جمعه, می 3, 2024
اخبار

بازی رومیزی «برده داری استعماری» برای سومین بار راه اندازی مجدد می شود

بازی رومیزی پورتوریکو در سال 2002 ظاهر شد، و اگرچه به نظر می رسد بسیار خوب بازی کرده استهمچنین این یک بازی عمیقاً استعماری بود که این واقعیت را کم اهمیت جلوه می داد که از یکی خواسته می شد تا یک امپراتوری تجاری بر پشت برده داری تا حد زیادی بسازد.

همین، اوه، آره بازی برجسته لوک وینکی در سال 2021 برای اقیانوس اطلس مقدمه بازی را به طور خلاصه بیان می کند:

برای برنده شدن، باید “بزرگترین ثروت و احترام را به دست آورد.” در عمل، این بدان معنی است که مکانیسم های “پورتوریکو” بر روی کشت، استثمار و غارت متمرکز است. در هر نوبت، یک بازیکن نقشی را بر عهده می گیرد – “ساکن”، “سازنده”، “تاجر”، “صنعتکار”، “کاپیتان”، و غیره – و به آرامی سعی می کند منطقه استوایی خود را به یک سکونتگاه سلطنتی مرتب در قرن شانزدهم گسترش دهد. . شاید آنها بیابان را ریشه کن می کنند و بیدهای تنباکو یا کشت ذرت را جایگزین آن می کنند، یا شاید دارند صخره های سنگی را با اسکله ها و بندرگاه های ماهیگیری تجهیز می کنند تا آن کالاها را به آن سوی اقیانوس برگردانند. همه اینها تنها با کمک منبعی به نام “استعمارگران” امکان پذیر است – که با دیسک های کوچک و قهوه ای در نسخه اول بازی که توسط Rio Grande Games منتشر شده و از خرده فروشان بزرگ در دسترس است – نشان داده شده است – که با کشتی می آیند و توسط آنها ارسال می شود. بازیکنان روی مزارع خود کار کنند.

پس برده ها درباره بردگان است. به این واقعیت اضافه کنید که بازی کاملاً مردم بومی جزیره و نگرانی های زیست محیطی را نادیده می گیرد و در سال های اخیر می توانید دلیل آن را درک کنید. همانطور که بازی های رومیزی مخاطبان خود را افزایش داده اند و سعی در پیش بینی خروجی آنها داشته اندبرای ناشر بزرگی مانند Ravensburger که نام بازی را بگذارد، منظره خوبی نبود.

مانند مکعب شکن گزارشدر نتیجه نسخه اصلاح شده ای منتشر شد که سال گذشته منتشر شد و بازی را در سال 1897 تنظیم کرد – پس از حکومت اسپانیا اما قبل از آمریکا – و اساسا آن را “استعمار زدایی” کرد، مکانیک مرکزی را حفظ کرد اما بسیاری از تصاویر و پوشش های موضوعی را حفظ کرد.

متأسفانه، در حالی که اهداف پشت راه اندازی مجدد خوب بود، تولید را با مشکل مواجه کرد. مانند مکعب شکن گفتن“زمانی که بازی منتشر شد، شکایت هایی در مورد قطعات از دست رفته وجود داشت – به ویژه چهار کاشی میوه و نیمی از کاشی های قهوه مورد نیاز برای بازی – و خطاهای تولید، از جمله اشتباهات قوانین و متن از دست رفته در کاشی های ساختمان که اثرات منحصر به فرد آنها را توضیح می داد.”

به قدری بد شد که Ravensburger مجبور شد تولید بازی را متوقف کند تا “تعمیر خطاهای شمارش کاشی و قانون” را برطرف کند. افرادی که قبلاً یک نسخه خریداری کرده اند می توانند این کار را انجام دهند اکنون فرمی را پر کنید برای ارائه قطعات گمشده به آنها، نسخه اصلاح شده کتابچه راهنما به عنوان PDF قابل دانلود و راه اندازی مجدد – سومین بازی منتشر شد. اگر یک بازنگری بصری در سال 2020 حساب کنید– امیدواریم در اواخر امسال این مشکل در فروشگاه ها برای هر کسی که در آینده نسخه ای از آن را خریداری می کند برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *