سه‌شنبه, آوریل 30, 2024
تکنولوژی

به زودی یافتن ابزارها در Google Docs، Sheets و Slides آسان تر خواهد شد

گوگل در حال افزودن ویژگی جدیدی به برخی از برنامه‌های Workspace خود است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به جستجو در منوها و نوار ابزارهای مختلف، ابزارهای رایج را به سرعت پیدا کنند. “ابزار یاب پیشرفته‘ امروز در Google Docs، Sheets و Slides منتشر می شود و به عنوان یک نوار جستجو – که با یک نماد ذره بین و یک برچسب “منوها” مشخص می شود – در سمت چپ بالای نوار ابزار معمول برنامه ظاهر می شود.

نوار جستجو دارای طراحی قرصی شکل است که با بازسازی اخیر Material Design 3 مطابقت دارد. به طور خودکار پیشنهادهایی را ارائه می دهد که معمولاً استفاده می شود که بسته به برنامه Google Workspace که استفاده می کنید متفاوت است، به عنوان مثال. به عنوان مثال، «تنظیم صفحه» در Google Docs، «Insert Rows/Columns» در Google Sheets، و «Edit Theme» در Google Slides. از طرف دیگر، کاربران می توانند ابزارهای خاصی را با نام جستجو کنند یا توضیحی را وارد کنند. برای مثال، اگر «آخرین بار چه کسی این سند را مشاهده کرده» را جستجو کنید، داشبورد فعالیت را مشاهده خواهید کرد.

نیازی نیست نام دقیق ابزار مورد نیاز خود را به خاطر بسپارید، توضیح عملکرد کافی است.
تصویر: گوگل

ابزار یاب جدید اکنون خانه ابزار Find & Replace است، جایی که می‌توانید آن را در زیر تمام نتایج جستجو پین کنید. با ضربه زدن روی نوار جستجو، پرسش‌های قبلی دوباره ظاهر می‌شوند، و میانبرهای صفحه‌کلید در کنار ابزارهای مرتبط در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و از کاربران می‌خواهند که آنها را برای ابزارهایی که اغلب استفاده می‌کنند به خاطر بسپارند.

قبل از این به‌روزرسانی، می‌توانید با رفتن به منوی Help و انتخاب جستجو، ویژگی‌ها و ابزارهای مختلفی را در برنامه‌های Google Workspace پیدا کنید. این به‌روزرسانی یافتن این ویژگی‌های جستجو را آسان‌تر می‌کند و فیلد را با درخواست‌های پیشنهادی پر می‌کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا ابزار یاب جدید نمایش داده شود زیرا این به‌روزرسانی به تدریج ارائه می‌شود، اگرچه برنامه انتشار Google می‌گوید که باید تا ۲۵ می به Workspace و حساب‌های شخصی Google برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *