یکشنبه, می 5, 2024
مقاله

بررسی Honkai: Star Rail – بیشتر از Genshin Impact در فضا

برخی از پیشرفت‌های ظریف و تاکتیک‌های انعطاف‌پذیر مبتنی بر نوبت به این معناست که Honkai: Star Rail شروع خوبی دارد.

این نشان می دهد که Genshin Impact چقدر محبوب شده است که Honkai: Star Rail به عنوان یک دنباله به جای چهارمین ورودی در سری Honkai مورد بحث قرار می گیرد. همراه با تونال کامل 180 از کلون «Breath of the Wild» که Genshin Impact در هنگام راه‌اندازی ترسیم کرد، این مقایسه‌های مداوم ممکن است به‌طور قابل‌توجهی برخی از بازیکنان Honkai Impact 3 را عصبانی کند، اما جدا کردن این دو واقعاً دشوار است زیرا آنها بسیار شبیه هستند. تمام حلقه‌های مزاحم و دنیای باز Genshin را برش دهید، سپس آن را در یک مخلوط کن با مبارزات نوبتی و لمسی از فرهنگ Honkai شکست دهید. et voila، اسموتی Star Rail درست کردید. با توجه به زمان گرانبهای بازی شما، کاملاً سالم نیست، اما سالم تر از سقوط از صخره دیگر است زیرا نوار استقامت شما در روز سوم جستجوی مواد کاراکتر دوباره خالی می شود.

پس همین است؟ آیا این فقط یک Genshin علمی تخیلی است که فعالیت های وقت گیر را حذف می کند؟ بخش بزرگی از من می خواهد بگوید بله. می‌توانید اسکرین‌شات این دو را در کنار هم قرار دهید و تشخیص آنها از مدل‌ها و محیط‌های کاراکتر مشابه تا UI دشوار خواهد بود. با این حال، این توصیف به نظر می رسد که به طنز مسخره لذت بخش، صداپیشگان کاریزماتیک و مبارزات واقعا عالی Star Rail آسیب می رساند.

این نیست فقط یک برداشت علمی تخیلی از فرمول Genshin، اما اگر مدتی است که Genshin Impact را بازی می‌کنید، مطمئناً یک برگه تقلب مفید برای درک نحوه عملکرد سیستم‌ها خواهید داشت. تا آنجا که من می توانم بگویم، هیچ مزیت مشابهی برای بازی کردن بازی های قبلی Honkai وجود ندارد، زیرا Star Rail در یک دنیای جایگزین با نسخه های مختلف برخی از شخصیت های بازگشته جریان دارد. من مطمئن هستم که طرفداران Impact 3rd از دیدن دوباره برونیا و سول لذت خواهند برد، اما من همچنان از کاوش در داستان جدید او به عنوان یک تازه وارد نسبتاً به مجموعه لذت می برم.

در اینجا تریلر انتشار Honkai: Star Rail برای نمایش آن در عمل آمده است.

با وجود تلاش ستاره ریل برای متوقف کردن من، در واقع از داستان بسیار لذت بردم. در ظاهر، این یک مزخرف معمولی بازی های ویدیویی است، که نیروی مخربی به نام استلارون (که با محبت به آن سرطان همه دنیاها گفته می شود) در شخصیت اصلی شما، Trailblazer، که مورد بدی از فراموشی انیمه دارد، می کارد. آنها به زودی به خدمه Astral Express در قطار فضایی خود در یک ماموریت بین کهکشانی ملحق می شوند تا فاجعه های استلارون را در هر کجا که رخ دهد مهار کنند. تعهد به ساختن جهان روشن است و داستان‌های شخصی بیشتر شخصیت‌ها در واقع علیرغم کلیشه‌ها توانستند من را به سمت خود بکشانند، اما روشی که در آن لحظات و مفاهیم کلیدی داستان بیان می‌شود اغلب قانع‌کننده نیست. چرا جزئیات مهم را در یک جمله توضیح دهید اما هشت پاراگراف را بیش از حد ساده ترین طرح را توضیح دهید؟ لحظه‌های معمولی محو به سیاه را با متن «تو این کار را می‌کنی» یا «تو توضیح دادی چه اتفاقی افتاده» را به جای یک کات سین ساده یا دستور دیالوگ اضافه کنید، و گاهی اوقات کمی بی‌روح به نظر می‌رسد. یک اپرای فضایی با تمام درام اما بدون هیجان.

صداپیشگان جذاب یک مرهم آرامش بخش در آن صحنه های دردناک تر است، و دلیل بزرگی است که طنز مسخره به خوبی طنین انداز می شود. اسکایلر داونپورت، صداپیشه انگلیسی که نقش 7 مارس (نپرس) را بازی می‌کند، به‌ویژه برجسته است. 7 مارس یک دختر انیمه دوست داشتنی معمولی شما است که در بیشتر بازی شما را همراهی می کند، بنابراین او به راحتی می توانست تبدیل به یک طلسم برای دردسر شود، اما با تحویل داونپورت، او در واقع به عنوان یک دوست احمق و دوست داشتنی ظاهر می شود که با Grumpy دوبل عالی می زند. دن هنگ، یکی دیگر از همراهان Astral Express را می سازد. در حالی که شخصیت‌ها اغلب از کهن‌الگوهای خاصی پیروی می‌کنند، بازیگران با استعداد به آنها کمک می‌کنند تا احساس شادابی داشته باشند.



چیزی که چندان تازه نیست، فقدان پانچ در محیط ها است که به نظر می رسد نتیجه اجرای آن بر روی موبایل باشد. طراحی سنتی و با الهام از چینی “سیلک پانک” کشتی های Xianzhou Luofu که بعداً کاوش خواهید کرد، تمام تلاش خود را می کند تا سبکی را به سفر شما در میان ستاره ها اضافه کند، اما نه چندان. موسیقی مطمئناً به ایجاد فضایی جذاب کمک می‌کند که در آن طراحی وجود ندارد، و بسته به جایی که در آن قرار دارید، مجموعه‌ای خوشمزه از ملودی‌های پیانو، آوازهای روان و ضرب‌های الکترونیکی سخت را ارائه می‌دهد. حتی یک آهنگ پاپ-راک وجود دارد که با وجود انتخاب آن به عنوان تنها آهنگی که در قطار فضایی جادویی خود بین ماموریت‌ها بودم، از آن خسته نشم.

واضح است که حس بازی Star Rail بر ظاهر ارجحیت دارد و بهترین حس از مبارزات عالی حاصل می شود. این روزها نبردهای نوبتی فروش سختی دارند، اما در کنار ضامن‌های دوسرعته و ضامن‌های مبارزه خودکار، Star Rail موفق شده است سیستم‌های کلاس اصلی و سنتی JRPG را ترکیب کند، بنابراین حتی اگر شکست بخورید، سرگرم‌کننده است.





هر شخصیت دارای یک عنصر و یک مسیر است که عنصر آنها آنها را در برابر دشمنان خاص قوی می کند و مسیر آنها آنها را به یک نقش خاص گره می زند. به عنوان مثال، اگر شخصیتی مانند Asta را به مهمانی خود بیاورید، می توانید به راحتی لنگ دشمنانی را که در شلیک ضعیف هستند پایین بیاورید، آنها را به زمین بیاندازید و آنها را برای آسیب بیشتر باز کنید. این کمک کننده است، اما نقش اصلی او نیست، زیرا آستا در مسیر هارمونی قرار دارد، که برای راضی کردن متحدان استفاده می شود. تخصص شما این است که سرعت تیم خود را افزایش دهید تا نوبت های بیشتری داشته باشید. Asta مفید است، اما 22 کاراکتر در Honkai: Star Rail در هنگام راه اندازی وجود دارد، که هر کدام ترکیبی از عناصر و مسیرهای خاص خود را دارند و تنها آنها می توانند از توانایی های منحصر به فرد خود استفاده کنند.

در مراحل بعدی بازی، با دشمنان و رئیس‌های نخبه‌ای روبرو می‌شوید که نیاز به تفکر استراتژیک در مورد ترکیب حزب شما دارند و از حل این معماهای نبرد رضایت زیادی وجود دارد، زیرا هیچ راه‌حلی برای همه وجود ندارد. شما می توانید یک رئیس را با آوردن چهار فروشنده آسیب شکست دهید و قبل از اینکه فرصتی برای از بین بردن تیم شما پیدا کنند آنها را اتمیزه کنید، در حالی که من می توانم همان رئیس را با آوردن یک کاپیتان DPS، یک درمانگر و دو پشتیبانی شکست دهم. امکانات بی پایان نیستند، اما به نظر می رسد که هر کس مجموعه ای متفاوت از شخصیت ها را برای انتخاب دارد.

تا زمانی که کاراکترها را ارتقا دهید، باس‌های دشوار زیادی وجود ندارند، بنابراین آزمایش در مبارزات در چالش‌های اختیاری Forgotten Hall و Simulated Universe بسیار سرگرم‌کننده است. The Forgotten Hall شما را به چالش می کشد تا دشمنان را در چند نوبت شکست دهید، که با گذشت زمان سخت تر می شود و شما را مجبور می کند تا با دقت بیشتری در مورد تنظیمات گروهی و هر حمله فردی فکر کنید. جهان شبیه‌سازی‌شده همه چیز را تکان می‌دهد، و یک حالت سرکش عظیم اضافه می‌کند که پس از شکست دادن هر دشمن، «منافع» تصادفی می‌دهد، مانند سپرهای جایزه یا شانس بیشتری برای منجمد کردن دشمنان. هر بار می‌توانید از بین سه نعمت انتخاب کنید، و یک درخت مهارت دائمی وجود دارد که به شما کنترل قدرت شما را می‌دهد، وقتی که در انتهای هر دنیا به رئیس رسیدید.









این دو حالت بازی است که ممکن است شما را وادار کند به جعبه های غارت گاچای Star Rail روی آورید تا یک شخصیت 5 ستاره را برای شکست دادن برخی از سطوح بعدی انتخاب کنید، اما در تجربه من، این کار ضروری نیست. پول رایگان خود را برای آنها خرج کنید، مطمئنا – داشتن گزینه های مهمانی بیشتر هرگز چیز بدی نیست – اما برای پیشرفت لازم نیست برای تبلیغات شخصیت یا سلاح پول خرج کنید. این واقعاً به نحوه بازی شما در برابر یک شخص و تیم هایی که حول آنها می سازید مربوط می شود، نه آمار پایه آنها. یک بازیکن 5 ستاره جدید و درخشان می‌تواند کارها را آسان‌تر کند، اما اگر نفهمید مهارت‌های فردی آنها با فهرست فعلی‌تان چگونه کار می‌کند، به شما کمکی نمی‌کند.

ممکن است متناقض به نظر برسد که 5 ستاره در زمانی که واقعاً مورد نیاز نیستند، بسیار مورد توجه قرار می گیرند، اما این ترفند جادویی بزرگی است که Genshin Impact برای سال ها انجام داده است. مطمئناً به افزایش هیاهوی شخصیت جدید در رسانه های اجتماعی کمک می کند، اما توجه به جزئیات در طراحی سبک های بازی جدید است که علاقه کسانی را که از تجربه مبارزه لذت می برند برمی انگیزد و به نظر می رسد که Honkai: Star Rail نیز همین مسیر را طی می کند. اولین شخصیت زمان محدود Banner Soul است که در The Hunt Path یافت می شود، به این معنی که او باید در برخوردهای تک هدف استفاده شود. جدای از آن، استعداد انفعالی Seele به او اجازه می‌دهد تا چرخشی دیگر داشته باشد و هنگام کشتن دشمن، حمله‌اش را تقویت می‌کند، که او را در سناریوهای چند هدفه نیز خوب می‌کند. هیچ شخصیت دیگری مانند این بازی نمی کند و این جذابیت خرج کردن پول شما برای Soul است. خوب، این، و شما او را در تیم خود می خواهید زیرا او را دوست دارید. هرگز جذابیت نقاشی برای وایفو یا شوهر در بازی گاچا را دست کم نگیرید، زیرا مطمئن هستم که درآمد سالانه HoYoverse می تواند گواه آن باشد.





Star Rail همچنین برای کسانی که هیچ علاقه ای به مبارزه ندارند و فقط می خواهند با افراد مورد علاقه خود معاشرت کنند، ارائه می دهد. ماموریت‌های همراه عمیق‌تر در داستان‌های پس‌زمینه کاوش می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند پس از تکمیل، سوار Astral Express شوید، اما ویژگی مورد علاقه من پیام‌های متنی تصادفی است. تلفن شما معمولاً یک دستگاه جستجوی جانبی است، اما مکالمات نامربوط گهگاه ظاهر می شود. ممکن است شخصی در محل کار احساس استرس کند یا نظر شما را در مورد مهارت های عکاسی خود بخواهد یا فقط پیام هایی برای نشان دادن آخرین برچسب چیبی خود ارسال کند. این یک رفاقت خوشامد بین داستان پرمخاطره و کشاورزی منابع اضافه می کند، جنبه متفاوتی را برای برخی شخصیت ها باز می کند، یا فقط یک یا دو خنده را فراهم می کند.

همه اینها، و این فقط اولین فصل از سفر Trailblazer شماست. با هر پچ جدید، شخصیت‌ها، داستان‌ها، ماموریت‌های جانبی، سیاره‌ها و موسیقی مسحورکننده بیشتر در آینده Star Rail منتظر شما هستند. شاید اجرای داستان در برخی مواقع بی‌سابقه باشد و محیط‌ها کمی بی‌تفاوت به نظر برسند، اما با وعده پیامی از جوانه‌های شما در گوشه و کنار و چالش‌های رزمی لذت‌بخش برای کشف، من نمی‌توانم از مقصد بعدی Astral Express خوشحالم نکنم. . فقط یک Genshin Impact علمی تخیلی؟ شاید برای برخی، اما من اسموتی Star Rail خود را دوست دارم، حتی اگر طعم آن آشنا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *