شنبه, جولای 27, 2024
تکنولوژی

متاورس چین همه چیز در مورد کار است

به گفته کارشناسان، این ممنوعیت به هموار کردن راه برای توسعه متاورس چینی کمک کرد زیرا فضاهای مجازی را از دارایی های دیجیتال جدا کرد. “تفاوت اساسی [in the metaverse] ژنگیوان بو، شریک شرکت تحقیقاتی Plenum که در چین متمرکز است، می‌گوید: بین چین و بقیه جهان، این امر به‌شدت به صورت متمرکز تنظیم می‌شود. و فضای محدودی برای رشد بدون وجود دارد [digital assets] برای کسب درآمد.”

این فقط کریپتو نیست که دولت آن را سرکوب کرده است. بازی – که ستونی از متاورز در غرب را تشکیل می دهد – از بالا نیز تحت فشار قرار گرفته است. رسانه های دولتی در میان ترس از معتاد شدن جوانان به بازی های آنلاین، این صنعت را “تریاک معنوی” نامیده اند. بین سال‌های 2018 تا 2022، دولت مجوز بازی‌های جدید را به مدت 17 ماه متوقف کرد. که در در مجموع و در سال 2021 خردسالان محدود به سه ساعت زمان بازی در هفته

اما دولت مایل است از بخش‌هایی از متاوره که معتقد است می‌تواند مستقیماً به اقتصاد کمک کند، حمایت کند. دوقلوهای دیجیتال در آن گنجانده شدند چهاردهمین برنامه پنج ساله پکنسند بزرگ استراتژی اقتصادی که دستور کار ملی را از سال 2021 تا 2025 تعیین می کند. در برنامه عملیاتی در اواخر سال گذشته توسط پنج وزارتخانه از جمله وزارت صنعت و فناوری اطلاعات منتشر شد و متعهد شد که صنعت واقعیت مجازی را به 350 میلیارد یوان (51 میلیارد دلار) برساند.

این طرح سطح بالا نوآوری هایی را شناسایی کرد که آنها مایلند بیشتر از آنها دیدن کنند، از جمله نمایش نزدیک چشم (روشی برای نمایش تصاویر بر روی چشم کاربر). پردازش رندر (تبدیل مدل های دو بعدی یا سه بعدی به تصاویر واقعی)، تعامل حسی و انتقال شبکه.

اما حمایت دولت با رشته‌هایی همراه است – پکن چشم‌اندازی دارد که فناوری Metaverse برای چین چه خواهد کرد. یعنی به جای دنیای مجازی که مردم بتوانند در آن معاشرت کنند، کار کنند و بازی کنند، متاورس باید در خدمت اقتصاد فیزیکی چین باشد.

سیری چن، مدیر بازاریابی HiAR، در دفتر مرکزی این شرکت در پارک فناوری پیشرفته Zhangjiang در شانگهای گفت: «در حال حاضر، همه به کاربردهای صنعتی در آموزش، پزشکی، سفر و توسعه صنعتی اهمیت می دهند. در یک نسخه نمایشی برای WIRED، یک کارمند HiAR به عنوان کارگر کارخانه در یک هدست HiAR عمل کرد و از راه دور از او خواسته شد یک شیر را تعمیر کند.

سایر شرکت‌های مرتبط با متاورس به انتظار سرمایه‌گذاری دولتی روی آورده‌اند. برای اریک لیو، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری شرکت دیجیتالی دوقلوی دیجیتال مستقر در شانگهای، چهاردهمین برنامه پنج ساله به تغییر شرکت او به سمت انرژی و تولید کمک کرده است – “منطقه ای که قبلاً برای آنها آماده نبود”. او می گوید از فناوری.

در حالی که تمایل دولت چین برای شکل دادن به Metaverse ممکن است دامنه آن را محدود کند، حمایت دولت ممکن است آن را از قربانی شدن بخش مشهور فناوری که به سرعت از روندها دور می‌شود، جلوگیری کند. استارت‌آپ‌ها اغلب سعی می‌کنند «در میانه گردباد» قرار بگیرند، یعنی در روند درست با پتانسیل رشد انفجاری قرار بگیرند.

جینگشو چن، یکی از بنیانگذاران شرکت VR می گوید: «وقتی اتفاقاتی در چین رخ می دهد، شرکت هایی را می بینید که به اتاق سرازیر می شوند. VeeR. با این حال، اگر رشد آن‌طور که انتظار می‌رود سریع نباشد، احتمالاً شرکت‌های بیشتری نیز چرخش خواهند کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *