جمعه, می 3, 2024
اخبار

قسمت اول True Detective: Night Country با حال و هوای فصل اول مطابقت دارد

کارآگاه واقعی سریال کمیابی است که بعد از هفت قسمت بسیار هیجان انگیزتر و پیچیده تر از سه فصل بود. آنچه که به عنوان یک سریال فکری درباره کارآگاهانی شروع شد که به اعماق تاریک قتل‌های بی‌معنا و به ظاهر مخفی نگاه می‌کردند، در نهایت به یک سریال پلیسی تبدیل شد که عمدتاً درباره مردان غمگین بود. نکته قابل توجه در مورد آخرین فصل سریال این است که True Detective: Night Countryاین است که تنها در یک قسمت، ایسا لوپز، مجری برنامه جدید، توانست حال و هوای وحشتناک و ماوراءطبیعی ترسناکی را که در فصل اول وعده های زیادی را داده بود، بازگرداند.

فصل جدید در شهر کوچک انیس، آلاسکا می گذرد، و این قسمت اول بیشتر در مورد باز کردن جزئیات شهر و هسته رمز و راز این فصل است، و البته همچنین در مورد آشنایی با جدیدترین کارآگاهان واقعی ما است. . افتتاحیه نمایش و رمز و راز اصلی آن ترسناک کلاسیک در هوای سرد است: گروهی از محققان در یک پایگاه زمستانی دور افتاده ناگهان ناپدید می شوند و در یخ های دور از پایگاه خود یخ زده پیدا می شوند.

در حالی که فصل اول سریال به ماوراءالطبیعه و روشی که گاهی اوقات (یا نه) می تواند به دنیای ما حمله کند، اشاره کرد. سرزمین شبانه جایی برای شک باقی نمی گذارد در پایان این اپیزود، بیش از یک شخصیت رویایی داشته است و وضعیتی که دانشمندان در آن قرار دارند غیرقابل تصور به نظر می رسد که به طور طبیعی اتفاق بیفتد. اما نکته واقعی که عناصر ماوراء طبیعی داستان را غیرقابل انکار می کند این است که رز عجیب و غریب محلی (فیونا شاو) کسی است که دانشمندان یخ زده را برای پلیس پیدا می کند و تنها دلیلی که او می دانست کجا باید جستجو کند این است که این یک مرد دیرینه است. دوستی که راه را به او نشان داد

لوپز اجازه نمی دهد که ماوراءالطبیعه بر بقیه جهان غلبه کند سرزمین شبانهقسمت اول است، اما او از وجود خود مطمئن نیست. این یک واکنش هدفمند به آن احساس می شود کارآگاه واقعی داستان هایی که قبلا وجود داشته است. فی نفسه جنگی نیست، بلکه مستقیم است. در حالی که فصل های قبلی، به ویژه فصل اول، شخصیت های خود را از دنیای طبیعی و قابل توضیح جنایت به چیزی فراطبیعی تر تبدیل کردند. سرزمین شبانهرمز و راز در غیرقابل توضیح شروع می شود و راه خود را به عقب باز می کند.

عکس: Michele K. Short/HBO

اما به نظر می رسد لوپز به همه جهاتی پاسخ می دهد کارآگاه واقعیاو پس از از دست دادن گذشته خود در قسمت اول فصل خود، همچنین به وضوح نشان می دهد که عاشق سریال است. وقتی نوبت به تحقیقات پلیس در مورد این پرونده می رسد، لوپز دوست دارد آنها را همان حرامزاده های شکسته ای معرفی کند که نیک پیزولاتو، خالق سریال اصلی، تمرکز سه فصل خود را در نوشتن سریال قرار داده است. رهبری تحقیقات سرزمین شبانه لیز دانورز (با بازی فوق‌العاده جودی فاستر)، یک پلیس باهوش با سابقه‌ای در بیرون راندن مردم با رفتار کردن مثل یک احمق تمام عیار است. سپس، اوانجلین ناوارو، شریک قدیمی لیز (کالی ریس، بوکسور تبدیل شده به هنرپیشه)، یک تبهکار خود ویرانگر است که اجازه داد یک مورد در ذهنش بماند و کل حرفه اش را مصرف کند.

این دو پلیس دقیقاً در پویایی مشابهی با فیلم Rust Cohle ساخته متیو مک‌کانهی و مارتی هارت وودی هارلسون وودی هارلسون مشترک نیستند، اما واضح است که لوپز به دنبال همان تنش‌هایی بود که این دو بین آنها داشتند، و فقط در یک قسمت درخشید که قبلاً این کار را انجام داده بود. . این دو تنها صحنه های کوتاهی را در قسمت 1 به اشتراک می گذارند، اما شیمی بین آنها فوری است و بحث کاملاً عالی است، و به ما اشاره می کند که آنها قطعاً در مقطعی دوباره با هم کار خواهند کرد.

تنها از طریق یک قسمت، True Detective: Night Country شبیه چیزی است کارآگاه واقعی همیشه باید اینجوری باشه غیرممکن است که حال و هوای بهترین قسمت‌های سریال را بهتر از هر چیزی که در فصل‌های دوم یا سوم به دست آمده است، به تصویر بکشد. لوپز با داستان سریال در تضاد است نه به این دلیل که از آن متنفر است، بلکه به این دلیل که آن را بسیار دوست دارد که بهترین نسخه را می خواهد. چیزی که عیسی لوپز می‌خواهد، نمایش معمایی پر پیچ و خم، فراطبیعی و سیاهی است که در سال 2014 به مدت هشت هفته اینترنت را در بند انداخت. و تا اینجای کار او شروعی عالی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *