شنبه, جولای 27, 2024
تکنولوژی

ریزش سد کاخوفکا یک فاجعه زیست محیطی است | سیمی

از آنجایی که جهان منتظر شواهد و جزئیات بیشتر در مورد اینکه دقیقاً چه اتفاقی برای سد افتاده است، هیچ شکی در مورد آسیب زیست محیطی شکست سد وجود ندارد. Weremiychyk می گوید حدود 600 کیلومتر مربع از منطقه Kherson در حال حاضر در امتداد بخش جنوبی رودخانه Dnipro زیر آب است. و در بالای سد، حجم عظیمی از آب در حال حاضر تخلیه شده و بیابانی از گرد و غبار آلوده را پشت سر گذاشته است.

آ ویدئو به اشتراک گذاشته شده آنلاین توسط آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور زلنسکی نشان می دهد که به نظر می رسد هزاران ماهی در حال چرخش در زمین خشک در نزدیکی روستای ماریانسکه در شمال مخزن کاخوفکا به گل نشسته اند. به گفته وزارت کشاورزی اوکراین، 95000 تن ماهی ممکن است تلف شود. وزارت بهداشت اوکراین یک هشدار در فیس بوک منتشر کرد به مردم توصیه می شود ماهی هایی را که جزر و مد به سمت پایین دست برده اند، مصرف نکنند. در این پست با اشاره به یک مورد نادر اما جدی آمده است: “خطر بوتولیسم وجود دارد.” وضعیت ناشی از سموم آزاد شده توسط انواع مختلف باکتری ها است.

خانه ها، مزارع، تالاب ها، مراتع و پارک های ملی در مسیر سیل قرار دارند. ورمیچیک می گوید: بخش بزرگی از حیوانات وحشی که در این زیستگاه ها زندگی می کنند احتمالاً از بین خواهند رفت.

سازمان های غیردولتی و گروه های تحقیقاتی در اوکراین اثرات بالقوه زیست محیطی را تشریح کرده اند. در یک پست طولانی وبلاگگروه حفاظت از اوکراین (UNCG) توضیح می دهد که چگونه ده ها گونه ماهی احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرند. پرندگانی که به آبراه ها و تالاب ها متکی هستند، از جمله نوک قاشقی زیبای اوراسیا، خزندگانی مانند مار تازیانه خزری و پستانداران در خطر انقراض مانند موش انسان شمالی نیز در لیست آسیب پذیر قرار می گیرند. نویسندگان پست وبلاگ می نویسند: “این حیوانات هیچ شانسی برای زنده ماندن در جریان متلاطم ندارند.”

ترنبول می گوید در اوکراین گروه های طبیعت گرا وجود دارند در حال حاضر اثرات زیست محیطی بسیاری از جنگ را مستند کرده است برای جمع آوری شواهد محکم و تعیین میزان واقعی تخریب محیط زیست. می‌توان فرض کرد که در ماه‌ها و سال‌های آینده گزارش‌هایی درباره پیامدهای ریزش سد دریافت خواهیم کرد.

آنچه در حال حاضر مشهود است، گستره جغرافیایی عظیم این فاجعه است. داگ ویر، مدیر تحقیقات و سیاست در رصدخانه درگیری و محیط زیست، تصاویر ماهواره ای از مناطق سیل زده پایین دست سد را بررسی کرده است. او می‌گوید: «لکه‌های نفتی بسیار مهم یا لکه‌های نفتی آشکار در منطقه خرسون وجود دارد که به نظر می‌رسد از برخی ساختمان‌های صنعتی در آنجا باشد. این ریسکی است که انتظارش را داشتیم.»

او می گوید که آلاینده های سپتیک تانک ها و تصفیه خانه های فاضلاب نیز می توانند در سراسر کشور شسته شوند. کریستینا هوک، متخصص اوکراین و روسیه در دانشگاه ایالتی کنسو، موافق است که آلاینده‌ها یک تهدید جدی هستند. او می گوید: «شما در اینجا با یک نوع آب واقعا خطرناک و کثیف سروکار دارید. او اضافه می کند که همه اینها درست پس از تولید مثل بسیاری از حیوانات در بهار اتفاق می افتد. این قسمت از جهان – استپ اوراسیا که از مجارستان تا شرق چین امتداد دارد – است مشخص شده است از طریق مراتع، فلات ها و در بسیاری از نقاط تنوع زیستی بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *