پنج‌شنبه, می 2, 2024
مقاله

هارولد هالیبوت بهترین تلاش جانبی استارفیلد را به دنیای انسانی زنده تبدیل می کند

من هرگز دوست ندارم یک بازی را با بازی دیگری تعریف کنم، مخصوصاً بازی مانند هارولد هالیبوت که تأثیرات خود را در آستین خود به رخ می کشد – استاپ موشن، انیمیشن آردمن به سبک والاس و گرومیت، ترکیب شده با شاید کمی از وس اندرسون و، به طور جدی، پت پستچی. – که به وضوح سزاوار آن است که مورد خاص خود در نظر گرفته شود.

با این حال، در این مورد، نادیده گرفتن آن سخت است: تنظیمات هارولد هالی‌بات بسیار شبیه به «نخستین تماس» است، که مسلماً جالب‌ترین مأموریت در استارفیلد است (و خود به شدت از یک قسمت Star Trek: The Next Generation به نام «منطقه خنثی» الهام گرفته شده است. تحت تأثیر)، که در آن – اسپویل! – آنها یک کشتی به ظاهر بیگانه را کشف می کنند که در مدار یک سیاره کمین کرده و صداهای عجیب و غریب و درهم ریخته ای را از طریق رادیو منتشر می کند. به زودی متوجه می‌شوید که این کشتی در واقع یک کشتی از زمین است – فقط یک کشتی که چند صد سال طول کشید تا واقعاً به اینجا رسید، و در آن تعداد زیادی از نسل‌های نسل کاشفان اصلی که تنها دنیای آنها در داخل کشتی است و به راحتی حق دارند، پر شده بود. تنها درک بشریت این است که آنها می توانند در کتاب های تاریخ و دوره های انتخابی که در هیئت دارند در مورد آنها بخوانند.




اسکرین شات هارولد هالیبوت تصویر هارولد را در یک اتاق مربعی حاوی مخزن پر از مایع فیروزه ای نشان می دهد.


اسکرین شات توسط هارولد هالیبوت، که هارولد را در یک اتاق کوچک پر از گیاهان نشان می دهد

اعتبار عکس: برادران آهسته / یوروگیمر

در مورد هارولد هالیبوت، هارولد یک دستیار آزمایشگاه و سرایدار در یک سفینه فضایی است که در عوض پس از رسیدن به یک سیاره مشکوک به گلدیلاک که در واقع هیچ زمین قابل سکونتی ندارد، به یک محفظه زیر آب تبدیل شده است. با این حال، پس از اینکه کشتی در اواخر دهه 70 حرکت کرد و از آن زمان به طور کامل در اقیانوس های این سیاره جدید غوطه ور شد، به چیزی شبیه یک کپسول زمانی عجیب از یک جهان جایگزین تبدیل شد، پر از مانیتورهای CRT فازی، دستگاه های مخابره داخلی با صدای لرزان. و گونه های بسیار خاص از جابزورث کوچک از انگلستان. (بسیاری از «هارولد هالیبوت»، یک بازی ماجراجویی روایی در مورد تکمیل وظایف تا حد زیادی پیش پا افتاده در حالی که یک معمای بزرگتر وجودی آشکار می شود، مانند سفر به اداره پست محلی است که به شما گفته می شود نمی توانید نامه را ارسال کنید زیرا قبلاً این کار را انجام داده‌اید (شما مهر خود را کمی نزدیک به برچسب گذاشته‌اید. و این پاکت نامه اشتباهی است.)

با نگاهی به سبک انیمیشن، همه چیز با هم ترکیب می‌شود و به چیزی کاملاً لمسی تبدیل می‌شود – دکمه‌ها و اهرم‌های فوق‌العاده و درهای چرخان وجود دارد – و طراحی محیطی که شبیه طراحی صحنه واقعی و کار مناسب به نظر می‌رسد، دارای جزئیات فراوان است، هر اتاق یک دیوراما است که کامل صحنه سازی و نورپردازی شد. این یک بازی اسکرین شات عالی است، همانطور که حافظه من به شما می گوید، اما به همان اندازه وسوسه انگیز است که فقط روی زیبایی آن تمرکز کنید – تکه های کوچک رنگ مصنوعی در موهای هارولد، انیمیشن چوبی گیج کننده و در عین حال روان – چیز واقعی جادو نهفته است در شیوه ای که این جهان فراتر از ظاهر بیرونی آن شکل گرفته است.


اسکرین شات هارولد هالیبوت هارولد را بر روی نردبان نشان می دهد که پس از تعمیر تابلوی نئونی برای یک فروشگاه رفاه به پایین نگاه می کند.


اسکرین شات هارولد هالیبوت، هارولد را نشان می دهد که با مردی طاس با سبیل به سبک گلی زیبا صحبت می کند.


اسکرین شات هارولد هالیبوت، هارولد را در حال چت با دو NPC، یک افسر پلیس و یک کودک نشان می دهد.


اسکرین شات هارولد هالیبوت، که هارولد را در یک فروشگاه آرکید صورتی نئونی نشان می دهد

اعتبار عکس: برادران آهسته / یوروگیمر

دنیای هالیبوت برای چنین جامعه کم جمعیتی در دورترین گوشه جهان، غنی و به طرز عجیبی پر از زندگی است. این گواهی هم بر قدرت نوشتار و هم سبکی است که شخصیت‌ها چقدر عمیق و خنده‌دار و بسیار عجیب از نظر انسانی احساس می‌کنند، و چقدر خوب سندروم پر جنب و جوش زندگی روستایی در دنیای کوچک را که در زیر آب موجود است اما بقایای کاملاً حفظ شده را به تصویر می‌کشد. یک تراریوم بسته همانند Starfield یا Star Trek، یک آزمایش فکری جالب انجام شد – اما فراتر از Starfield یا Star Trek، به این ایده زمان و مکان داد تا به حیات خود ادامه دهد و به کل اکوسیستم حیات اجازه شکوفا شود. روی آن نخوابید

نکات مهم نکست فست را در اینجا ببینید: ایان 10 دمو VR مختلف را امتحان می کند.در یوتیوب تماشا کنید

این مقاله بخشی از Wishlist است، مجموعه‌ای یک هفته‌ای در Eurogamer که برخی از بازی‌های مورد علاقه ما را از Steam Next Fest در فوریه ۲۰۲۴ پوشش می‌دهد. شما می توانید تمام قسمت های دیگر این مجموعه را در مرکز علاقه مندی ما بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *