جمعه, می 17, 2024
مقاله

با فعالان قدیمی COVID که در حال اصلاح Elden Ring و The Witcher برای افزایش آگاهی هستند آشنا شوید.

یک مانع بزرگ برای مبارزه با کووید طولانی این است که ما هنوز در حال کشف کردن آن هستیم. به گفته سازمان بهداشت جهانی، در غیاب یک اجماع علمی در مورد یک پدیده پزشکی هنوز در حال ظهور شرایط را تعریف می کند به طور ساده به عنوان “تداوم یا ایجاد علائم جدید 3 ماه پس از عفونت اولیه SARS-CoV-2، این علائم به مدت حداقل 2 ماه بدون هیچ توضیح دیگری ادامه می یابد.” شایع ترین علائم طولانی مدت کووید، با توجه به خدمات بهداشت ملی بریتانیا، خستگی مفرط، تنگی نفس، درد عضلانی و از دست دادن بویایی است. اما بیماران می توانند بسیاری از علائم به ظاهر تصادفی دیگر، از وزوز گوش تا اسهال و از دست دادن حافظه را تجربه کنند. پیشرفت بیماری نیز می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد: بیماران ممکن است فقط هفته‌ها یا ماه‌ها بعد عود کنند.

Long-COVID یک بیماری تغییر دهنده زندگی است که اکنون در حال تأثیرگذاری است ده ها میلیون نفر در سراسر جهان. این می تواند شما را از انجام کار، رفتن به مدرسه، معاشرت، یا هر تلاش دیگری بدون دراز کشیدن باز دارد. فراتر از عوارض فیزیکی فوری، می تواند عواقب دیگری نیز داشته باشد عواقب جدی بر سلامت روان شما. اما با توجه به بزرگی و تصادفی ظاهری تأثیر آن و عدم وجود یک آزمایش پذیرفته‌شده در حال حاضر برای کووید طولانی‌مدت، بیان تأثیر آن برای کسانی که تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند می‌تواند دشوار باشد. برخی علائم مانند ناراحتی بعد از تمرینممکن است برای افراد دیگر واضح نباشد، درخواست برای بیمه درمانی را دشوارتر می کند، مرخصی را توجیه می کند، یا به سادگی به فرزندان خود توضیح می دهد که چرا مجبورید بعدازظهر را ناگهان در رختخواب بگذرانید.

شانتال بریت، رئیس مشترک یک NGO می گوید: «این یک بیماری نامرئی است اروپای طولانی کوویدکه خودش مدت ها پس از ابتلا به ویروس در مارس 2020 به کووید مبتلا شد. “آنها نمی بینند که من بیمار هستم. یعنی به من نگاه می‌کنی و فکر می‌کنی او کمی بزرگ‌تر است، اما من نمی‌دانم.» من بیمار به نظر نمی‌رسم. برام سخته که به کسی توضیح بدم و بچه های من، می دانید، به من نگاه کنید، به خصوص پسرها، زیرا آنها تحت تأثیر قرار نمی گیرند. و همیشه می گویند: «تو چه شده؟ چرا نه؟» در حال دویدن در ماراتن؟ میدونی که من نمیتونم غیر ممکن است.

Long COVID Europe شبکه ای از گروه های ملی حمایت Long-COVID است که برای افزایش آگاهی در مورد این بیماری و حمایت از مداخله دولت و تحقیقات پزشکی تشکیل شده است. ابتکارات این سازمان شامل پروژه بازی ویدیویی، حالت کووید طولانی، که به طور مشترک با آژانس بازاریابی Saint Elmos اداره می شود. این مجموعه ای از مدهای رایگان برای نسخه های رایانه شخصی بازی های محبوبی مانند Elden Ring، Minecraft، و The Witcher 3 است که در ماه مه راه اندازی شد و تلاش می کند تا علائم رایج درازمدت کووید را شبیه سازی کند و به بیماران کمک کند تا نحوه زندگی خود را بیان کنند. با شرایط زندگی


بریت می‌گوید: «این یک راه عالی برای رساندن آن پیام است زیرا باید آن را خودتان تجربه کنید. “در غیر این صورت شما نمی دانید در مورد چیست و توضیح دادن آن دشوار است. “خستگی” کمی مبهم به نظر می رسد، و عدم تحمل ورزش، که در آن شما نمی توانید ورزش کنید یا خودتان را تحت فشار قرار دهید – غلبه بر آن واقعا سخت است. و وقتی آواتاری دارید که تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد، این فقط یک راه عالی برای انتقال آن است. برای من همیشه یک چالش جدید وجود دارد، یک علامت جدید، آنها چپ و راست ظاهر می شوند. سعی می کنم با یکی کنار بیایم و بعد یکی جدید شروع می شود.

خود این مودها با همکاری تیم‌های مدینگ از سرتاسر جهان ساخته شده‌اند که همگی به صورت داوطلبانه کار می‌کنند. در حالت Elden Ring که توسط Garden of Eyes ساخته شده است، بازیکنان به طور پیش‌فرض آهسته‌تر حرکت می‌کنند و استقامت خود را آهسته‌تر دوباره پر می‌کنند – حتی بلند شدن بعد از نشستن در یک مکان پر از لطف یک فرآیند خسته‌کننده است. بازیکنان ممکن است به‌طور تصادفی هوشیاری خود را از دست بدهند، ران‌ها را فراموش کنند – واحد پولی مابعدالطبیعی بازی – یا در حین بهبودی به دلیل مشکلات گوارشی به خود آسیب برسانند. ممکن است شخصیت‌های شما ناگهان احساس خستگی کنند و در میانه‌ی برخورد با رئیس باید برای چند ثانیه توقف کنند.


Garden of Eyes توضیح می دهد: «ما سعی کردیم این علائم را بدون تغییر مکانیک اصلی بازی وارد بازی کنیم. ما سعی کردیم بر روی آن بسازیم و چیزی را ایجاد کنیم که متناسب با این علائم باشد. برای مثال، زمان و قطع برق را از دست دادیم. Elden Ring دارای مکانیک زمانی از روز است. بنابراین ما صفحه نمایش را سیاه کردیم و سپس آن زمان را تغییر دادیم. برای اینکه سردرد داشته باشیم و مجبور به توقف شویم، از برخی انیمیشن ها در بازی مجدد استفاده می کنیم – باید آنها را کدگذاری کنیم تا به طور تصادفی اتفاق بیفتد. ما اساساً فقط سعی می‌کردیم تا حد ممکن علائم را شبیه‌سازی کنیم.»

مد طولانی COVID برای Witcher 3 که توسط Stellar7Project توسعه یافته است، به روشی مشابه با و علیه عناصر RPG بازی CD Projekt کار می کند. در میان چیزهای دیگر، چهار سطح استرس معرفی شده است که علائم در هر آستانه شدیدتر می شود. در سطح چهار، دیگر نمی‌توانید از حواس جادوگر فراطبیعی Geralt استفاده کنید و ممکن است هنگام دسترسی به موجودی خود، موارد را به‌طور تصادفی رها کنید.


تصویری از مد طولانی مدت COVID Stellar7Project برای The Witcher 3: Wild Hunt که تأثیرات ناخوشی پس از تلاش را بر گرالت در صفحه کاراکتر نشان می‌دهد.

Stellar7Project می‌گوید: «آن‌ها به من نزدیک شدند زیرا شبیه کاری بود که من در حالت دیگری، The Witcher 3 Redux انجام داده بودم. و چون مکانیک ها مشابه بودند، کدگذاری نسبتاً آسان بود. من با همه این نوع مکانیک ها کار کرده ام. من فقط باید این بار آن را به حد افراط برسانم.”

یکی از نگرانی‌های آشکار در مورد اصلاح فیلم‌های پرفروش بازی‌های ویدیویی تجاری برای آموزش مردم در مورد کووید طولانی این است که خطر بی‌اهمیت جلوه دادن این بیماری و دامن زدن به جو سوءتفاهم وجود دارد. این بازی‌ها به‌جای آموزش برای فرار طراحی شده‌اند، و حالت‌های دشواری بالاتر – که ممکن است شبیه‌سازی‌های واقعی بیماری را به طرز مشکوکی شامل شود – اغلب به عنوان هیجان‌های مازوخیستی ارائه می‌شوند. آیا مدهای طولانی مدت کووید ممکن است به مردم در مورد این بیماری اطلاعات نادرست داده و باعث ناراحتی بیشتری برای کسانی شود که با آن زندگی می کنند، و آن را به یک آزمون سرگرم کننده برای استقامت شبیه به بازی Fallout: New Vegas on Hardcore تبدیل کند؟

بریت موافق است که این مفهوم ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد، اما استدلال می‌کند که توانایی ارجاع به حالت‌ها در مکالمات برای بیمارانی که با آنها کار می‌کند، به‌ویژه کودکان، رهایی بخش است. “من کاملاً منظور شما را درک می کنم، اما اولاً ما بچه های زیادی داریم که گیمر هستند و تحت تأثیر طولانی مدت COVID-19 قرار گرفته اند. و برای آنها این بزرگترین چیز است – آنها آن را دوست دارند زیرا می توانند آن را برای پسرها توضیح دهند. آنها با چیزی بازی می کنند که آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

بریت فکر نمی‌کند خطری برای اطلاع‌رسانی نادرست به مردم در مورد Long-COVID وجود داشته باشد، به هر حال، این بازی‌های اصلاح‌شده هنوز آثاری فانتزی هستند – در حالی که می‌توانند بینش‌های مفیدی را در زمینه پرورش همدلی ارائه دهند، اما هیچ ادعایی برای عینیت مستقیم وجود ندارد. ما فکر می‌کنیم که مدها در اطلاع‌رسانی به مخاطبان جدید با استفاده از قیاس‌ها و زبان دنیایی که با آن آشنا هستند، کار خوبی انجام می‌دهند. آنها به ما فرصتی می‌دهند تا برخی از چیزهایی را که احساس می‌کنیم، مانند عدم تحمل فشار، که یکی از آنهاست، نشان دهیم.» درک علائم اصلی دشوار است مگر اینکه آنها را تجربه کنید. این حالت‌ها همچنین به ما اجازه می‌دهند تا برخی از علائم کمتر شناخته‌شده، مانند اثرات مختلف اختلال عملکرد شناختی و مشکلات گوارشی را برجسته کنیم. از آنجایی که مدها بخشی از شخصیت‌های مجازی هستند، بدیهی است که اطلاعات سعی در به چالش کشیدن توضیحات بالینی و توصیه‌های پزشکی ندارد.

«همه مودها بر اساس افکت‌ها، ویژگی‌ها و موارد موجود در بازی‌ها هستند. به عنوان مثال در حالت Elden Ring Long COVID، [the representation of] Post-Exertional Malaise بر اساس انیمیشن موجود Madness ساخته شده است. بازیکنان و پیروان آنها این را می‌دانند. آنها متوجه می‌شوند که ما فقط به طور خلاقانه بازی‌های آنها را تغییر می‌دهیم تا آنها را در مورد چیزی روشن کنیم که در غیر این صورت هرگز به آن برخورد نمی‌کردند.”

بریت ادامه می‌دهد که با توجه به اینکه مردم پس از سال‌ها قرنطینه و پوشش رسانه‌ای تا چه حد نسبت به صحبت درباره کووید به طور کلی حساسیت‌زدایی دارند، برای گروه‌های حمایتی طولانی‌مدت COVID بسیار مهم است که در پرداختن به این موضوع تخیلی‌تر باشند. فکر می‌کنم برای اتخاذ رویکردی بازیگوش باید متفاوت فکر کنیم و آن را منفی نبینیم. یکی از بازی های مورد علاقه من قبل از ابتلا به کووید، Pandemic بود. این یک بازی است که در آن شما جهان را به عنوان یک ویروس آلوده می کنید. و تو.» من باید مانند ویروس فکر کنم تا بتوانم این کار را انجام دهم. بعد از همه گیری، دیگر آنقدرها سرگرم کننده نیست! من فکر می کردم دیوانه است، می دانید – داشتن یک بازی مانند این، اما اینطور است [can also be] استراتژیک در نهایت، این تجربه ای است که پیام را منتقل می کند، این یک ابزار است. ابزارها زمانی توجیه می شوند که نتیجه وجود داشته باشد و فکر می کنم به افراد جدیدی رسیده ایم که هرگز تحت تأثیر قرار نگرفته اند.»

آگاه کردن مردم از خطر ابتلا به عفونت درازمدت کووید امروز به همان اندازه مهم است که در سال‌های اولیه همه‌گیری، زمانی که عفونت‌ها در سراسر جهان افزایش می‌یافتند. پس از موج های واکسیناسیون متعدد، تعداد موارد به طور چشمگیری کاهش یافته است و تأثیر فوری ابتلا به سویه های غالب کووید بسیار گسترده است. نه آنقدر خشن نسبت به سال 2020، اگرچه وضعیت بر اساس منطقه بسیار متفاوت است. ولی چندین مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن مکرر در معرض ویروس می تواند عواقب بدی داشته باشد، زیرا هر عفونت احتمال بروز علائم پایدار را افزایش می دهد.

بریت می‌گوید: «اگر دوباره چهار یا پنج بار آلوده شوید، برخی از افراد جوان‌تر و مردان بیشتر بیمار خواهند شد. «اکنون افراد بیشتری تحت تأثیر قرار گرفته اند. و آنها حتی از آن آگاه نیستند، حتی نمی دانستند که وجود دارد. یا فکر می کنند، “چند دفعه اولی که آلوده شدم، هرگز Long-COVID گرفتم، بنابراین هرگز نخواهم گرفت.” آی تی’. و شوکه می شوند. آنها جوان هستند و نمی دانند چه خبر است – حتی افراد ورزشکار.

ما نمی توانیم این پیام را که واقعاً خطرناک است، منتقل کنیم. شما این را نمی خواهید. شما نمی خواهید ریسک کنید. اگر مردم می‌دانستند، اگر می‌دانستم، البته از خودم محافظت می‌کردم.» اما شما نمی‌توانید این پیام را فقط با گفتن به مردم که خسته می‌شوید، منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *