شنبه, آوریل 27, 2024
تکنولوژی

سونی گزارش می دهد که فروش سخت افزار PS5 بسیار قوی بوده و به 40 میلیون دستگاه رسیده است

سونی می گوید که در سه ماه منتهی به 31 مارس 2022، 6.3 میلیون کنسول پلی استیشن 5 فروخته است و مجموع فروش کنسول را به 38.4 میلیون رسانده است. آخرین انتشار درآمد. این بیش از سه برابر چیزی است که این شرکت در سه ماهه مشابه سال گذشته (2 میلیون) عرضه کرد و به این معنی است که غول الکترونیک ژاپنی 19.1 میلیون PS5 در سال مالی 2022 فروخته است. پیش بینی قبلی 18 میلیون دلاری را شکست داد.

در بخش نرم افزاری چیزها بیشتر مختلط بود، بلومبرگ ملاحظات. درآمد نرم افزارهای بازی به طور کلی افزایش یافت، اما واحدهای ارسال شده از 70.5 میلیون در سه ماهه چهارم سال 2021 به 68 میلیون واحد در سه ماهه مشابه سال 2022 کاهش یافت. کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن اندکی از 106 میلیون به 108 میلیون افزایش یافت، اما تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس در 47.4 میلیون نفر باقی ماند.

به نظر می رسد مشکلات تامین سخت افزار سونی برای همیشه پایان یافته است

این اختلاف تا حدی منعکس کننده عدم عرضه بازی های اصلی شخص اول در طول سه ماهه است. اما نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که مسائل مربوط به تامین سخت‌افزار PS5 بر فروش و اشتراک‌های نرم‌افزار تاثیر گذاشته است، که اگر شرکت بخواهد یک “چرخه فضیلت‌انگیز” ایجاد کند که فروش کنسول‌ها و بازی‌ها را به طور متقابل تقویت کند، مهم هستند.

CNBC ملاحظات که وضعیت مالی شرکت به طور کلی قوی بود و رکورد سود عملیاتی 1.21 تریلیون ین (حدود 8.9 میلیارد دلار آمریکا) را برای سال گزارش کرد. درآمد این سه ماهه 35 درصد افزایش یافت و به 3.06 تریلیون ین (حدود 22.5 میلیارد دلار) رسید. سونی هنوز فروش هدست پلی استیشن VR2 خود را که در طول سه ماهه عرضه شد، اعلام نکرده است.

بلومبرگ پیش‌بینی درآمد سونی برای سال مالی جاری را «محافظه‌کارانه» می‌خواند و خاطرنشان می‌کند که ممکن است در مقابل کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و انتظارات فروش بازی‌های کمتری از استودیوی پلی‌استیشن داخلی خود در سال جاری محافظت کند. این شرکت انتظار دارد سود عملیاتی 1.17 تریلیون ین (حدود 8.6 میلیارد دلار) داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3 درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *