از خدمت سربازی باید یک سال و شش ماه را در زندان بگذراند. او استدلال کرده بود که او یک مخالف وظیفه شناسی است، اما دادگاه بدوی آن را تا حدی رد کرد زیرا او از قمار لذت می برد. PlayerUnknown’s Battlegrounds.

منتشر شده در سال 2017، PUBG یکی از اولین و محبوب ترین تیراندازهای بتل رویال بود. با بیش از 3 میلیون، همچنان رکورد بیشترین بازیکنان همزمان در Steam را دارد. (نه حتی جدیدترین مگاهیت Palworld می تواند از این تعداد فراتر رود) در حالی که بازی های دیگر – مانند چهارده روز و ندای وظیفه: منطقه جنگی– جایگاه خود را به عنوان یک عنوان برتر بتل رویال غصب کرده است، هنوز به طور مرتب در Steam ظاهر می شود لیست بازی هایی که بیشترین بازی را انجام می دهند و هنوز جامعه بسیار بزرگی دارد. در میان آنها مردی در کره جنوبی وجود دارد که می خواهد از خدمت سربازی اجباری خودداری کند.

در نوامبر 2018، یک مرد ناشناس کره جنوبی به نقض قانون خدمت سربازی در این کشور متهم شد که همه مردان توانمند در این کشور را ملزم به انجام خدمت سربازی حداقل به مدت 18 ماه می کند. همانطور که توسط کره هرالد (و توسط رادار پخش کننده)، مرد ابتدا به دادگاه گفت که به دلیل عقاید شخصی ضد جنگ خود از ثبت نام سرباز زده است.

در حکم 2018 – که توسط دیوان عالی کشور در 4 فوریه تایید شد – دادگاه گفت که متهم “هیچ تلاشی برای تبلیغ یا تحقق بخشیدن به آنچه که اعتقاد ایدئولوژیک خود می‌داند انجام نداده است.” دادگاه همچنین به عشق مرد رد کرد. PUBG مدرکی دیگر مبنی بر اینکه او مخالف جنگ و خشونت نبود.

متهم اعتراف کرد که از بازی مکرر لذت می برد.میدان های جنگدادگاه افزود: “که شامل کشتن شخصیت ها با سلاح در واقعیت مجازی است.” کره هرالد. «بازی ویدیویی با واقعیت متفاوت است. اما این که متهم – که می گوید به دلیل مخالفت با خشونت و جنگ از سربازی امتناع می کند – از چنین بازی هایی لذت می برد، دادگاه را زیر سوال می برد که آیا مخالفت وجدانی او صحت دارد یا خیر.

به گفته بازرسان، او از پیوستن به ارتش امتناع کرد زیرا “دستورات ناعادلانه فراگیر” و نقض منظم حقوق بشر را دریافت کرد. دادگاه مخالفت کرد و اکنون دادگاه عالی کره حکم اولیه را تایید کرده است. متهم اکنون باید 18 ماه را در زندان بگذراند – همان مدت زمانی که باید در ارتش خدمت می کرد.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *