پنج‌شنبه, می 2, 2024
تکنولوژی

چت ربات هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر در بیمارستان ها در حال آزمایش است

Med-PaLM 2 گوگل، ابزار هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به اطلاعات پزشکی، از ماه آوریل در بیمارستان تحقیقاتی کلینیک مایو آزمایش شده است. روزنامه وال استریت صبح امروز گزارش شد Med-PaLM 2 نوعی از PalM 2 است که در Google I/O در ماه می امسال معرفی شد. PalM 2 مدل زبان زیربنایی Bard گوگل است.

در این مقاله نیز اشاره شده است نتایج تحقیقات گوگل در ماه می منتشر شد (pdf) نشان می‌دهد که Med-PaLM 2 هنوز از برخی از مشکلات دقتی رنج می‌برد که قبلاً در مدل‌های زبان بزرگ به آن عادت کرده‌ایم. در این مطالعه، پزشکان نادرستی و اطلاعات نامربوط بیشتری را در پاسخ‌های Med-PaLM و Med-PalM 2 گوگل نسبت به سایر پزشکان پیدا کردند.

با این وجود، Med-PaLM 2 تقریباً تمام معیارهای دیگر را کاهش داد، به عنوان مثال. شواهد استدلال، پاسخ های مبتنی بر اجماع، یا فقدان شواهدی مبنی بر سوء تفاهم، کم و بیش مانند پزشکان واقعی عمل می کند.

WSJ بر اساس گزارش‌ها، مشتریانی که Med-PaLM 2 را آزمایش می‌کنند، داده‌های خود را کنترل می‌کنند که رمزگذاری شده است و گوگل به آن دسترسی نخواهد داشت.

به گفته گرگ کورادو، مدیر ارشد تحقیقاتی گوگل، WSJ می گوید که Med-PaLM 2 هنوز در مرحله اولیه است. کورادو گفت که اگرچه نمی‌خواهد این سفر بخشی از «سفر سلامتی» خانواده‌اش شود، اما معتقد است که Med-PaLM 2 «مکان‌هایی را در مراقبت‌های بهداشتی می‌گیرد که هوش مصنوعی می‌تواند مفید باشد و آنها را متحول می‌کند».

برای اطلاعات بیشتر با Google و Mayo Clinic تماس گرفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *