شنبه, می 4, 2024
Xbox

بررسی تپو و شهر باستانی مخفی

چیزی در مورد Teppo وجود دارد که به طور غیرقابل تزلزلی آشنا به نظر می رسد. شاید او فقط شبیه ماجراجوی کلیشه ای شما باشد (نه، من در مورد آن صحبت نمی کنم). ایندیانا جونز)، اما احساس می کنم قبلاً او را در بازی ها دیده ام. به هر حال، دقیقاً مانند شخصیت اصلی، در تپو و شهر باستانی مخفی شما دقیقاً می دانید که چه چیزی به دست می آورید.

حالا همه با هم پشت سر این یک بازی پلتفرم سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل است! صادقانه بگویم، من راه های توصیف این بازی ها را تمام کرده ام، اکنون تعداد زیادی از آنها وجود دارد. «تپو و شهر باستانی مخفی» داستان نسبتاً کوتاهی است که تکمیل آن حدود چند ساعت زمان می‌برد. با این حال، با توجه به قیمت مناسب، این در مورد درست است.

بررسی تپو و شهر باستانی مخفی 1
ایندی، تو هستی؟

این عمل در پنج سطح پراکنده در بیوم های مختلف انجام می شود. علی‌رغم تلاش‌ها برای تمایز، هر بازی همچنان شبیه بازی قبلی است، البته با یک پالت رنگی متفاوت و چند دشمن جدید که برای اندازه‌گیری خوب به آن پرتاب شده‌اند. این نشان دهنده ظاهر تپو و شهر باستانی مخفی به طور کلی است که خوب است. چیز خاصی نیست، شاید به این دلیل است که من واقعا از این انتخاب سبک خسته شده ام. تا سر حد مرگ انجام شد.

با این حال، منوی اصلی به این زودی جایزه‌ای را نخواهد برد، زیرا به نظر می‌رسد که مملو از فیلتر پیکسلی است. خوشبختانه، این انتخاب سبک فقط در اینجا محدود است زیرا اصلاً خوب به نظر نمی رسد. برداشت اول عالی نیست. موسیقی متن بد نیست، که خبر خوبی است، اگرچه بسیار محدود است. به زودی تکراری می شود، اما بسیار جذاب است، بنابراین نباید زیاد شما را ناراحت کند.

تپو خود یک مرد ساده است که توانایی دو پرش، ضربه زدن به بومرنگ، پرتاب بمب و شلیک تفنگ را دارد. این در مورد پلتفرمینگ است، اما سلاح ها باید با پیشرفت بازی کشف شوند. با این حال، به لطف یک بخش آموزشی کوتاه در ابتدا، از همان ابتدا کمی تمرین خواهید داشت.

هر سطح برای پلتفرمر بسیار بزرگ است و با درهای سنگی از هم جدا شده است. سوئیچ ها در سرتاسر پنهان هستند، اما مسیر رو به جلو را به صورت خطی هموار نمی کنند. مقداری رگرسیون لازم است، اما چیزی شبیه به یک رگرسیون نیست بازی مترویدوانیا. اگر منصف باشیم، آنها به خوبی ارائه شده اند و رضایت بخش تر از حرکت ساده از سمت چپ به لبه سمت راست صفحه نمایش هستند.

بررسی تپو و شهر باستانی مخفی 2بررسی تپو و شهر باستانی مخفی 2
سطوح نسبتاً بزرگی خواهید یافت

همچنین چند صد سنگ الماس برای جمع آوری وجود دارد. نکته مهم این است که برای باز کردن قفل درگاه خروج باید به درصد خاصی برسید. البته، اگر همه آنها را جمع آوری کنید، مقادیر اضافی Gamerscore وجود دارد. مقدار هدفی برای پاک کردن سطح وجود دارد، کل مقداری که روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود، و در برخی از سطوح من توانستم حتی بیشتر را جمع آوری کنم. من به طور کامل متوجه نشدم که چگونه، اما هنوز هم به موفقیت هایم رسیدم، بنابراین هی-هو.

جالبتر این است که دشمنان را نمی توان کشت، فقط به طور موقت مبهوت کرد. شما می توانید مانند یک قهرمان سبیل معروف روی سر او بپرید یا به جای آن از سلاح های خود استفاده کنید. آنها تا زمانی که از آنها دور نشوید در این حالت باقی می مانند. سپس دوباره ظاهر می شوند و تجارت شیطانی خود را از سر می گیرند.

شما با تعداد زیادی جان شروع می‌کنید و می‌توانید قبل از از دست دادن یکی، چندین ضربه بزنید. قلب ها و 1UP ها را نیز می توان در سراسر سطوح پراکنده یافت. خوشبختانه، نقاط ذخیره نیز وجود دارد (اگرچه توزیع متناقض به نظر می رسد) که پیشرفت شما را حفظ می کند، حتی اگر تمام زندگی خود را از دست بدهید و در صفحه Game Over قرار بگیرید. با این حال، اگر این اتفاق بیفتد، شما تنها با یک زندگی باز خواهید گشت. با توجه به مدت زمان بازی، انتظار داشتم که باید دوباره از نو شروع کنم، البته با تعداد کامل زندگی. این یک انتخاب عجیب به نظر می رسد، و در حالی که سطوح بعدی کمی چالش بیشتری را ارائه می دهند، برای توجیه این تصمیم کافی نیست.

در مورد مشکل: تپو و شهر مخفی باستانی برخی حرکات یواشکی انجام می دهد که گاهی اوقات احساس ناعادلانه می کند. تا حدی به دلیل تصاویر غم انگیز، بلوک ها و میخ های در حال سقوط پنهان شدند و مرا گرفتار کردند و به من فرصتی برای واکنش ندادند. یا ناگهان تله های چرخشی درست قبل از اینکه به سرم بزنند نمایان شدند. شاید فقط چشم های من باشد، اما در نهایت ناامید شدم. مزاحم دیگر این است که به نظر می رسد Teppo نمی تواند به همان سرعتی که دکمه ها را فشار دادم بپرد. اگر خیلی دیر واکنش نشان می دادم و در حالی که درست روی لبه یک طاقچه ایستاده بودم دکمه پرش را می زدم، او بلافاصله فرار می کرد. من به سرعت متوجه شدم که باید زودتر واکنش نشان دهم، اما زمانی که خطرات با هشدار کم یا بدون هشدار به سراغ شما می آیند، دشوار است.

بررسی تپو و شهر باستانی مخفی 3بررسی تپو و شهر باستانی مخفی 3
اسکلیز!

چند بخش کارت مین برای جدا کردن سطوح گنجانده شده است، که با وجود شباهت قابل توجه آنها به Donkey Kong Country بسیار سرگرم کننده است. در غیر این صورت شرور بزرگ Tanaca Wanax در پایان بازی در اولین و آخرین باس فایت منتظر شماست. با این حال، این یک رویارویی ساده ناامیدکننده است که از شما می‌خواهد از دشمنانی که او احضار می‌کند در حالی که با سلاح‌های خود ضربه می‌زنید، دوری کنید. او توسط حلقه‌ای از سنگ‌های آدامانتین محافظت می‌شود، اما به نظر می‌رسد که او فقط در نقاط خاصی از الگوی حرکتی خود آسیب می‌بیند، زیرا در حین حرکت او چندین بار ضربه مستقیم زدم، اما فایده‌ای نداشت. بسیار تنبل بود و با توجه به اینکه طومار متن آغازین چقدر تهدیدآمیز او را به تصویر می‌کشید، ضد اوج بود.

اگر صادق باشم، این احساس رایجی است که نمی‌توانم در تپو و شهر باستانی مخفی از آن خلاص شوم. متأسفانه، روایت مفصل چکی می نویسد که نمی تواند آن را کاملاً نقد کند. تنظیم عالی به نظر می رسد، اما تأثیر کمی بر تجربه بازی شما دارد. این یک پلتفرمر با اعداد است که در آن هر ضربان قابل پیش‌بینی است و ایده‌های آن از پایه‌های این ژانر می‌آیند.

به طور کلی، Teppo و The Secret Ancient City یک پلتفرمر معمولی هستند که هیچ کار اشتباهی انجام نمی دهند، اما از بین مردم متمایز نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *