جمعه, می 3, 2024
مقاله

پرداخت های تسویه حساب برای اقدامات گروهی Activision و Riot به تفصیل شرح داده شده است

جزئیات تسویه حساب برای کارمندان Activision و Riot Games نشان داد که بیش از 1500 کارگر فعلی یا سابق Riot Games تحت تسویه حساب های اعلام شده قبلی پس از یک شکایت تبعیض، پرداختی دریافت کرده اند.

بر این اساس محورها و بر اساس پرونده‌ای که اخیراً در دادگاه ثبت شده است، 1548 زن در Riot مبلغی از 2500 تا 5000 دلار (1977 تا 3950 پوند) دریافت کرده‌اند، در حالی که صدها کارمند اکتیویژن نیز برای تسویه حساب جداگانه اما مشابه حقوق دریافت می‌کنند.

Newscast: آیا درخواست تجدیدنظر مایکروسافت در برابر معامله اکتیویژن بلیزارد می تواند موفقیت آمیز باشد؟

اعتقاد بر این است که شرایط توافق Riot همچنین در برخی موارد “پرداخت های اضافی تا سقف 40000 دلار بسته به وضعیت شغلی و دوره تصدی” را پیش بینی می کند.

در پرونده Activision، توسعه‌دهنده/ناشر طبق گزارش‌ها «پرداخت‌هایی در محدوده پنج تا شش رقمی» به «صدها» نفری که از دعوای حقوقی دسته جمعی انصراف داده‌اند، از جمله همه افرادی که «از سپتامبر 2016 برای Activision Blizzard کار کرده‌اند» پرداخت کرده است. بر اساس ارزیابی EEOC، ادعای آزار جنسی، تبعیض بارداری، انتقام جویی و/یا اخراج سازنده توسط متهمان می تواند مطرح شود.

طبق گفته اکتیویژن، “تقریباً تمام” بودجه 18 میلیون دلاری اکنون بین متقاضیان توزیع شده است، در حالی که باقی مانده وجوه به سازمان غیرانتفاعی Reboot Representation اهدا خواهد شد.

ریوت گیمز قبلاً برای پایان دادن به شکایت طولانی مدت تبعیض جنسیتی خود در ژانویه 2022 با یک توافق 100 میلیون دلاری (74 میلیون پوند) موافقت کرده بود. این تسویه حساب که در اواخر دسامبر 2021 اعلام شد، به شکایت دسته جمعی ثبت شده توسط کارکنان در سال 2018 پایان می دهد.

بسیاری از کارمندان، از گذشته و حال، گفتند Riot Games یک محل کار سمی است که در آن تبعیض جنسی شایع بود. بیش از 2000 زن به این شکایت پیوستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *