شنبه, جولای 27, 2024
برترین

با تیمی که پشت مود صدای جاه‌طلبانه گیج‌کننده Hollow Knight قرار دارد، آشنا شوید

دنیای Hollow Knight، Hallownest خاطره انگیز است. نقشه پیچیده، داستان جذاب، و راهروهای متروک اما دلپذیر، آن را در کنار سیاره زبس و قلعه‌های مختلف دراکولا در سالنامه مترویدوانیاهای بزرگ قرار داده است. با این حال، در سال‌های پس از انتشار آن – تا کنون – ساکنان کیتینی آن فقط به زبان‌های حشره‌های خود جیک می‌کردند. تیم عظیمی از صداپیشگان و مددرها اخیراً مودی به نام Hallownest Vocalized منتشر کرده اند که صدای انگلیسی زبان را به همه ساکنان سرزمین آلوده از حشرات، از پست ترین حشرات گرفته تا سرسخت ترین رئیس، می دهد و روایت گفتاری را به هر متنی اضافه می کند. بازی گستردگی جهان و تبلت‌های علمی مختلف.

این پروژه که توسط کارگردان و یوتیوبر “Ccmaci” سازماندهی شد، در طول دو سال تولید مداوم شکل گرفت. به گفته خودش، هدف اولیه او برای صدا دادن به «همه چیز» در Hollow Knight از همان ابتدا بلندپروازانه به نظر می رسید، اما در نهایت قابل انجام بود. با این حال، هنگامی که او بیش از 100 صداپیشه داوطلب را برای ایفای نقش ها استخدام کرد، متوجه شد که تعهدی که در دست دارد چقدر جسورانه بوده است. او توضیح می‌دهد: «کلمه «همه چیز» هر ماه که می‌گذرد معنای بزرگ‌تری داشت.

در حال اجرا: Hollow Knight: – تریلر رونمایی Silksong

Cccmaci اولین بار در سال 2019 نقش Hollow Knight را بازی کرد و مانند بسیاری دیگر، از همان ابتدا کاملاً به آن وابسته بود. لذت او فراتر از دیدن همه چیز بود – او به قدری غوطه ور بود که دنیای Hallownest به گونه ای برای او واقعی احساس می شد که هیچ بازی دیگری تا به حال انجام نداده بود. وقتی دومین بازی را شروع کرد و متوجه شد که محوطه افتتاحیه Hollow Knight، Crossroads، جادوی خود را از دست داده است، تقریباً ناامید شد. برای اولین بار، او احساس کرد که در سطح بازی های ویدئویی دو بعدی است، نه یک دنیای مسکونی.

Cccmaci می گوید: «به همین دلیل Hollow Knight بازی مورد علاقه من است. فکر می‌کنم یکی از بهترین‌هایی است که تا به حال ساخته شده است، بنابراین دو سال را صرف کردم تا قدردانی‌ام را به چیزی فیزیکی تبدیل کنم: نامه‌ای عاشقانه در قالب Hallownest Vocalized.

“Hallownest Vocalized” اولین تلاش برای آوردن صداپیشگی به یکی از بزرگترین موفقیت های مستقل دهه 2010 نیست. در واقع، یک مود مشابه از سال 2021 به او الهام بخشید تا پروژه را شروع کند، اما از بین رفت. او این ایده را به قدری پسندید که تصمیم گرفت با ارسال یک فراخوان بازیگری برای این مد در آگوست 2021 که بیش از 5000 تست انجام شد، این مفهوم را دوباره راه اندازی کند.

Cccmaci می‌گوید یک لحظه مهم در توسعه پروژه در اوایل پروژه اتفاق افتاد، زمانی که او مطمئن نبود که آن را بیشتر دنبال کند یا خیر. او در حین جستجوی فایل های بازی برای دیالوگ های بریده شده، روی شخصیت Leg Eater تمرکز کرد. او نشسته بود و خطوط NPC را می خواند، و تصور می کرد که قوز کرده کلمات را قار می کند. در آن زمان بود که او می‌دانست که می‌خواهد یک مد برای Hollow Knight بسازد که احساسات هر یک از گویندگان را به شکلی مستقیم به تصویر بکشد که حتی کسانی که برای اولین بار از دیالوگ بازی رد می‌شوند قدردانی کنند.

Hollow Knight یکی از محبوب ترین بازی های مستقل دهه 2010 است.

تیم صداپیشگان و برنامه نویسانی که در Hallownest Vocalized مشارکت داشتند، اکثراً طرفداران هاردکور این بازی هستند (اما نه همه؛ صدای مایلا، Shaleah Wagner، هرگز آن را بازی نکرده است)، و بسیاری از آنها به طرفداران ماندگار آن تعلق دارند. که هنوز با گذشت بیش از شش سال از انتشارش همچنان قوی است. اما اگرچه همه آنها برای این پروژه داوطلب شدند، اما وظایف خود را بسیار جدی گرفتند. از آنجایی که زبان مزخرف به سبک Simlish Hollow Knight به بازیکن، خط به خط، ایده ای از صدای موجود هر شخصیت و لحن آوازی آن ها می دهد، این بازیگران از قبل برنامه ای برای دنبال کردن نقش های خود داشتند و باید تمام تلاش خود را برای مطابقت با آن انجام می دادند. تجسم شخصیت هر شخصیت بدون تقلید ساده از آن. آنها همچنین باید آهنگ و آهنگ مورد نظر Cccmaci را مطابقت دهند.

برای مثال، صداپیشه هورنت، «آلیکوریس»، عمیقاً به انگیزه‌های شخصیت و جایگاه کلی آن در سرزمین پرداخت تا قهرمانی را که یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی است – و در عین حال قهرمان دنباله آن، Silksong، به تصویر بکشد.

او می‌گوید: «هورنت با اختلاف سخت‌ترین نقش بود» (با بازی در نقش‌های دیگر). «من همه نوع تحلیل شخصیت روی او انجام دادم تا او را بهتر درک کنم. او یک شخصیت خشن است که قوی است و جبهه سختی را ارائه می دهد. اما از بین تمام افرادی که در هالوونست ملاقات می کنید، او واقعاً تنها کسی است که به دنبال آینده است و نه پایان. وقتی آنها را دوبله کردم تمام تلاشم را کردم که این حس را منتقل کنم.

همین رویکرد در مورد شخصیت هایی که ممکن است هر بازیکن Hollow Knight به خاطر نداشته باشد، مانند کاوشگر Quirrel شبیه به Solaire صدق می کند. شخصیت مورد علاقه طرفداران Zote – یک شوالیه متکبر که اعتماد به نفس او از توانایی های ظاهری او بیشتر است – توسط یکی از همکاران به نام “Falconfetus8” صداگذاری شد. فالکون می‌گوید که در ضبط تمام خطوط زوت با صدای هوسکی که برای این نقش انتخاب کرده بود، مشکل قابل‌توجهی داشت، اگرچه او در نهایت به خاطر سرگرمی، کپی پاستای Navy Seals را با آن صدا ضبط کرد. جیمز ویریچ، صداپیشه کویرل، از بازی در این نقش بسیار هیجان زده بود و اظهار داشت که از اولین نمایشنامه ارتباط عمیقی با این شخصیت احساس می کند.

دنباله The Hollow Knight، Silksong، هنوز تاریخ دقیقی برای اکران مشخص نکرده است.
دنباله The Hollow Knight، Silksong، هنوز تاریخ دقیقی برای اکران مشخص نکرده است.

ویریچ می‌گوید: «یک صحنه خاص در بازی وجود دارد که همیشه توجه من را به خود جلب می‌کند: کویرل که روی نیمکت استراحت می‌کند و از بالا به شهر اشک‌ها نگاه می‌کند. «موسیقی، آثار هنری، کویرل و صدای باران… کنارش روی نیمکت نشستم و واقعاً متحیر بودم. فکر می کنم برای ما غریزی است که به هر شخصیت صدایی در تخیل خود بدهیم، همانطور که هستیم. بازیگران من کار بزرگی انجام دادند و من بسیار افتخار می کنم که یکی از آنها هستم.”

با توجه به موفقیت Hallownest Vocalized، طبیعی است که تعجب کنیم که آیا مدهای مشابه در نهایت برای دیگر عناوین مستقل شناخته شده که فاقد صداپیشگی زبان انگلیسی هستند ظاهر می شوند یا خیر. و اگرچه Cccmaci خودش در مورد چنین پروژه هایی فکر می کند، او توصیه هایی برای مددرهای مشتاق دارد. برای یکی، او استخدام تیمی از مهندسان صدا را برای ویرایش فایل‌های خام توصیه می‌کند. او ابتدا می خواست مهندسانی آشنا با داستان و شخصیت های Hollow Knight پیدا کند، اما در نهایت تصمیم گرفت کاری را که خودش اشتباه می نامد انجام دهد. او همچنین خاطرنشان می کند که مددکاران هنگام کار با داوطلبان بدون مزد باید ضرب الاجل های ملایمی تعیین کنند. در نهایت، این یک پروژه سرگرمی است.

از زمان نگارش این مقاله، Ccmaci تصمیم گرفته است منتظر انتشار Hollow Knight: Silksong باشد تا تصمیم بگیرد که آیا روی یک مد فرضی “Pharloom Vocalized” برای دنباله کار کند یا نه. با توجه به اینکه هنوز تاریخ انتشار بازی را مشخص نکرده ایم، این حرکت معقولی به نظر می رسد. با این حال، اگر او به نوعی پول و زمان بی نهایت برای سوزاندن داشت، دوست داشت پروژه مشابهی را برای سریال Banner Saga که به گفته خودش یکی از موارد مورد علاقه اش است، انجام دهد. در یک نقطه، او برای مدت کوتاهی به فکر ساخت یک پروژه Deltarune Vocalized بود، اما تصمیم گرفت که با آن مخالفت کند و اظهار داشت که زمان کافی را در جامعه بازی برای رهبری آن پروژه صرف نکرده است.

او می‌گوید: «Passion ستون فقرات Hallownest Vocalized است، شوری که بر اساس سال‌ها غوطه‌ور شدن در داستان و داستان بازی ساخته شده است». بدون آن، من برای تیم چری عملکرد خوبی نداشتم. امیدوارم Hallownest Vocalized به طرفداران بازی‌های دیگر دقیقاً همین را نشان دهد و آنها را تشویق کند تا با نامه‌های عاشقانه خودشان پیش بروند، زیرا می‌دانند که همه می‌توانند این پتانسیل را داشته باشند.»

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط تیم تحریریه ما انتخاب شده اند. هنگام خرید از سایت ما، GameSpot ممکن است درصدی از فروش را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *