سه‌شنبه, می 7, 2024
تکنولوژی

خانواده های قربانیان تیراندازی دسته جمعی بوفالو از متا، ردیت، آمازون شکایت کردند

المور می گوید هدف این است که اصلاحات را مجبور کنیم.

او می‌گوید: «ما نمی‌توانیم قربانیان این شکایت را بازگردانیم، اما می‌توانیم مطمئن شویم که هیچ خانواده دیگری مجبور به طرح چنین شکایتی نیست. المور می گوید هیچ خانواده ای شایسته عضویت در این باشگاه غیرقابل رشک نیست.

این شکایت اساساً به کل سفری می پردازد که جندرون را از یک نوجوان عادی آمریکایی به تبدیل شدن به یک برتری طلب خشن سفیدپوست تبدیل کرد – فردی که دارای ابزار و قصد قتل عام هر چه بیشتر سیاه پوستان بود. آنها به پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اسنپ چت به عنوان اولین بخش از این فرآیند اشاره می کنند.

در این دادخواست آمده است: «رادیکال شدن گندرون در شبکه های اجتماعی نه تصادفی بود و نه تصادفی. این پیامد قابل پیش‌بینی انتخاب آگاهانه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی متهم برای طراحی، کدگذاری و بهره‌برداری از پلتفرم‌ها و ابزارهایی بود که تعامل کاربر (و درآمد تبلیغات مرتبط) را به هزینه امنیت عمومی به حداکثر می‌رساند.»

این شکایت ادعا می‌کند که ایدئولوژی برتری‌طلبی سفیدپوستان که جندرون را مجذوب خود کرده است، به‌ویژه «نظریه جایگزینی بزرگ» – که یک توطئه بین‌المللی برای تضعیف قدرت سیاسی سفیدپوستان را پیش‌بینی می‌کند – ممکن است «محصول رسانه‌های اجتماعی» باشد. اگرچه ممکن است توسط یک نویسنده فرانسوی ساخته شده باشد و توسط نئونازی‌های سرسخت تبلیغ شده باشد، اما در این دادخواست ادعا شده است که “طرفداران نظریه جایگزینی به شدت به رسانه‌های اجتماعی و ابزارها و ویژگی‌هایی که متهمان رسانه‌های اجتماعی برای دامن زدن به مشارکت خود استفاده می‌کنند متکی هستند. ترویج ایدئولوژی نژادپرستانه در میان پیروان جوان و تحت تأثیر آسان.»

المور در پرونده خود استدلال می کند که قرار گرفتن در معرض این نوع تبلیغات نفرت در نوجوانی، همراه با ماهیت اعتیادآور رسانه های اجتماعی، اساساً شیمی مغز گرندرون را تغییر داد.

در ادامه این شکایت آمده است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تعامل کاربران را «نه با نشان دادن محتوایی که درخواست کرده‌اند یا می‌خواستند ببینند، بلکه با نشان دادن آن‌ها و در غیر این صورت توصیه به محتوایی که نمی‌توانند از آن دوری کنند، به حداکثر می‌رسانند». «اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت از پیشرفت ناقص لوب جلویی جندرون نهایت استفاده را بردند و با هدف قرار دادن او با محتواها و ارتباطات فزاینده و خشونت‌آمیز که اطلاعاتی بود و اعتقاد بر این بود که نژادپرستی، یهودی‌ستیزی و خشونت با اسلحه را ترویج می‌کرد، در معرض محصولات او قرار گرفتند.» ”

المور استدلال می کند که این یک اشتباه نیست. این محصولات همانطور که طراحی شده و در نظر گرفته شده بود کار می کردند.

این پلتفرم‌ها گام بعدی رادیکال‌سازی جندرون را نشان دادند: 4chan.

اگرچه هیچ الگوریتمی در تابلوی تصویر بدنام وجود ندارد، “جامعه ای از نژادپرستان منتظر بودند و از او می خواستند که ادامه دهد.” علاوه بر این، گندرون کاربر مکرر /k/، برد سلاح بود. این انجمن و سایر موارد مشابه آن در Discord به او کمک کردند تا برای حمله آماده شود و شانس موفقیت او را افزایش دهد.

بر اساس پرونده های به دست آمده توسط WIRED، این دعوا عمدتاً شامل سرمایه دار 4chan Good Smile، یک شرکت اسباب بازی بزرگ ژاپنی است که در سال 2015 2.4 میلیون دلار برای 30 درصد از سهام این سایت سرمایه گذاری کرد. خانواده‌ها با استناد به گزارش‌های WIRED و دادخواستی که توسط کارمندان سابق این شرکت تنظیم شده است، ادعا می‌کنند که نقش Good Smile در 4chan “نقش یک سرمایه‌گذار منفعل نیست، بلکه فعالانه در مدیریت سایت رسانه‌های اجتماعی شرکت دارد.”

Good Smile در بیانیه آوریل، پوشش WIRED را تکذیب کرد و تأکید کرد: “ما هیچ وابستگی به 4chan نداریم و هرگز نظری در مدیریت و/یا کنترل 4chan نداشته ایم.” اما در همان بیانیه، Good Smile همچنین می گوید: ما در ژوئن 2022 تمام روابط محدودی که قبلا با 4chan داشتیم را قطع کردیم. از آن زمان تاکنون هیچ رابطه ای با 4chan نداشته ایم.» این شرکت به «تعهدات محرمانه بودن» اشاره کرد که مانع از اظهار نظر در مورد این موضوع شد و درخواست های متعدد برای اظهار نظر را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *